Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
No akurat ja na zwykłej h4 latałem od maja do grudnia, NIE SPALIŁA mi się, tylko założyłem xenon looka też awiny i jeździ dobrze, nwm czego to kwestia
Offline
Może Perez ma rację, tylko Awina produkuje więcej niesprawnych niż sprawnych żarówek. Pewnie są wykonane ze słabej jakości materiałów. Ja na oryginalnej jeżdżę 2 lata i jest ok.
Offline
KucaQ pieprzysz to chyba Ty na tym forum. Ja jeźdżę na Awinie już piąty miesiąc i gdzieś mam to czy w to wierzysz czy nie. A skąd wiesz ile mam lat cwaniaczku ? Myślisz że tylko łepki i nastolatki jeźdżą motorowerami ? Nie sądzę żebyś znał wielu starszych ode mnie użytkowników takich pojazdów.
Offline
Spokojnie Panowie
Najrozsądniej niech każdy kupuje żarówkę takiej firmy jaka mu odpowiada
Teraz mamy nie ograniczony dostęp do różnych opinii na temat dosłownie wszystkiego , i niech każdy kupuje według własnego uznania
sugerując się opiniami lub nie
Ja nigdy nie zwracałem uwagi na to jakiej firmy żarówkę kupuję , brałem zawsze taką jaką akurat mieli w sklepie ,
Poza tym jeżeli kolejny post w tym temacie będzie miał podobny charakter jak powyższe , posty zostaną usunięte a temat zostanie zamknięty
Offline
Nie zamykaj tematu, może ktoś mieć pytania odnośnie tutorialu
Offline
wstawiłem ta żarówkę H4 60/55W i teraz powiedzcie dlaczego tak mocno się nagrzewa?? czy nie spali klosza ?? jadąc światła mijania są wszystko ok. zmieniłem na drogowe, stojąc na luzie wszystko ok, a jak jechałem na dużych obrotach to gasły, potem zwolniłem i w ogóle przestały się palić. w czym problem ?
Offline
Stopiło się gniazdo żarówki.
Offline
Według mnie nie warto się bawić w przerabianie. Z tego co widzę, bez większych problemów powinien pasować reflektor od JAWY/MZ ETZ + wkład WESEM(ma homologację na H4 55/60W). Koszt to około 100 - 150zł.
Ostatnio edytowany przez kewert (20-11-2014 00:14:46)
Offline
A żarówka parę zł i jest ok.
Offline
Niby tak, ale żarówka H4 o tej samej mocy nie daje praktycznie żadnej różnicy w porównaniu do BA20D. Miałem kiedyś H6 35/35W w fabrycznym reflektorze i po kilku tygodniach odbłyśnik i szybka zmatowiała. Gdybym włożył 55/60W, na 90% stopiłby się. Obecnie mam reflektor z Rometa Zetki z żarówką H4 55/60W i różnica w ilości światła jest kolosalna. Jeżeli ten reflektor też mi zmatowieje(jakościowo jakiś super nie jest), kupię to o czym wyżej pisałem. Jedyna zaleta H4 35/35W to to, że żarówki rzadziej się palą. Z tego co zaobserwowałem, nie ma żadnej różnicy w ilości wydzielanego światła. Jeżeli ktoś zamierza zmienić żarówkę na H4 to polecam zainwestować w reflektor od JAWY/MZ ETZ, wkład Wesem i żarówkę 55/60W. Na pewno nie będziecie żałować. Jeżeli chodzi o ładowanie na fabrycznym silniku 50ccm to jest w miarę ok, ale w przypadku, kiedy zamierza się dodać do instalacji np. podgrzewane manetki czy gniazdo zapalniczki samochodowej, warto zmienić prądnicę z 6 na 8 cewek. Powinno się też po zatrzymaniu, zostawić włączony silnik na ok. 2-3 minuty, w celu podładowania akumulatora.
Ostatnio edytowany przez kewert (20-11-2014 20:21:43)
Offline
Zgadzam się z tobą, żąrówka h4 wnosi tylko tyle, że światła się rzadziej przepalają, nie poprawia to nic. Z nowu żarówka 55/60W u nas (mam chwilowo) daje lepsze światło, ale niestety nie świeci dalej. Niedługo będę montował sobie halogen dalekosiężny tylko i wyłącznie w takim celu, aby służył jako "długie" w nocy. To jest najlepsze lekarstwo na brak światła moim zdaniem . Wtedy będę jeździł na h4 35W i h3 55W jednocześnie i powinno starczyć
Offline
U mnie, na długich świeci na około 200 - 300 metrów i jakieś 50-100 metrów na krótkich i według mnie jest to dosyć dobry wynik. Jeżeli masz fabryczną lampę to sądzę, że to jej wina. Ja mam reflektor od Rometa Zetki, przystosowany do halogenów(inaczej rozprasza światło).
Ostatnio edytowany przez kewert (20-11-2014 22:21:55)
Offline
Potwierdzam wymiana lampy na lampę z zetki według mnie dużo daje. I tu nie tylko chodzi o homologację, ale odbłyśnik pod H4 (oznaczenie dla moto HS1) jest inaczej wykonany jak ten pod BA20D. Ja mam z zetki i sobie chwalę.
Offline
Przyszła do mnie zamówiona paczka z przednim reflektorem i zamierzam założyć do nowego reflektora który ma żarówkę H4 i wtyczkę na 3 piny oraz osobno podłączaną żarówkę postojową kostkę ze starej lampy, aby już nie przerabiać kostki przy Routerze. U mnie we wtyczce H4 przewody mają następujące kolory: masa - zielony, mijania - biały, drogowe - niebieski. Postojówka ma zielony (masa) i brązowy. Akurat jest tak że końcówkę masy z postojówki mogę włożyć we wtyczkę w którą wchodzi sama żarówka (siedzi bardzo ciasno że ciężko wyciągnąć). Resztę przewodów po prostu bym przelutował do starej kostki. I tutaj moje pytanie odnośnie przewodów w fabrycznej żarówce Routera, a konkretnie od świateł mijania i drogowych. Czy faktycznie jest tak jak tutaj osoby się wypowiadały że od świateł mijania w fabrycznej lampie jest przewód żółty a od drogowych biały czy może odwrotnie.
Offline
Wiesz jak jest w samochodzie? jeśli tak to tu jest na odwrót z tego co pamiętam, konkretnie Ci nie podam który do którego, bo nie chcę wprowadzać w błąd.
Albo podłącz na krótko, nawet nie izoluj i sprawdź po prostu.
Offline