Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#16 20-11-2014 22:51:43

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Kontrolka stopu

Jest jeszcze lepsza metoda.

http://i57.tinypic.com/2egg1hj.jpg

Wtedy kontrolka świeci jak wciśniemy hamulec oraz jak przepali nam się żarówka czyli odwrotnie do tego co zaproponowałem na początku. Praktycznie pomijalną wadą jest to, że przekaźnik przy nieświecącej kontrolce pobiera prąd ale nie są to aż takie olbrzymie wartości bo około 80 mA co daje moc pobieraną około 1 wata.

Offline

 

#17 20-11-2014 23:28:53

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Kontrolka stopu

Takie zabezpieczenie da się zrobić. Takie zabezpieczenie jest montowane na niektórych lokomotywach. Zasada jest banalnie prosta. Kontrolka musi być podłączona szeregowo tak jak w lampkach choinkowych. Tylko w tym przypadku jak spali Ci się kontrolka to też nie będzie stopu.

Offline

 

#18 21-11-2014 02:43:07

 Mamut128

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928221.png

16025461
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 24-09-2012
Posty: 202
Punktów :   
Motocykl: Router WS 50

Re: Kontrolka stopu

Cesio22 przeciez w lampkach choinkowych masz połączenie liniowe jak sie przepali jedna żarówka to przecina bieg prądu bo prąd nie leci dalej przez włókno =,= Jeśli chodzi o lokomotywy jest tam CZUJNIK który kotroluje przepływ energi np. jeśli sie coś spali prąd ,,wraca'' wiekszy bo nie jest pobierany i wtedy idzie sygnał...


Oni chcą bym się zatrzymał, ale nie ma takiej opcji,
bo co, bo nosze kask, dlatego jestem obcy?
Neutralizuję korki, więc czemu ta agresja,
nie widzisz mnie na drodze, ziomuś, weź przestań...

Offline

 

#19 21-11-2014 15:13:57

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Kontrolka stopu

Że co?! W przedstawionym przeze mnie układzie przekaźnik służy do "odwrócenia" działania kontrolki. Mamy sprawny stop to prąd płynie przez przekaźnik powodując jego zadziałanie a następnie przez włókno w żarówce stopu i dalej do masy. Załączony przekaźnik - kontrolka nie świeci, przekaźnik wyłączony kontrolka świeci. Jeśli przepali nam się żarówka stopu przez przekaźnik nie popłynie prąd, czyli nie zadziała - lampka wówczas zaświeci. Dodatkową funkcją jest świecenie kontrolki w momencie użycia hamulca wtedy widać czy są sprawne włączniki stopu. Ten układ jest tak banalny, że nie wiem po co się zastanawiać nad zasadą działania.

cesio22 napisał:

Tylko w tym przypadku jak spali Ci się kontrolka to też nie będzie stopu.

Kontrolka podłączona w szereg z żarówką stopu musiałaby mieć przynajmniej tyle mocy co żarówka stopu czyli 21W i na dodatek obydwie na 6 woltów bo napięciem się podzielą odpowiednio te żarówki. Rozwiązanie trochę mijające się z celem.

Mamut128 napisał:

...jeśli sie coś spali prąd ,,wraca'' wiekszy bo nie jest pobierany i wtedy idzie sygnał...

Nie prąd tylko napięcie. Jak żarówka się spali następuje zanik prądu a jedynie ewentualny wzrost napięcia.

Ale zostawmy w spokoju napięcie, skupmy się na prądzie. Zimna żarówka P21W 12V potrzebuje około 2,5A żeby zacząć świecić. Potem ten prąd maleje do około 1,75A. Cewka przekaźnika pobiera około 0,08A zależy od przekaźnika. W obwodzie szeregowym przez wszystkie rezystancje (żarówki, cewki przekaźnika) płynie taki sam prąd czyli około 0,08A w przypadku przekaźnika włączonego w szereg z żarówką stopu. Dla żarówki jest to za mały prąd żeby zaświecić a dla przekaźnika w sam raz żeby zadziałać. Jeśli naciśniemy hamulec bocznikujemy cewkę przekaźnika ten się wyłącza i prąd płynie "na około" przez włącznik bezpośrednio do żarówki. Jako, że żarówka jest jedyną rezystancją w obwodzie tylko ona "narzuca" prąd jaki ma płynąć czyli jest to około 1,75A.

Ostatnio edytowany przez vxproplus (21-11-2014 15:27:15)

Offline

 

#20 21-11-2014 20:25:12

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Kontrolka stopu

Zgadzam się z faktem że rozwiązanie z przekaźnikiem jest lepszym rozwiązaniem jak układ szeregowy wzorowany na starych lampkach choinkowych. Po prostu jak pisałem posta to jeszcze nie było tego o przekaźniku a jak zatwierdziłem swój to nad moim się ukazał schemat z nim.

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Vieng Sava Boende Bad Reichenhall