Fenrise - 07-09-2013 09:57:28

W tym temacie zamieszczane będą opisy i metody naprawy najczęściej występujących awarii i problemów z Routerem. Mam nadzieję że chociaż częściowo zapobiegnie to powstawaniu setnych tematów pt. "sprzęgło mi nie odbija" oraz podobnych. Wszelkie propozycje nowych opisów są mile widziane.

------------------------------------------------------------------------

I. Nie cofająca lub bardzo ciężko powracająca klamka sprzęgła.

Objaw: Klamka sprzęgła po naciśnięciu nie chce powrócić do początkowej pozycji lub robi to bardzo powoli.

Opis: Problem ten występuje gdy materiał smarujący w pancerzu linki oraz na wałku mechanizmu powrotnego klamki sprzęgła ulegnie wypłukaniu, wyschnięciu lub skrajnemu zabrudzeniu. Dzieje się tak zwłaszcza podczas częstej jazdy w deszczu gdy chlapiąca woda dostaje się w te słabo zabezpieczone miejsca i wymywa smar i olej.

Rozwiązanie: Aby przywrócić sprawność temu elementowi wystarczy dokładnie przesmarować wyżej wymienione miejsca. W tym celu należy:

1. Odkręcić dekiel pokrywy sprzęgła. Jest to dekielek po prawej stronie silnika z napisem "Router", mocowany na dwie śruby. Pod nim znajdziemy śrubę regulacyjną sprzęgła, blaszkę odpowiadającą za nacisk oraz wspomniany wałek. Przy demontażu pokrywy zwrócić uwagę należy na mały trzpień który trzyma wałek na swoim miejscu - zapiera się on o dekiel i nieostrożnym ruchem łatwo doprowadzić do jego wypadnięcia a następnie zagubienia.
Następnie wypinamy linkę z zaczepu/haka, odblokowujemy sprężynę powrotną i wysuwamy wałek w kierunku przodu pojazdu. Czyścimy dokładnie wałek z zabrudzeń a następnie solidnie smarujemy.

Aby poskładać wszystko z powrotem wystarczy postępować dokładnie odwrotnie. Warto jednak przy składaniu dodać niewielkie usprawnienie. Aby utrudnić wodzie dostęp do wałka i zapobiec ponownemu wypłukaniu smaru, warto na wałek w miejsce pomiędzy sprężyną powrotną a pokrywę silnika dodać niewielką gumową uszczelkę. Sprężyna będzie ją dociskać do pokrywy uszczelniając to miejsce.

2. Aby przesmarować pancerz linki, wystarczy wypiąć ją z klamki sprzęgła, a następnie cierpliwie za pomocą oliwiarki lub strzykawki wpuszczać olej do środka. Można sobie zautomatyzować ten proces tworząc wokół górnej krawędzi pancerza lejek uszczelniony plasteliną, zalewając go olejem i podwieszając tak aby olej z pomocą grawitacji wciekał do wnętrza.

Po wykonaniu powyższych czynności i poskładaniu wszystkiego klamka sprzęgła powinna działać bardzo lekko i płynnie.

------------------------------------------------------------------------

The Luxe - @ Embassy Gardens Cantonments Kleines Ferienhaus in Arvidsjaur mit Garten,...