kropciu - 31-07-2012 23:04:11

Może banalny tutorial, ale początkującym może się przyda. Postanowiłem na seryjnym silniku 50 cm3 wymienić zębatkę zdawczą z 12z na 14z. Trochę się obawiałem o spadek mocy, lecz routerek mnie miło zaskoczył. Po teście na dystansie 60 km stwierdzam, iż przyspieszenie troszkę gorsze, ale zadowalające (ważę 78 kg). Prędkość na tej samej prędkości obrotowej o ok. 10km/h większa. Jestem naprawdę miło zaskoczony efektem i polecam tą modyfikację, która kosztowała mnie 16 zł (tyle kosztowała zębatka).

tak wygląda zębatka:

http://img11.imageshack.us/img11/4773/51627784.jpg

Odkęcamy dwie śruby w zielonej ramce kluczem nasadowym 8.

http://img715.imageshack.us/img715/6084/89611304.jpg

Śrubokrętem lub innym narzędziem zdejmujemy dwie zawleczki (warto je później przed powtórnym założeniem przygiąć lekko kombinerkami, aby ciasno wchodziły).

http://img542.imageshack.us/img542/9007/50190352.jpg

Zębatka ładnie nam schodzi z wałka.

http://img835.imageshack.us/img835/5998/66618589.jpg

Aby założyć nową zębatkę musiałem poluzować koło (brakowało łańcucha)

http://img832.imageshack.us/img832/2183/60816939.jpg

Zakładamy zawleczki. naciągamy łańcuch.


Mam nadzieję, że się przyda.

Alberghi Ortisei Hoteles Japón