Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 06-01-2014 15:37:49

KucaQ

Gość

Robimy Cylinder 88ccm

Poradnik autorstwa Kazek, zostałem poproszony o wklejenie go tutaj na życzenie użytkowników.

Naciągnięcie łańcuszka rozrządu

Krok 1.Zębatkę ustawiasz tak by przez chociaż jeden otwór był widoczny gwint i wkręcasz w niego srubę

Krok 2.Następnie jak wkręcisz pierwszą śrubę to wkręcasz drugą śrubę tak lekko pod kątem wtedy łańcuszek się naciąga i dokręcasz śrubę.

Krok 3.Jak dokręcisz 2 z 3 śrub to zębatka powinna wskoczyć całkiem na wałek i wtedy przykręcasz trzecią śrubę.

Jeżeli ktoś będzie chciał później ściągnąć łańcuszek to wkłada płaski śrubokręt pod zębatkę i obrócić magnetem w lewo, wtedy zębatka schodzi z wałka.

Łańcuszek będzie napięty, więc zaleca aby 1000km przejechać bez sprężyny napinacza razem z tym prętem by łańcuszek się wyciągnął.

Teraz jak zrobić 88ccm

1.Kupujemy cylinder od 110ccm głowicę od 110ccm, a najlepiej od 72ccm, cylinder ma mieć długość 69mm, a tłok ma być na sworzeń 13mm

2.Zanosimy do tokarza by stoczył go od góry o 4.25mm.Cylinder ma mieć długość 64.75mm dlatego, że tłok od 110ccm jest dłuższy od tłoka od 50 i 72ccm o 0.75mm

3.Zakładamy pierścienie na tłok w kształcę znaczka mercedesa czyli co 120* pierścień olejowy łączymy w jedność, później zakładamy czarny pierścień czyli uszczelniająco-olejowy napisem do góry, jako ostatni zakładamy srebrny też napisem do góry.

4.Montujemy tłok na wał napisem IN w górę, lub strzałką w dół.

5.Zakładamy nową uszczelkę między cylinder i karter, oring olejowy oraz tulejki patrząc na silnik od przodu to na górną prawą i dolną prawą szpilkę.

6.Smarujemy cylinder i tłok olejem, zakładamy cylinder.Musimy w tym momencie jednocześnie wsuwać i ściskać pierścienie by tłok wszedł w cylinder.

7.Wciągamy łańcuszek rozrządu i dociskamy cylinder.

8.Zakładamy uszczelkę pod głowicę, oring olejowy, oring na dolną lewą szpilkę, tulejki na prawą dolną i górną lewą szpilkę

9.Zakładamy rolkę napinacza.

10.Zakładamy głowicę, uszczelkę, dekielek strzałką w dół, zakładamy podkładki, miedziana ma być na lewej dolnej szpilce.Nakręcamy nakrętki i dokręcamy je siłą 10Nm można zrobić to bez klucza tylko musimy dokręcać na krzyż.

11.Wkręcamy śrubkę na klucz 10 i śrubokręt krzyżakowy w cylinder i w głowice

12.Ustawiamy rozrząd.Okręcamy dekielek u góry w pokrywie magneta i szukamy literki ''T'' obok niej po lewej stronie jest kreska i tą kreskę ustawiamy tak by była ona na środku tego otworu.Przechodzimy do ustawienia zębatki, kropka ma pokrywać się z wcięciem w głowicy.

13.Przykręcamy króciec, z nową uszczelką oraz wydech również z nową uszczelką.

14.Próbujemy odpalić, zalecam kopnąć 5 razy na wyłączonym zapłonie w celu sprawdzenia czy wszystko jest dobrze złożone, następnie włączamy zapłon i próbujemy odpalić, silnik na początku może nie trzymać obrotów i może kopić na niebiesko, ale to normalne ponieważ smarowaliśmy cylinder i tłok olejem.

15.Ustawiamy gaźnik na seryjne ustawienia czyli mieszanka wykręcona na 1.5 obrotu, bieg jałowy na 1.5K RPM

16.Przejeżdżamy 10km w celu rozgrzania silnika i regulujemy gaźnik.Najlepiej robić to w temperaturze otoczenia +15*C


Teraz najczęstsze pytania :
Z- Będzie to osoba zadająca pytania.
J-To będę ja.

