Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
tuning według mnie powinien mieć zastosowanie jako pomoc w użytkowaniu. wiadomo 90 % użytkowników tego forum ma nielegalne przeróbki od silników po wydechy a obnoszenie się z tym nie wróży nic dobrego użytkownikowi. Dlatego zastanawiam się czym kierują się niektórzy przy swoim tuningu. jak dla mnie to marnowanie pieniędzy
Offline
co do wydechu to mój akurat nie powinien mieć problemów. Jest to fabryczny wydech od Suzuki Bandit. Co do silnika to dlatego zdecydowałem się na 110-tkę bo nie różni się prawie wcale wielkością od 50-tki a oznaczenia pojemności nie mam. Ledy mam wyłączane i wyłączane więc z tym też nie ma problemu. Bardziej martwiłbym się o to że ktos nie ma homologacji na migacze jak ma ledowe. Zresztą policja jak chce to do wszystkiego się przypnie.
Offline
panowie a czy jazda bez uszczelki od tłumika może jakoś zaszkodzić???
Offline
Teoretycznie może, ale ja też kiedyś jeździłem z przepaloną i nic się nie stało.
Wiesz wizualka to co kto woli, chociaż to i tak są grosze w porównaniu do markowych sprzętów, tym bardziej że do większości rzeczy wystarczy trochę pomysłu, ja tam jestem zwolennikiem wizualki w chinolach, bo żeby chinol sie wyróżniał to już jest trochę coś hah, no wiesz kwestia gustu, nie namawiam i nie odradzam.
Offline
wiesz guzzi z tego i tak nie zrobisz (chyba że masz naprawdę konkretny budżet). wiesz jak dla mnie to sprawa jak z tuningiem wizualnym seicento niby można ale po co. mi naprawdę osobiście podoba się wizualnie ws 50 w stanie surowym i nawet zastanawiam się nad przerobieniem starego filtra powietrza tak aby był osłoną dla filtra stożkowego.
Offline
No mi właśnie się średnio podoba jak popatrzę na zdjęcia.
Nie masz muła na tych zębatkach tak wgl? Bo ja mam 16/42 i niby jakoś tam daje rade, ale we dwie osoby ma trochę ciężej (czasem trudno ruszyć na dwóch kołach )
Offline
nie mam muła zbiera się na światłach lepiej niż większość osobówek a szczególnie że jest na dotarciu i ruszam na mikro gazie, chociaż teraz to nie wiem bo wczoraj zubożyłem mieszankę i zachowuje się trochę lepiej tzn zamiast 70 przy 5,5k obrotów grzeje 80 . wiesz osłona ze starego filtra byłaby mi potrzebna bo dziś jak jechałem chyba się trochę wody napił co mi się wcale nie podoba (strasznie przerywał). a tak założyłbym starą puchę wyglądałby kompletnie ja seria a i silniczek zadowolony tylko trzeba by ją wytłumić i zrobić dużo większy dolot powietrza.
Offline
To niemożliwe jednak aby zwiększyć prędkość przy tych samych obrotach bez ingerencji w napęd, bo silnik działa że tak powiem matematycznie, możesz jedynie tym zmienic moc, kulturę, wkręcanie itp
Offline
sam to napisałeś żemoże zmienic moc. więc czemu nie rozumiesz mojego postu. jeśli masz dobrze wyregulowany gaźnik silnik szybciej osiąga maksymalna moc na danych obrotach. albo zrób badanie znajdź nadłuższą prostą u siebie i przez całą jej długośc trzymaj moplika na jednych obrotach zobaczysz że na początku i na końcu prostej przyśpieszysz. tak samo z podjazdem pod górę i zjazdem.
Offline
No moc można, ale zmiany prędkości przy tych samych obrotach się nie da przez to. Silnik działa matematycznie jak napisałem, może mieć mniej lub więcej mocy zależnie od regulacji ale zawsze przy określonych obrotach, powiedzmy 7k rpm będzie miał taka samą prędkość. Na przykład ja u mnie wyliczyłem przy pomocy dłuższego pomiaru na GPS, że na 1k rpm wypada 11.5km/h, bo sprawdzałem prędkość przy różnych obrotach. A obrotomierz mi aby lekko zawyża, jakieś 300-500rpm, mierzone na 110cc też przez GPS i porównywane z tabelką na forum. Tobie może się tak zdawać, bo mógł ci zacząć np. przekłamywać bardziej licznik, bo wszyscy wiemy że nie są one dokładne
http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=2263 looknij sobie, tylko pamiętaj że to dane dla fmb a nie yx, u nas może się gdzieś ilość zębów różnić, ale też się da pod nasz silnik to wyliczyć, wystarczy znać wszystkie dane
Offline
A bierzesz takie zmienne jak opór powietrza opory toczenia ba nawet temperature? nie więc nie pisz silnik działa matematycznie tylko chodzi ci o stosunek przełożeń. więc wytłumacz mi skąd różnica w v max z hamowni a z toru, przecież te wyniki są zupełnie inne. tabelki które przytaczasz służą do szacowania prędkości a nie do precyzyjnych wyliczeń.
Offline
Co za różnica że masz powiedzmy pół manetki, a całą manetkę i jedziesz pod wiatr czy z wiatrem jeśli powiedzmy że w każdej sytuacji masz 7k rpm. to zawsze będzie taka sama, no nie da się inaczej. Taką zmianę można odczuć ale po zmianie zębatki o chociażby 2z na przodzie (ja tak kiedyś miałem xD)
No niech się inni wypowiedzą, a nie tylko ja i autor tematu
Offline
byłem teraz pojeździć i specjalnie sprawdzałem i jest to prędkość około 77,5 przy 5,5k rpm. pewnie ostatnio pomyliłem sie przy pomiarze. i przy okazji co do zbierania się ws'a miałem pierwszy wypadek szału drogowego. koleś przy skręcaniu w lewo wyprzedził mnie na skrzyżowaniu, a ja niewiele myśląc puściłem się za min na pełnej przepustnicy. miał megankę i widać że mu się śpieszyło ale był bez szans miałem go po 500-600 metrach. dostał opiernicz jak bura suka gnój jeden
Ostatnio edytowany przez elkuna (24-09-2014 22:57:51)
Offline
ostatnio zauważyłem że silnik mi się przegrzewa (sprawdzałem wodą). i dlatego zakupiłem oto tą chłodnicę
http://vader.joemonster.org/upload/rzl/ … 1_0001.jpg
A widomo że mocy nigdy dość to też takie talizmany przyśpieszenia
http://vader.joemonster.org/upload/rzl/ … 1_0002.jpg
planuję montaż na sobotę zobaczy się jak się na tym lata
Offline