Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Użytkownik
Shit wy chcecie się z takim czymś po mechanikach uganiać? ;p Przecież to banalna sprawa
Offline
No to jest silnik plug and play, pytanie tylko czy warto? Nie lepiej sprzedać i kupić 125 zarejestrowane na motorower?
Szkoda kasy, bo 750zł to spora ilość pieniędzy. Lepiej kupić cylek 72, powiększyć kolanko dolotowe, zmienić gaźnik i wydech, wypolerować kanał wydechowy i spokojnie damy rade 7-8KM wyciągnąć za kwotę 200zł. Resztę lepiej przeznaczyć na dobre oponki, bo będzie moc a przyczepności brak...
Osobiście muszę uruchomić tokarkę, bo wałek mam prawie dopracowany a i do dopracowania tłoka mi niewiele brakuje... Ze znajomym po godzinach na warsztacie się bawimy i na hamowni nam wyszło 9KM z groszami, ale materiał słaby mieliśmy i długo by to nie pojeździło. Jak dopracujemy i o ile wał wytrzyma to liczymy na jakieś 12 może 13KM. Po odchudzeniu czego się dało rozkręciliśmy silnik do 14tys i nic nie stukało. Jakby się ze skrzynia pobawić i wydłużyć troszkę pierwszy bieg i dostosować pod niego resztę to sądzę że przy w miarę lekkim kierowcy 120 może 130 by to poleciało bez jakiegoś szczególnie długiego rozpędu.
Ten silnik to naprawdę fajna podstawa do zabawy. Myśleliśmy też nad dorobieniem turbinki, ale niestety nie dysponujemy maszynką do wyważania:/ No i mamy słaby dostęp do odpowiedniego sprzętu.
Offline
Użytkownik
Żeby troche mocy z tego wyciągnąć przydałby się większy garnek, oczywiście gaźnik i większy dolot, można by było splanować minimalnie głowice choć nie wiem jak chińszczyzna by to zniosła... samo splanowanie głowicy daje większą kompresje co przekłada się na moc tylko pytanie ile wytrzyma wał
Offline
Użytkownik
Jak żadnego dzwona nie zaliczysz to wytrzyma ;p
Offline
Wał powinien wytrzymać z planowaniem głowicy też trzeba uważać. Trzeba by zmierzyć objętość w głowicy i wtedy łatwo można obliczyć odpowiednie splanowanie. Najlepiej byłoby nie przekraczać 12:1. Z obliczeń wynika, że oryginalna głowica ma 5,5ml pojemności. Z moich obliczeń wynika, że aby zwiększyć sprężanie do 12:1 to należałoby zmniejszyć pojemność w głowicy o 1ml. Nie znam dokładnego kąta w głowicy, ale pewnie około 1mm trzeba by było splanować. Najlepiej byłoby na początek splanować około 0,5 mm, zmierzyć objętość w głowicy i policzyć ile wyszło. Liczyłem oczywiście dla 50ccm no i przy oryginalnym sprężaniu 10:1.
Jak coś to pytajcie, ja z chęcią odpowiem bo uwielbiam mechanikę
Offline
Masz na myśli ten zestaw który przerabiam?
Tam cylinder to standardowa 50 przetoczona na 57mm? Tak mi się zdaje, ale pewien nie jestem. Głowica to standardowa głowica od 47mm z powiększonymi zaworami i kanałami dolotowymi. Ostatnio zamieniliśmy gaźnik na opadowy dzięki czemu usunęliśmy to zakichane kolanko. Moc zmierzona to ponad 12KM, na standardowym wałku. Moc osiągnęliśmy przy 12700 obrotów. Dalej baliśmy się kręcić, bo wystąpiły dziwne drgawki. Pozostał nam wałek i natrysk na denko tłoka i pomyślimy na mini kompresorkiem.
Offline
Trzeba bardzo dużo przerabiać ;D Lepiej kupić leżący silnik, niż bawić się w przerabianie mocowań itd. na poziomy silnik. Chyba że zamontujesz odrazu 250cc to ok ; D. Gratuluje za odkop tak wgl.
Offline