Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 07-10-2013 19:23:57

 Hayate33

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927216.png

Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 06-10-2013
Posty: 37
Punktów :   
Motocykl: Router WS50 rok2012
Pojemność: 72cm
Przebieg: 10400 km

Poważny problem obrotami

Witam.
Jeszcze w sierpniu oddałem swój sprzęt na serwis (już po gwarancji) no i niby po serwisie lepiej z nim było.
Jednak do czasu. Jeden dzień w sierpniu miałem okazję (niestety) jechać w deszczu, właściwie w ulewie, przemokłem cały, moto tuż przy samym domu zgasł i już tego dnia nie odpalił.
Oczywiście wyjąłem filtr powietrza żeby wysechł.
Niestety od tamtej pory silnik nie pracuje już tak jak należy. Dławi się, nie łapie płynnie obrotów.
Problem z moim moto (WS50) polega na tym:

1) Na początku (po ulewie) nie chciał wyjść poza 8 RPM, co wcześnie się nie zdarzało - miałem pełen zakres obrotów. Latem (przed sierpniem) wymieniłem świecę, a we wrześniu regulator napięcia (żarówki seriami padały).

2) Niestety ostatnio jest gorzej gdyż nie "chwyta" płynnie obrotów, słychać pykanie (lub jak kto woli delikatnie "pierdzenie") po czym wskakuje na obroty. Dzieje się to już od 2 biegu, na 3-jce i 4-rce to samo.
Próbuje wejść na wyższe obroty, ale nie ma w tym płynności jak dawniej.

3) Zmieniałem wczoraj olej, tyle tylko że wlałem mu to co miałem (ok. 450-500 ml). Wiem, że za mało (olej kupiłem więc doleję). Zauważyłem, że rano jechał mi normalnie (czyli tak jak w pkt. 1 i 2), ale jak wracałem z pracy to na czwartym biegu obrotomierz pokazywał max 7 RPM, redukcja na 3 bieg i obroty nagle w górę na 8 RPM (manetką nie kręciłem). Poza tym wrzucając jedyneczkę (trzymając klamkę sprzęgła i nie dodając gazu) zauważyłem, że moto delikatnie rusza do przodu. Czy zbyt mała ilość oleju ma na to wpływ?
Mój tata twierdzi, że przez to sprzęgło "ciągnie".

Nadmienię, że gaźnik został wykręcony i przeczyszczony (było trochę brudu, ale bez przesady).
Od dawna nie regulowałem obrotów, są ustawione tak jak były (no chyba, że te wkręty do regulacji same się odkręciły lub dokręciły od drgań podczas jazdy).

Zagadnienie poruszyłem w dwóch sklepach - serwisach, usłyszałem że to może być wina świecy lub gdzieś nie ma płynnie przechodzącej iskry.
Z drugiej strony powiedzieli, że być może łapie "lewe" powietrze.
Na tą chwilę nie chcę go jeszcze oddawać do serwisu.
Liczę, że znajdą się tutaj również eksperci i pomogą rozwiązać ten problem.

Oczywiście chodzi głównie o to pykanie oraz o  wchodzenie silnika płynnie na obroty po zmianie biegów.
Chciałbym znowu pojeździć na obrotach wyższych niż te 8 tysi.

Wiem, że tekst napisany przeze mnie jest bardzo długi, ale chciałem aby każdy miał pewien wgląd w problem, który dotknął mojego "szerszenia".

Z góry DZIĘKUJĘ za rady.
Pozdrawiam.

Offline

 

#2 07-10-2013 20:33:04

 Rafal

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

Skąd: Inąnd
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 1286
Punktów :   45 
Motocykl: Router WS 2012 / CRS 2010
Pojemność: 50/110/125
Przebieg: Spory jak na Chinczyka
Wiek: Pomogę przy silnikach FMB Wawa
WWW

Re: Poważny problem obrotami

Przeczytałem uważnie to co napisałeś ,i po pierwsze ja zwrócił bym się do serwisu z prośbą o to,  jaka usterka została usunięta, poza tym z objawów które opisałeś wszystko wskazuje na nieszczelny układ gaznik-głowica, zresztą jak ktoś ci to zasugerował, posprawdzaj uszczelki głowica-kruciec i  kruciec- gaznik, poza tym bardzo możliwe że sam gaznik powiedział już sobie dość i w żaden sposób obroty w takim przypadku są nie do ustawienia, wyjmij membranę zobacz czy chodzi prawidłowo , jezeli masz pewność że gażnik jest ok, pozostaje sprawdzić zawory i rozrząd ,i tutaj też  przy złych ustawieniach silnik i jego obroty są nie do ustawienia..

