Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Wiele razy słyszałem że komuś się panewka przekrąciła wiem tyle że to ponoć poważna awaria i trzeba wymieniać silnik wytłumaczy mo ktos o co z tym chodzi?
Tak sie z ciekawości pytam
Offline
Pierwsze to wiesz co to panewka? Jak wygląda i jak działa? Jeśli ktoś mówi, że po obróceniu panewki silnik do wymiany to nie ma najmniejszego pojęcia o silnikach a tym bardziej o naprawianiu ich. Po obrocie panewki należy zrobić szlif wału, założyć nad wymiarowe panewki i praktycznie zawsze wymienić korbę. Często ta przypadłość dotyka benzynowe silniki starszych Alf, które były pałowane na zimno i ktoś się na czas nie zbierał z wymianą oleju. Wiele osób obeznanych w temacie poleca wymianę panewek co 100tys km tak dla świętego spokoju. Koszt wymianu to średnio 600-900zł, a w razie obrócenia czy zatarcia koszt się może potroić.
Ogólnie to obrócenie panewki to po prostu zmiana jej położenia i w tym momencie nie mamy smarowania. Doprowadza to do zatarcia panewki i wytarcia wału. W ekstremalnych przypadkach wał potrafi się zrobić jajowaty, wtedy trzeba wymienić wał. Jeśli się ktoś nie boi i lubi ryzyko to wał można oddać do napawania i przywrócić mu oryginalne wymiary jednak jest to o tyle niebezpieczne, że jeśli zrobią to nieumiejętnie to rozhartują wał i dosłownie się nam rozleci w silniku.
Offline
dla lepszego zrozumenia Piotr95 masz zdjecie podglądowe (z Hondy CBR 600 F3):
http://images49.fotosik.pl/352/96941b961468922a.jpg
zrypany wał: http://i128.photobucket.com/albums/p186 … z007-2.jpg
Ostatnio edytowany przez vaGRAnt (08-06-2012 06:59:42)
Offline