Z-Czy do 88ccm jest konieczna zmiana filtra powietrza na stożkowy i dyszy na większą ?
J-Nie, nie ma takiej potrzeby ponieważ silnik znakomicie radzi sobie na oryginalnych podzespołach

Z-Czy jeżeli zmienię gaźnik na większy np. PZ22, to silnik uzyska większą moc ?
J-Tak ponieważ gaźnik ten posiada większą przepustnicę oraz otwór wylotowy.

Z-Co w przypadku gdy zatrze mi się cylinder ?
J-Można kupić na popularnym serwisie aukcyjnym (Allegro) tłok nadwymiarowy 52.65mm i oddać cylinder do szlifu.Można również zakupić nowy cylinder i dać go do tokarza by go stoczył.

Z-Czy potrzebna jest chłodnica oleju ?
J-Nie nie ma takiej potrzeby, ja po przejechaniu kilku kilomerów mogę spokojnie trzymać rękę na cylindrze bez obawy o poparzenie.

Z-Co zrobić by mój silnik pracował jak najdłużej ?
J-Po pierwsze to lać dobrej jakości olej, nie zalecam wlewania oleju pokroju Kujawskiego Regularnie sprawdzać stan poziomu oleju, wymieniać go na czas czyli co 1000km, raz na sezon sprawdzić skład mieszanki i wyczyścić świecę oraz filtr powietrza.Filtr należy później nasączyć olejem do filtrów.

Z grubsza to tyle.

Chętnie również wysłucham waszych opinii na ten temat.

Pozdrawiam Kazek na więcej pytań odpowiem na GG : 8141402

 

#2 06-01-2014 17:09:12

 Johnu

Forumowy Lord Ciemności

40182824
Skąd: Łódzkie
Zarejestrowany: 07-08-2013
Posty: 715
Punktów :   18 
Motocykl: Krabonszcze po łonce
Pojemność: skaczom jak zajonce
Przebieg: Niewielki
Wiek: 17

Re: Robimy Cylinder 88ccm

Czyli jednak


http://oi61.tinypic.com/256qqu0.jpg
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk

Offline

 

#3 08-02-2014 18:20:18

 Zielony

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420931927.png

19869803
Skąd: Okolice Józefowa/Biłgoraja
Zarejestrowany: 30-06-2013
Posty: 647
Punktów :   
Motocykl: Benzer Yankee
Pojemność: 72cm3
Przebieg: 13140
Wiek: 18
Imię: Rafał

Re: Robimy Cylinder 88ccm

Mam takie pytanie czemu służy na miedziana podkładka i czemu musi być akurat na lewej dolnej szpilce?


M jak Maszyna dostarczająca wszystkim szczęście
O jak oktany, których wciąż trzeba więcej
T jak turbina, świszcząca zamiast serca
O niczym olej, smarujący wnętrze mojego dziecka
C Jak cylindry, rzędowo bądź w układzie fał
Y jak yoshimura, wywołująca szał
K jak kooperajca, Człowieka z motocyklem
L niczym lewarek, który nacisnę zanim zniknę

Offline

 

#4 08-02-2014 18:53:29

Kazek

Gość

Re: Robimy Cylinder 88ccm

Bo dolną lewą szpilką idzie olej do głowicy i miedziana podkładka ma zapobiegać uciekaniu oleju z silnika.

 

#5 08-02-2014 20:13:55

 Zielony

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420931927.png

19869803
Skąd: Okolice Józefowa/Biłgoraja
Zarejestrowany: 30-06-2013
Posty: 647
Punktów :   
Motocykl: Benzer Yankee
Pojemność: 72cm3
Przebieg: 13140
Wiek: 18
Imię: Rafał

Re: Robimy Cylinder 88ccm

A w jaki sposób ma to pomóc przecież tą podkładkę nakłada się na dekielek. Sorry ale jestem ciekawy;d


M jak Maszyna dostarczająca wszystkim szczęście
O jak oktany, których wciąż trzeba więcej
T jak turbina, świszcząca zamiast serca
O niczym olej, smarujący wnętrze mojego dziecka
C Jak cylindry, rzędowo bądź w układzie fał
Y jak yoshimura, wywołująca szał
K jak kooperajca, Człowieka z motocyklem
L niczym lewarek, który nacisnę zanim zniknę

Offline

 

#6 08-02-2014 20:49:08

Kazek

Gość

Re: Robimy Cylinder 88ccm

No ma to zapobiegać wyciekaniu oleju z silnika xd

 

#7 08-02-2014 21:39:48

 Zielony

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420931927.png

19869803
Skąd: Okolice Józefowa/Biłgoraja
Zarejestrowany: 30-06-2013
Posty: 647
Punktów :   
Motocykl: Benzer Yankee
Pojemność: 72cm3
Przebieg: 13140
Wiek: 18
Imię: Rafał

Re: Robimy Cylinder 88ccm

No tak ale tą podkładkę przecież nakładasz na zewnątrz. Ciekawi mnie w jaki sposób to ma zapobiegać jak to podkładasz pod nakrętke którą dokręcasz głowicę.


