Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Offline
Ogolnie to te tabelki sa chyba nic nie warte. Mam teraz 2 silniki 110 cm3 oryginalny od routera przerobiony z 50 na 110 cm3 i kupiony na allegro ten - http://allegro.pl/silnik-110-do-los-kin … 92941.html
Sprawa wyglada tak ze mam zalozony licznik rowerowy skalibrowany ktory pokazuje predkosc co do 0,1 km/h i przy tych samych przelozeniach mam rozne predkosci na tych silnikach. Tzn ze rozne sa w nich przelozenia poszczegolnych biegow. Np jadac na 4 biegu powiedzmy rowniutko 6 tys rpm mam wieksza predkosc na silkniku routerowskim niz na 6 tys rpm na silniku z allegro. A zebatki dokladnie te same. Takze jak widac sens tych tabelek jest nikly. Roznica jest tez w zmienie biegow, silnik routera ma 1-N-2-3-4 i biegi w gore wrzuca sie podnoszzac dzwignie natomiast ten z allegro ma N-1-2-3-4 i biegi sie wrzuca kopiac dzwigienka w dol.
Offline
Tabelka powyżej jest tylko podglądowa, ma obrazować jakich różnic można się spodziewać przy danych zębatkach. Wiadomo jest, że nigdy nie będzie w 100% odzwierciedlać rzeczywistości.
Offline
Jakos mi sie bardziej wydaje zeby tamto u gory pokazywalo dokladniej od twojego rowerowego. Tu sa dokladne wyliczenia itd.
Najlepiej sprawdzic gps to napenwo nie oszukuje
Offline
GPS z rowerowym sie pokrywa w 100%.
Offline
Jakie 137 km/h? 137 km/h to by ciezko bylo na 110 a ty gadasz...
Dobra wasze teorie mongolskie albo i moje Jakos mi sie bardziej chce wiezyc w matematyke niz w kosmos
Offline
konrad960229 napisał:
Jakie 137 km/h? 137 km/h to by ciezko bylo na 110 a ty gadasz...
Dobra wasze teorie mongolskie albo i moje Jakos mi sie bardziej chce wiezyc w matematyke niz w kosmos
Popatrz na 16/38 , ostatnia linijka.
Offline
137km/h to matematyczny max możliwości zębatki 16/38 przy 11k rpm a nie silnika 50cc - 3KM z 50-tki nigdy nie osiągnie takiej prędkości no chyba ze z Giewontu.
Ludzikom ciężko zrozumieć co przedstawia tabelka - najlepiej byłoby pokolorować konkretne przełożenia pod 50/72/110/125
Ostatnio edytowany przez nieprawda (05-10-2013 15:05:14)
Offline
O wreszcie sie odezwal normalny.
Offline
dodam jeszcze taki cytat
Praktyczne znaczenie mocy i momentu obrotowego
Moment obrotowy jest równoznaczny z siłą jaką możemy uzyskać z silnika. W praktycznym znaczeniu siła ta odpowiedzialna jest za przyspieszenie oraz uciąg pojazdu. Oczywiście każdy wie, że pojazd z wyższą mocą lepiej przyspiesza. Wynika to jednak z faktu, że ma on wysoki moment obrotowy przy wysokich prędkościach obrotowych, czyli nawet przy wysokich obrotach ma siłę żeby rozpędzać pojazd. Moc natomiast odpowiedzialna jest głównie za prędkość maksymalną. Należy tu jednak zauważyć, że prędkość maksymalna pojazdu jest mocno zależna od przełożeń układu napędowego. Jeżeli zwiększona zostanie moc maksymalna samochodu, ale osiągana pozostanie przy tej samej prędkości obrotowej silnika to prędkość maksymalna pojazdu pozostanie bez zmian. Mało tego, jadąc z prędkością maksymalną, silnik nie będzie osiągał maksymalnej mocy. Aby zwiększyć prędkość konieczna jest zmiana przełożeń w układzie napędowym
Ostatnio edytowany przez nieprawda (05-10-2013 15:30:55)
Offline
router_man napisał:
Ogolnie to te tabelki sa chyba nic nie warte. Mam teraz 2 silniki 110 cm3 oryginalny od routera przerobiony z 50 na 110 cm3 i kupiony na allegro ten - http://allegro.pl/silnik-110-do-los-kin … 92941.html
Sprawa wyglada tak ze mam zalozony licznik rowerowy skalibrowany ktory pokazuje predkosc co do 0,1 km/h i przy tych samych przelozeniach mam rozne predkosci na tych silnikach. Tzn ze rozne sa w nich przelozenia poszczegolnych biegow. Np jadac na 4 biegu powiedzmy rowniutko 6 tys rpm mam wieksza predkosc na silkniku routerowskim niz na 6 tys rpm na silniku z allegro. A zebatki dokladnie te same. Takze jak widac sens tych tabelek jest nikly. Roznica jest tez w zmienie biegow, silnik routera ma 1-N-2-3-4 i biegi w gore wrzuca sie podnoszzac dzwignie natomiast ten z allegro ma N-1-2-3-4 i biegi sie wrzuca kopiac dzwigienka w dol.
