Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Jutro będzie u mnie Lifan 120 na dwóch cewkach. Trzepiąc internet i forum wyczytałem, że potrzeba do tego cztero-pinowego regulatora. Taki też mam u siebie - co dziwne, bo z tego co wyczytałem do tej pory wynika, że jest u nas 5cio pinowe złącze. Tak więc mając taki regulator, jak to podłączyć? Da to jakoś radę ze swiatłami w mieście? Mam przerobione R2 na kołnierzu z H4 45W, nie mogę dorwać nigdzie h4 35W. Jak ogarnąć tą elektrykę? Nie mogę zostać bez świateł. Przerabianie dekla z mojego silnika odpada, wiem że to korzystne eksploatacyjnie, ale wolę integralnie mieć to w całości bez kombinowania.
Offline
Najlepiej to kupić u MRF magneto wraz z 6-cioma cewkami i po problemie. Tylko tam chyba trzeba ściągacz magneta dokupić
Offline
Jeśli chodzi o światła to jedyne wyjście będzie zmienić większość świateł na ledy. Chodzi mi o migacze, ewentualnie tylne światło zrobić na listwach LED. Ja u siebie mam jeszcze do jazdy dziennej zrobione LEDy w przedniej lampie, podpięte do żarówki postojowej. Jeśli nie jeździsz dużo po ciemku to powinno wystarczająco odciążyć akumulator, oraz ewentualnie doładować aby w razie czego można było spokojnie jechać na tej żarówce 45 W. Na Twoim miejscu bym nie zmieniał tego co masz na żarówkę 35 W bo to tak samo jakbyś jeździł na fabrycznej bańce która pozostawia sporo do życzenia jeśli chodzi o jakość światła. W razie jeśli coś takiego by Cię zainteresowało to zapraszam do mojego tematu, większość rzeczy jest podparta zdjęciami więc pewnie dasz sobie radę w razie czego służę podpowiedzią, zresztą tak samo jak pozostali użytkownicy.
Offline
Wystarczy obniżyć pobór mocy wtedy kiedy nie potrzebne są światła, czyli dzień, oświetlone miasto. Wtedy zaoszczędzamy prąd na noc, nocną trasę.
PS. Podświetlanie licznika to 6W, wskaźnik paliwa prawie drugie tyle.
Offline
Montii napisał:
Najlepiej to kupić u MRF magneto wraz z 6-cioma cewkami i po problemie. Tylko tam chyba trzeba ściągacz magneta dokupić
A nasz stator nie podpasuje pod to magneto od spodu?
Tommy29 napisał:
Jeśli chodzi o światła to jedyne wyjście będzie zmienić większość świateł na ledy. Chodzi mi o migacze, ewentualnie tylne światło zrobić na listwach LED. Ja u siebie mam jeszcze do jazdy dziennej zrobione LEDy w przedniej lampie, podpięte do żarówki postojowej. Jeśli nie jeździsz dużo po ciemku to powinno wystarczająco odciążyć akumulator, oraz ewentualnie doładować aby w razie czego można było spokojnie jechać na tej żarówce 45 W. Na Twoim miejscu bym nie zmieniał tego co masz na żarówkę 35 W bo to tak samo jakbyś jeździł na fabrycznej bańce która pozostawia sporo do życzenia jeśli chodzi o jakość światła. W razie jeśli coś takiego by Cię zainteresowało to zapraszam do mojego tematu, większość rzeczy jest podparta zdjęciami więc pewnie dasz sobie radę w razie czego służę podpowiedzią, zresztą tak samo jak pozostali użytkownicy.
Tak chyba zrobię ale wlaśnie co dziwne, jakiej H4 nie założe to i tak wydaje mi się że ta bańka wcale gorzej nie świeciła no zobaczymy. Nie mogę zostać bez świateł, bo tutaj w Katowicach co skrzyżowanie rano stoją i patrzą na wszystko
Silnik już dotarł, więc dziś pod wieczór zacznę coś dłubać
Ostatnio edytowany przez shaggy87 (05-08-2015 15:21:51)
Offline
Shaggy, ja Ci powiem jak to u mnie wyglądało. Od momentu jak założyłem nową lampę przednią z żarówką H4 55/60W i mając jeszcze migacze z żaróweczkami halogenowymi po 23W każda, akumulator nie wytrzymywał obciążenia i mogłem zapomnieć o odpaleniu Routera z elektrycznego rozrusznika. Jedynie po przejechaniu dłuższej trasy mogłem liczyć na to że doładuje się aku. Wystarczyło że zmieniłem przednie migacze na LEDowe i już było zdecydowanie lepiej. Później jeszcze do jazdy dziennej wstawiłem sobie w przedni klosz pasek z diodami i podłączyłem pod postojówkę: razem z włączeniem postojówki LEDy się załączają.
