Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Cześć mam problem z ładowniem w zipp pro 50
miałem 2 cewkowy iskrownik
dziś zakupiłem 6 cewkowy i magneto wszystko poskładałem
z cewek wychodzi przy ok 5000tys. obrotów 50V prądu zmiennego (na żółtym i białym)
lecz do akumulatora dochodzi jedyne bez świateł 12.60v a z światłami 11.90V na wyższych obrotach.
zmieniłem trochę instalacje światła nie świecą z cewki tylko z akumulatora ale to nic nie dało,
a z oby dwóch kabli co idą do regulatora prąd się już nigdzie nie rozchodzi tylko ładuje akumulator
(da się jakoś sprawdzić regulator?)
proszę was o pomoc bo ja już nwm co sprawdzić
(na 2 cewkowym miał takie samo ładowanie jak na 6 cewkowym)
Ostatnio edytowany przez biker_boys (19-01-2017 18:16:07)
Offline
Odpiąłem jeszcze zielony kabel od regulatora
to ładowanie wzrosło do 13V bez świateł na wysokich obrotach
i 12.50V ze światłami
ale dalej mało
jutro chce kupić regulator taki jak w ws 50 będzie dobry ?
jeszcze jedno pytanie
jakie dochodzą przewody do regulatora napięcia w ws 50 ?
żółty, biały, czerwony, zielony czy czarny ?
jeśli czarny to gdzie on jest podłączony ?
proszę was o szybką pomoc
Dodam jeszcze że ja mam cewki zmasowane
to jaki do tego regulator napięcia ?
Ostatnio edytowany przez biker_boys (20-01-2017 00:09:45)
Offline
więc tak, odpiąłem zielony kabel i ładowanie jest nawet do 14V
lecz jak włączę światła drogowe to napięcie jest maksymalnie do 12,20v
wiecie co zrobić by było chociaż te 13 v ?
proszę o pomoc
Offline
Do regulatora "wchodzą" biały i żółty (czasem 2żółte) a "wychodzą" czerwony
(na akumulator) i zielony ("masa").Ostatnio edytowany przez Kuaczozor (23-01-2017 13:03:15)
Offline
Wiec tak zmieniłem cewke na bezmasową i ładowanie poprawiło się jutro zmierze napięcie i dam znać
Ale bez świateł ładuje na niskich obrotach 13V jak się lekko doda gazu to jest 14 V na światłach jest na wolnych poniżej 12v lecz na lekkim gazie 12.20V i przy ok 4k obrotów jest 12.40v
Offline
Z cewek na niskich obrotach wychodzi ok 13V~
Przy 3000k obrotów wychodzi 25-30v
Mierzyłem na 3000k obrotów
Bez świateł 14v
Postojowe wszystko mam Ledy 13,5v
Światła drogowe tu różnie bywa około 12v
Przy ok 5-6k obrotów jest 12,2v
Przy ok 7k obrotów 12,4v
Dlaczego jest taki spadek ?
Z przodu mam 2 żarówki po 18 w
Ostatnio edytowany przez biker_boys (24-01-2017 13:37:58)
Offline
Tylko to już 3 stator i na każdym jest takie samo napięcie zmienne
Może ktoś u siebie sprawdzić napięcie ładowania akumulatora na światłach ?
Na wolnych obrotach ok 1500k
I przy ok 5000k obrotów
Byłbym bardzoooo wdzięczny
Ostatnio edytowany przez biker_boys (24-01-2017 15:29:11)
Offline
Wiec tak
Przyprowadziłem ws50
Dałem wszystkie części moje do tego ws
I ma ładowanie na światłach ma ok 13,5v
Czyli cewka regulator i akumulator są sprawne
A teraz pytanie skoro w ws 50 ładuje to dlaczego nie chce u mnie ?
Na niskich obrotach z cewek wychodzi ok 15-16v
Pomiary robie dobrze
Dodam jeszcze ze światła sam przerabiałem podłączyłem je pod jakiś czarny kabel bo tam było napięcie i może być przez to ?
Ostatnio edytowany przez biker_boys (24-01-2017 23:26:45)
Offline
Zrobiłem dzisiaj jeszcze pomiar
zmierzyłem napiecie w kostce od swiatel i wynosi 11,9v
A na akumulatorze jest 12,30v
Dlaczego jest taki spadek ?
Swiatla mam podlaczone pod Stacyjkę
Offline
Rzeczywiście pamiętam, że tam są jakieś jaja z czarnym kablem w instalacji. Kiedy modyfikowałem kierownice też musiałem coś z nim natworzyć, choć u mnie to było związane z klaksonem akurat. Nie pamiętam dokładnie o co tam chodziło (dostawał dwa plusy chyba), ale wygląda na dobry trop.
Co do spadku napięcia na kostce świateł to raczej za duże na opory własne przewodu, więc to też jakaś usterka.
Ciekawa sprawa, daj znać co Ci się uda ustalić z tym czarnym kablem, ciekawe czy nie mam tej samej awarii...
Offline
Odpiołem swiatla od tego czarnego i podlaczylem bezposrednio pod akumulator ale bez skutku
Nie rozumiem dlaczego u mnie nie laduje a w ws 50 laduje
Cala instalacja jest na wierzchu kazdy kabel sprawdzony
A pomysłów juz mi brakuje
Na wolnych obrotach bez swiatel laduje 14,3v
A ze swiatlami spada do 12v-11,90v
Kur.. brakuje juz sił
Ostatnio edytowany przez biker_boys (25-01-2017 12:50:54)
Offline
Ale na światłach mijania, czy drogowych? Nie wiem jakie zwykle mają wyniki 50tki, ale można założyć, że na "długich" nikt nie stoi, więc z drogowymi nie potrzebujesz ładowania na wolnych, tylko na jakichś 4k +.
Skoro mówisz, że cała instalacja sprawdzona i że podłączałeś tą samą lampę do innego motoru i wyniki były lepsze to nie wiem co jeszcze może zawodzić. Ewentualnie możesz mieć ekstremalnie za niskie wolne obroty ustawione, ale to byłoby na tyle z takich najoczywistszych rozwiązań.
Nie jestem elektrykiem, ale jeśli stator, regulator, akumulator a nawet wiązka są na pewno sprawne, a w wiązce nic nie jest źle podłączone to raczej powinno działać.
Nie masuje się gdzieś ten czarny przewód?
Ostatnio edytowany przez Kuaczozor (25-01-2017 13:12:20)
Offline
To jest zipp pro on mial swiatla z cewek wtedy nie mial ladowania
I zalozylem stator regulator od ws 50 i musialem przepiąć jeden kabel co odpowiadał za prad na swiatla i podpiołem go pod stacyjke by prad szedl po przekreceniu kluczyka (dziala tak jak w ws50)
A moze jeszcze jakis kabel trzeba przerobic by swiatla byly tak samo jak w ws 50 ?
Swiatla mijania (krótkie) na na maksylanych obrotach ma 12,6 v
A bez swiatel na wolnych obrtotach ma 14,3v
Na postojówkach 13,4v
A na drogowych 12-11,90v
Ostatnio edytowany przez biker_boys (25-01-2017 14:17:52)
Offline