Skrzynie biegów w twoich silnikach mają inne przełożenia stąd różnica w prędkości, w tabeli są podane wyliczenia do standardowego silnika routera.
Na obliczenie tych prędkości składają się następujące czynniki:
1) przełożenie pierwotne (z wału na kosz sprzęgła),
2) przełożenia biegu w skrzyni,
3) przełożenie z zębatki zdawczej na zębatkę na kole,
4) obwód zewnętrzny opony w metrach
Wzór pochodzi stąd: http://moto-4t.pl/?option=com_content&v … &Itemid=52
różnica tylko w średnicy opony.
nie jest to prędkość 100% bo nie jest brane pod uwagę waga, opory powietrza i inne rzeczy, jednak w miarę są poprawne. Sprawdzałem kilka razy z GPS-em i u mnie się zgadzało +/- 1km/h.
A na tym standardowym silniku co przerobiłeś to jaka jest różnica wg tej tabeli?
Szosuś napisał:
137 km/h na 50cc? Ehe..
A kto Ci napisał, że na cylindrze 50cm3 ????
Jak sobie założysz cylek 110cm3 i będziesz jechał z górki to się wkręcisz w tą prędkość
To jest poglądowa tabelka dla 50,72,110 przerabianych z 50.
To wg Ciebie powinienem tylko zrobić do 65km/h ? bo 50cm3 to na prostej raczej więcej nie wydoli, a jak będzie jechał z górki to nie może wiedzieć ile śmiga?
nieprawda napisał:
Ludzikom ciężko zrozumieć co przedstawia tabelka - najlepiej byłoby pokolorować konkretne przełożenia pod 50/72/110/125
Zgadzam się z Tobą, może kiedyś to nastąpi, ale jak na razie mało danych w temacie Jakie macie zębatki: http://routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=2252
Im więcej wypowiedzi tym lepiej bo się zweryfikuje tych co z lekka sobie przekoloryzowali osiągi.
##################################
Wartości dla silnika standardowego Routera ze skrzynią 1 N 2 3 4 :
- z przełożeniem pierwotnym 3,722 (18 zębów na wale i 67 na koszu sprzęgłowym)
- z przełożeniem na 4 biegu 1,0536
- obwód opony 1,94
Wartości w tabeli są czysto matematyczne i nie są pisane pod konkrety cylinder!
Tabela jest poglądowa, bardziej wiarygodna niż prędkościomierz w Routerze.
Ostatnio edytowany przez Rafael_K (05-10-2013 19:33:24)
Offline
Panowie, spokojnie
Rafael_K - podkleję końcówkę Twojego postu pod tabelę u góry aby było lepiej widoczne i aby znów ktoś nie pomyślał że na 50tce będzie jeździł ponad 100.
Offline
Nie wiem, czy słusznie sądzicie z tymi przełożeniami, bo ja wszędzie znajdywałem takie same wałki z takimi samymi trybami, a sam układ biegów zależy od automatu zmiany biegów, miałem automat od junaka i załapał na nim aby trójke i czwórkę, ale w dół druga sprawa że inaczej to wygląda od strony kosy zm. biegów, bo to z deka inne silniczki
Offline
Chwała , chwała i jeszcze raz chwała temu co wpadł na pomysł tej tabelki , muszę pochwalić raz że pomysłowości to i dokładności też , otóż posiadam Routera Ws 50/72ccm i mam przełożenia już zmienione na 14/52 i musze przyznać to co podaje tabelka jest rzeczywiście wiarygodne dziś po odebraniu od mechanika motorku postanowiłem sprawdzić ile jedzie na jakich obrotach i tu w tabelce jest 7,5k ~ 60km/h i tu słowa pochwały mój akurat te 60 ma przy 7,250k czyli wyliczenia są jak najbardziej trafne wczesniej przy ponad 7,5k miałem 55km/h czyli jest naprawde dobrze a miałem przełożenia 12/52 , jeszcze tylko zrobie może pare tys km , albo kilkaset km i stwierdze czy wstawic mniejsza zebatke na tył czy nie Mechanik powiedział że wyciągnął nim 80km/h (licznikowe!!! real nie wiadomo) i według niego to jest bardzo dobrze a wazy ,,troche wiecej niz ja (ja ok.67kg) ,ja maxa myśle że testował nie będe mam spokojną naturę osięgnąłem już chyba to o co mi chodziło jak na Routerka jest naprawde bardzo dobrze.
Offline