Offline

 

#3 08-10-2013 21:56:57

Mlody

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

Zarejestrowany: 26-06-2013
Posty: 83
Punktów :   

Re: Poważny problem obrotami

uszczelka kolego od krućca dzisiaj bylem w serwisie mialem ten sam problem po zmianie uszczelki jest ok

Offline

 

#4 09-10-2013 16:02:08

KucaQ

Gość

Re: Poważny problem obrotami

To, że rusza do przodu na sprzęgle to wina rozregulowanego.
Podciągnij linkę i będzie okej, chyba, że linka na max rozciągnięta, to pozostaje regulacja w deklu, lub w ostateczności wymiana zużytych już tarcz sprzęgłowych.

 

#5 09-10-2013 22:47:55

 goku88

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420931788.png

6422714
Skąd: zabrze
Zarejestrowany: 20-08-2012
Posty: 599
Punktów :   
Motocykl: Router WS50
Pojemność: 50+
Przebieg: 10.000

Re: Poważny problem obrotami

jak masz z kad wez pozycz gaznik i sprawdz jak to nic nie pomoze to cewke i modul CDI bo z tego co piszesz to cos z tych rzeczy poszlo


Wajcha i do przodu.............

http://granitegrok.com/pix/Jet-Powered-Motorcycle1.jpg

Offline

 

#6 11-10-2013 21:49:19

 mistrzu01

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420925334.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 29-09-2013
Posty: 17
Punktów :   
Motocykl: benzer yankee
Wiek: 26

Re: Poważny problem obrotami

Witam. Miałem trochę podobny problem. Moto razem ze mną zamokło podczas dużego deszczu. Jednak sytuacja miała miejsce zaraz po zakupie (używki). Wymieniałem po tej przygodzie : filtr powietrza, wyczyściłem gaźnik, wymieniłem świecę (przy okazji). Problem rozwiązał się jednak nie do końca wiem która z tych czynności była najbardziej istotna.

Offline

 

#7 18-10-2013 20:19:52

 Hayate33

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927216.png

Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 06-10-2013
Posty: 37
Punktów :   
Motocykl: Router WS50 rok2012
Pojemność: 72cm
Przebieg: 10400 km

Re: Poważny problem obrotami

Niestety po dodatkowym uszczelnieniu krućca dalej jest to samo.
Uszczelniłem całość przy gaźniku oraz głowicy, dałem silikon wysokotemperaturowy.
Przez jeden dzień jakby było lepiej, ale tylko rano, podczas powrotu z pracy znowu to samo.
Najwyraźniej będę musiał brać się za ustawianie zaworów.

Offline

 

#8 18-10-2013 21:09:04

 Rafal

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

Skąd: Inąnd
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 1286
Punktów :   45 
Motocykl: Router WS 2012 / CRS 2010
Pojemność: 50/110/125
Przebieg: Spory jak na Chinczyka
Wiek: Pomogę przy silnikach FMB Wawa
WWW

Re: Poważny problem obrotami

Przez jeden dzień jakby było lepiej, ale tylko rano, podczas powrotu z pracy znowu to samo.


Przy zaworach to raczej nie możliwe , jeżeli zauważyłeś różnicę po uszczelnieniu , to może warto skupić się na tym , na allegro sa komplety uszczelek dosłownie za parę złotych  może po prostu powymieniaj uszczelki skręć i zobacz czy będzie poprawa

Offline

 

#9 21-10-2013 19:07:39

 Hayate33

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927216.png

Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 06-10-2013
Posty: 37
Punktów :   
Motocykl: Router WS50 rok2012
Pojemność: 72cm
Przebieg: 10400 km

Re: Poważny problem obrotami

Regulacja zaworów.
Niestety luz na zaworach prawie żaden.
Na ssącym zero luzu było, na wydechowym minimalny.
Dojście szczelinomierzem masakryczne.
Jakoś ustawione zostały, tyle tylko, że teraz słychać jak klekoczą.
Ssący ustawiłem na 0,5, wydechowy na 0,7.
Później wprowadzone zostały małe korekty.
W dodatku podczas jazdy próbnej zgasł po paruset metrach.
Próby dokładniejszego ustawienia zaworów już są bezproduktywne.
Niestety z wydechu idzie brud, na czystek dłoni przystawionej do wydechu po chwili (po przygazowaniu) pojawił się "syf".
Wniosek nasunął się jeden, niestety pierścienie pewnie są do wymiany.
Olej dostaje się do wydechu, więc w głowicy musi już się mieszać z paliwem. W dodatku zaczęło kapać z łączenie wydechu z silnikiem. Oczywiście olej.
Poza tym po ostatniej dolewce oleju miarka po prawej stronie silnika pokazuje mniej niż kilka dni temu.
Krótko mówiąc gubi olej, chyba tylko w głowicy, bo gdzieżby.
Jeżeli się mylę w swoich ocenach proszę o weryfikację.
Z góry dziękuję za porady (te które były jak i te które będą).
Pozdrawiam wszystkich.

