Crank - 14-08-2011 12:11:44

Witam. Po bezskutecznym poszukiwaniu konkretnej informacji na temat blokady (zwężki w tłumiku)  postanowiłem sam to sprawdzić. I jak się okazało dało się zwiększyć przepustowość wydechu przy zachowaniu nieznacznie głośniejszej i tak samo kulturalnej jego pracy. Słowa nie oddadzą w tym przypadku tego co zdjęcia dlatego do rzeczy:]

http://img845.imageshack.us/img845/5194/20100814038.th.jpg


Zdjęcie nr 1 Tłumik rozcięty szlifierką w połowie co okazało się dobrym pomysłem i dało mi pogląd na wszystkie elementy wewnątrz.

http://img833.imageshack.us/img833/9472/20100814039.th.jpg


Zdjęcie nr 2 Pierwsze ograniczenie które napotykają spaliny to zwężka w głównej rurce tłumika. Zostało to rozwiercone a następnie pilnikiem doprowadzone do jak największej średnicy.co przedstawia zdjęcie nr 3

http://img8.imageshack.us/img8/1498/20100814042.th.jpg


Druga połówka wydechu wydawała się tylko puszeczką z dość grubą rurką która miała zmniejszać hałas. Ale  po dokładnym sprawdzeniu specjalistycznym narzędziem (patykiem:) okazało się że wewnątrz znajdują się trzy przegrody a nie dwie jakby się to wydawało. Co również utrudniało wydostanie się spalin do otoczenia. Dlatego nawierciłem 6 dziur (ważne aby wiertło przeszło przez dwie przegrody) Zdjęcie numer 4 i 5 przedstawiają efekty przed i po

http://img534.imageshack.us/img534/312/20100814040.th.jpg


http://img10.imageshack.us/img10/5978/20100814043.th.jpg


Po zespawaniu spawy zostały oszlifowane i pomalowane czarnym matem w sprayu. większość cięcia zasłoniła chromowana osłona a widoczny kawałek nie rzuca się w oczy.

http://img51.imageshack.us/img51/1087/1001215e.th.jpg


Całość zajęła nie więcej niż 1,5h. Efekt to jak już wcześniej pisałem nieznacznie głośniejsza praca, i przede wszystkim lepsze odprowadzenie spalin co jest odczuwalne stojąc za motorkiem. Czy ma wpływ na osiągi, trudno powiedzieć ponieważ Routerek ma tylko 3km.... ale na pewno nie zaszkodziło.

Paradise Palms Sugar Hill