M jak Maszyna dostarczająca wszystkim szczęście
O jak oktany, których wciąż trzeba więcej
T jak turbina, świszcząca zamiast serca
O niczym olej, smarujący wnętrze mojego dziecka
C Jak cylindry, rzędowo bądź w układzie fał
Y jak yoshimura, wywołująca szał
K jak kooperajca, Człowieka z motocyklem
L niczym lewarek, który nacisnę zanim zniknę

Offline

 

#8 08-02-2014 22:02:22

KucaQ

Gość

Re: Robimy Cylinder 88ccm

Podkładka miedziana w odróżnieniu od stalowych jest elastyczna i uszczelnia otwór w dekielku, aby olej, który na szpilce jest pod ciśnieniem nie wyleciał na zewnątrz.
U kumpla jak założyłem tak zwykłą stalową, to olej kapał, trzeba włożyć miedzianą.

 

#9 09-02-2014 09:35:43

 Zielony

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420931927.png

19869803
Skąd: Okolice Józefowa/Biłgoraja
Zarejestrowany: 30-06-2013
Posty: 647
Punktów :   
Motocykl: Benzer Yankee
Pojemność: 72cm3
Przebieg: 13140
Wiek: 18
Imię: Rafał

Re: Robimy Cylinder 88ccm

O widzisz i teraz wszystko jasne;) Dzięki;)


M jak Maszyna dostarczająca wszystkim szczęście
O jak oktany, których wciąż trzeba więcej
T jak turbina, świszcząca zamiast serca
O niczym olej, smarujący wnętrze mojego dziecka
C Jak cylindry, rzędowo bądź w układzie fał
Y jak yoshimura, wywołująca szał
K jak kooperajca, Człowieka z motocyklem
L niczym lewarek, który nacisnę zanim zniknę

Offline

 

#10 16-02-2014 22:16:27

Fenix

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

21260189
Zarejestrowany: 24-10-2013
Posty: 67
Punktów :   
Motocykl: Romet Router WS50
Pojemność: 72ccm
Przebieg: 9500
Wiek: 17
Imię: Mateusz

Re: Robimy Cylinder 88ccm

Mam rozumieć że stoczenie cylindra 110ccm o 4.25mm da nam pojemność 88ccm?

Offline

 

#11 17-02-2014 13:36:52

Kazek

Gość

Re: Robimy Cylinder 88ccm

Tak, mam tak zrobione u siebie i wszystko działa, kompresja taka, że nogę urywa

 

#12 17-02-2014 17:32:28

BarracudaPL

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929238.png

20331462
Zarejestrowany: 24-01-2014
Posty: 338
Punktów :   
Motocykl: Fighter

Re: Robimy Cylinder 88ccm

"Tłok nadwymiarowy 52.65mm i oddać cylinder do szlifu" W 2T każdy robi szlify, ale w tak jak np. u nas można zrobić szlif? Serio?
Btw. skąd ja ku*wa dostane tłok ponadwymiarowy? xD


http://s1.zmniejszacz.pl/116/cam01218__614455.jpg

Offline

 

#13 17-02-2014 18:47:42

Kazek

Gość

Re: Robimy Cylinder 88ccm

Na allegro widziałem.Wtedy robisz szlif z luzem montażowym 0.05mm

 

#14 20-02-2014 18:56:13

Fenix

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

21260189
Zarejestrowany: 24-10-2013
Posty: 67
Punktów :   
Motocykl: Romet Router WS50
Pojemność: 72ccm
Przebieg: 9500
Wiek: 17
Imię: Mateusz

Re: Robimy Cylinder 88ccm

Możesz podesłać linka do tego tłoka na sworzeń 13mm? Czy zwykły od 110 będzie pasował do przeróbki?

Offline

 

#15 20-02-2014 20:27:23

Kazek

Gość

Re: Robimy Cylinder 88ccm

Ja mam najzwyklejszy zestaw 110 ścięty do wymiarów 64.75mm Tylko nie skuście się na zestawy od MultiCaru bo to syf.

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
zwalczanie prusaków