Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam
Mam zamiar przerobić moje 139fmb na większą pojemność lecz nie wiem którą opcje wybrać 72 czy 110ccm dlatego mam parę pytań
1. Jak zmienia się spalanie na 72 i 110cm?
2. Czy zmiana gaźnika i/lub wydechu jest konieczna?
3. Najważniejsze chyba to dynamika jazdy na jakim jest poziomie?
Kolejną sprawą jest to że mam bardzo ograniczony budżet ~ 250zł czy w takiej kwocie idzie się zmieścić w przeróbce na 110ccm? Bo na 72ccm na pewno budżetu wystarczy.
Dzięki za pomoc
Offline
Ja bym zrobil tak. kupic 72ccm dojechac do konca po takiej kuracji wał nie bedzie sie miał najlepiej wiec wtedy zmienic na 110.
Pierwsze zmien na 72 wystarczajaca jest moc.
Do 72 trzeba tylko cylinder i glowice. Zaden gaznik lub tlumik. To wystarcza. Podobno tylko do 110 to cos moze dac mocy.
Mocy jest wystarczajaco na jedna osobe. Predkosc max na 15/52 to ponad 90km/h.
Offline
No ok dzięki za odpowiedz mam jeszcze jedno pytanie jak wygląda jazda w 2 osoby po 60-70kg? motorek ma siłę "jakoś" jechać na 72ccm?
Offline
jeszce zależy to od zębatek, ale w takiej sytuacji jak napisałeś to trochę ciężko dla routerka na 72cc, lecz na 110cc sobie spokojnie poradzi bez żadnych problemów. Co do żywotności tu jest haczyk 110, niektórzy piszą - super świetnie, to prawda, a np. mój kolega miał przypadek że zatarł w krótkim przeciągu czasu dwa cylki 110cc, to też prawda, nwm od czego to zależy. Jeśli przerabiałbym na 110 to bym go ładnie docierał przez długi okres czasu np. 1200km tak dla pewności. Sam mam silnik 125 od crossika i mocy ma aż nadto, muszę zębatki jedynie zmienić. Wybór należy do Cb
Offline
Muszę jeszcze pomyśleć, ale i tak z przeróbką raczej będę czekał do wiosny (no chyba że w zimę będę go przygotowywał do sezonu) Jeśli chodzi o 88ccm to musiał bym go stoczyć o 4mm czego w domowych warunkach się nie da wykonać
Offline
Jezeli uzywasz motoroweru tylko zeby sie pokrecic po okolicy, podjechac do sklepu kolegi to wystarczy ci 72 cm3. Koszt jest minimalny i roboty niewiele. Jak lubisz czasem wypuscic sie w dalsze wycieczki sam czy we 2 osoby lub regularnie gdzies dalej jezdzisz to 110 cm3. Na 72 cm3 80 km/h to jest wszystko co wyciagniesz na prostej i to tez z bolami wielkimi. A predkosc przelotowa jaka mozna utrzymac to gora 60 km/h i to tez pilujac ostro silnik. Na 110 cm3 90-95 km/h jest od osiagniecia juz do tego silnik ma mocny dol przez co nie trzeba tak machac biegami i trzymac go caly czas na wysokich obrotach. Roboty przy przerobce jest bardzo duzo. Gaznika ani wydechu nie trzeba zmieniac ewentualnie mozna dac troszke wieksza dysze w gazniku. Spalanie praktycznie i na 72 i 110 cm3 jest prawie to samo. Mi palil srednio kolo 2,6 - 2,8 litra na 100 km obojetnie na jakiej pojemnosci. Od siebie tylko dodam ze nikly jest obecnie sens przerobki na 110 cm3 jak na allegro masz nowy z roczna gwarancja silnik 110 cm3 za 737 zl z dosc pewnego zrodla. Koszt przerobienia to okolo 350 zl z zalozeniem wlasnie robocizny a do tego zawsze moze cos moze pojsc nie tak. Tutaj kupujesz silnik za 737 zl, stary sprzedjesz za ~300 zl wiec kosztuje cie to 437 zl przy czym sam nic nie robisz i masz gwarancje ze wszystko bedzie chodzilo jak trzeba.
Offline
dodatkowo na alledrogo jest wersja silnika 110ccm z wybiciem 49ccm co bardziej powinno ukryć przed prawem i konsekwencjami dot. zmiany pojemności (oczywiście przekraczając prędkość ponad 45km/h wciąż ryzykujemy ale nikt nie jeździ z radiowozem na ogonie cały czas )
Offline
Chyba jednak wybiorę 110cm3 bo lubię sobie nieraz przycisnąć poza miastem i zrobić sobie wypad na odcinek 30-40km. Będę jeździł w 2 osoby (z dziewczyną) a lipa tak piłować maszyne do końca żeby "jakoś" jechać
Jeśli znajdę kupca na stary silnik to kupie sobie nowy kompletny 110 Dzięki za pomoc
Offline
Gość
konrad, jesteś adminem, szanuję to, ale śmiać mi się chce, jak mówisz, że 72cc wyciąga ponad 90km/h.
Moje 72cc przy przełożeniach na vmax (16/38, w łosiu przełożenia się trochę różnią od Bartonów, Zippów, Rouerów przez mniejsze koło tylne) szło z duuuużej góry 87 najwięcej.
Mierzone dwoma TZR'kami, trzema RS'kami i na dodatek GPS'em.
Ponad 90 to pójdzie 110, ale nie ma szans, żeby 72cc tyle poszło. No chyba, że masz PZ26, MLS, wałek z40, odchudzony wał i ork. To wtedy zgodziłbym się nawet na prędkość 100+.
Ostatnio edytowany przez KucaQ (24-09-2013 17:45:24)
ja bym radził od razu 110 .
72 po 3 tygodniu mi się znudziła i nie czułem równicy między 50
Kucaq ma rację z jednym ale . Zumico gr500 16/38 i kierowca 58kg z góóóóóóóóóóóóóóry o długosci 1,5km Dało magiczne 100
Offline
No ok 16/38, wiesz jaka jest tego bolączka? Nie wkręci maks obrotów na 4, nawet na 110 nie wkręci maks na takich przełożeniach, dopiero yx140 z ledwością to zrobi a jak ja miałem 15/52 na 72cc szedł mi ponad 90KM/h, no OK obroty 11k, ale szedł, mierzone Peugeotem XR6 (silnik chyba am6)i autkiem za dziadkiem, ja jechałem równo z nim trochę ponad 9k, pytam się ile było, on mówi że ponad 80. Przełożenie na V-max nie jest najlepszym wyjściem, co do małych pojemności. ja teraz zakładam 15/42 na mojej 125 i wiem że nie wkręci więcej niż 9.5k może 10k na czwórce. ktoś doświadczony potwierdzi moje słowa
Ostatnio edytowany przez adi9424 (24-09-2013 18:24:25)
Offline
na tym przełożeniu to ja 4 nie zapinałem i ruszałem " z jazdy " xD to było takie na 1 raz . Do normalnej jazdy polecam 15/42 w 72ccm i 16/42 dla 110
Offline
tam jest 1N234 , starsze chinczyki też takie miały . Na 1 i 4 biegu są tez inne troszkę przełożenia , 1 lepiej sie rozpędza a na 4 płynnie jedzie i ma mocy na tyle by wyjść pod górkę bez redukcji
Offline