Fabrycznie miałem żarówkę 35/35W i uważam że było to stanowczo za mało jak na warunki w jakich czasem jeździłem. Po jednej o mały włos tragicznej sytuacji zacząłem poważnie myśleć o zmianie lampy przedniej na lepszą. Teraz jeszcze zamontowałem dodatkowe reflektory dalekosiężne, ale również LEDowe, jako dodatkowe światła długie - sięgają około 200 m przed Routerem więc chyba wystarczająco daleko aby bezpiecznie poruszać się nawet nocą
Offline
Uzwojenie ładowania w routerze jest tzw. bezmasowe. Nie ma połączenia z masą co jest korzystne bo wykorzystywany jest cały okres napięcia. Uzwojenie dwucewkowe jest z reguły zmasowane. Regulatory też są specjalnie do uzwojeń zmasowanych i bezmasowych. Jeśli miałbyś to przerabiać na zmasowane musiałbyś mieć światło zasilane od razu uzwojenia bo ładowanie nie dało by rady. Proponuję Ci trochę przerobić sposób połączenia uzwojenia z regulatorem czyli je "odmasowić" wtedy reszta elektryki pozostaje bez zmian, jedynie będziesz miał trochę słabsze ładowanie jak na oryginalnym 6-cewkowym uzwojeniu. W lifanie chyba trzeba zdjąć magneto żeby dobrać się do uzwojenia. Od cewki ładowania odlutowujesz zielony i biały przewód, potem tam gdzie był wcześniej przylutowany zielony przylutowujesz biały. Jedna cewka nie da tyle prądu co pięć ale i tak ładowanie powinno być lepsze niż przy układzie zmasowanym.
Ostatnio edytowany przez vxproplus (05-08-2015 19:54:17)
Offline
Cuda się dzieją.
Wczoraj zamontowane w ramie, dziś dopięte na ostatni guzik, zrobiłem 30km i zmieniłem olej.
I co się okazuje... Mam lepsze ładowanie niż miałem na oryginalnym silniku
W którymś temacie pisałem, że po wsadzeniu H4 aku na mieście padał momentalnie, a żeby światła "wstały" w tym czasie, musiałem mieć jakieś 6tyś obrotów. Po odłączeniu aku światła ożywały przy 3tyś obrotów. A w Lifanie... świecą od samych wolnych obrotów w sumie Pojeździłem dziś, wcześniej musiałem gdzie się dało gasić mijania i oszczędzać prąd na postojówkach, teraz na Lifanie nawet jak stałem na światłach to cały czas specjalnie trzymałem na pełnym poborze energii i... trzyma dalej
Może to kwestia regulatora? Bez sensu że na dwóch cewkach wyrabia dużo lepiej.
aaa btw :
Gdzieś tutaj czytałem, że czujnik biegów pasuje od oryginalnego silnika... No, w gniazdo owszem. Ale jedyne co wyświetli, to luz... na czwartym biegu haha Więc zamontowałem z powrotem z lifana, sama kontrolka N mi wystarczy
Ostatnio edytowany przez shaggy87 (06-08-2015 21:42:20)
Offline
Dobra, update.
Zmieniam silnik na ten z 6 cewkami i rozrusznikiem.
Jaki regulator do tego?
Coś od nich może?
http://allegro.pl/listing/user/listing. … t-1-5-0408
Offline
Czemu zmieniasz silnik?
U mnie ładowanie jest na poziomie 5v przy dwóch cewkach. zamówiłem ten regulator http://allegro.pl/show_item.php?item=6097216987 i zobaczę czy się poprawi
Offline
shaggy87 napisał:
Dobra, update.
Zmieniam silnik na ten z 6 cewkami i rozrusznikiem.
Jaki regulator do tego?
Coś od nich może?
http://allegro.pl/listing/user/listing. … t-1-5-0408
Jeśli zmieniłeś na Lifana z 6 cewkami i rozrusznikiem , mowa oczywiście tu o Lifanie 120 jakiego ja mam to biegi będą normalnie pokazywane, regulator ten co był standardowo
w WS wystarczy u mnie to działa.
Offline
MrRider napisał:
Czemu zmieniasz silnik?
Dla rozrusznika, dla 6 cewek, poza tym dlatego że mój znajomy napalił się na mojego dwucewkowego Lifana palonego z kopa i dał mi za niego i włożenie go do jego Benzera 1400zł, co uznałem za uczcwią ofertę
Ostatnio edytowany przez shaggy87 (26-04-2016 19:15:46)
Offline