Offline

 

#10 21-10-2013 19:14:21

 Hayate33

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927216.png

Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 06-10-2013
Posty: 37
Punktów :   
Motocykl: Router WS50 rok2012
Pojemność: 72cm
Przebieg: 10400 km

Re: Poważny problem obrotami

PS. Czy w przypadku chęci zmiany cylindra na nieco większy będę musiał zmieniać głowicę?
Myślę o cylindrze 72 cm. Pozostaje kwestia średnicy tłoka Naszych WS 50.
Oczywiście na stronie Rometu z częściami to już teraz z opisów zrezygnowali.
Zestaw z allegro. Koszt 47 zł plus wysyłka.
    CYLINDER 47,00mm ( POJEMNOŚĆ 72 cm3 )
    TŁOK 47,00mm
    PIERŚCIENIE TŁOKA
    SWORZEŃ TŁOKA 13 MM
    ZABEZPIECZENIA SWORZNIA TŁOKA
    USZCZELNIACZE ZAWOROWE
    USZCZELKA CYLINDRA
    USZCZELKA GŁOWICY

http://allegro.pl/cylinder-72cm-75cm-qu … 44077.html

Co o tym sądzicie??

Przepraszam, że tak trochę dołożone do tematu.

Ostatnio edytowany przez Hayate33 (21-10-2013 19:17:19)

Offline

 

#11 21-10-2013 19:24:35

 router_man

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 25-06-2012
Posty: 479
Punktów :   
Motocykl: Router WS 50 (110 cm3)

Re: Poważny problem obrotami

Proponuje zebys po prostu zdjal glowice i cylinder i obejrzal co tam sie dzieje. Czy cylinder jest ok i nie ma rys, w jakim stanie sa pierscienie. Bez tego to raczej ciezko co stwierdzic, to jest robota na 20 minut. Pozniej wszystko ladnie wyczysc, zamontuj i ustaw rozrzad i zobacz jak sytuacja wyglada. Co do zestawu 72 cm3 to masz tego mase na allegro. Szukaj kompletu cylinder z tlokiem 47 mm i od razu najlepiej z uzbrojona glowica. Albo juz nawet glowica wystarczy zeby miala osadzone zawory bo walek rozrzadu i te koniki zaworowe to sobie wymienisz w kilknascie sekund. Np ten bedzie ok - http://allegro.pl/cylinder-glowica-kinr … 98503.html

EDIT: Tak glowice tez trzeba wymienic, tzn nie musisz ale jest wskazane, gdyz glowica dedykowana do 72 cm3 ma wieksze zawory dzieki czemu moc jest wyzsza.

Ostatnio edytowany przez router_man (21-10-2013 19:25:46)

Offline

 

#12 21-10-2013 19:26:18

 adi9424

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

3222172
Skąd: Mazowieckie (Pn.)
Zarejestrowany: 14-08-2012
Posty: 1396
Punktów :   25 
Motocykl: WS '12
Pojemność: yx140
Przebieg: 12000 (2300 na yx)
Wiek: 17,5

Re: Poważny problem obrotami

Poprostu ci pierścienie puściły, lub go przegrzałeś mocno i się zeszły szczeliny w pierścieniach. Lub może to być bardzo dziwnie pęknięta głowica, w co wątpię. A co do tego cylka to jeszcze głwicę musisz kupić

Offline

 

#13 21-10-2013 19:56:02

 Hayate33

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927216.png

Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 06-10-2013
Posty: 37
Punktów :   
Motocykl: Router WS50 rok2012
Pojemność: 72cm
Przebieg: 10400 km

Re: Poważny problem obrotami

Dzięki za info.
Z głowicą i pierścieniami to pobawi się ktoś inny, kto wie być może znajdę w garażu pasujące pierścienie.
Jak nie to trzeba będzie kupić, tyle tylko, że nie widzę nic takiego osobno, tylko razem z cylindrem i tłokiem.
Tak przy okazji, to czy zawsze bez względu na pojemność (60, 72 cm i więcej) średnice tłoka i cylindra będą różniły się tak diametralnie??
Ja rozumiem, że tłok i cylinder na pojemność 72 cm i więcej muszą mieć inną średnicę, ale jaka będzie średnica w przypadku 60cm??
Właściwie jaka jest średnica cylindra i tłoka w Naszych 50-tkach w oryginale?
O ile się nie mylę to 39mm.

Offline

 

#14 21-10-2013 20:27:42

 adi9424

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

3222172
Skąd: Mazowieckie (Pn.)
Zarejestrowany: 14-08-2012
Posty: 1396
Punktów :   25 
Motocykl: WS '12
Pojemność: yx140
Przebieg: 12000 (2300 na yx)
Wiek: 17,5

Re: Poważny problem obrotami

W 60cc się nie opłaca nawet bawić, lepiej w 72cc lub 110/125, ale to już inna bajka. tak w 72cc jest inna średnica tłoka w 60. Każde części pod daną pojemność pasują tylko właśnie pod nią

Offline

 

#15 21-10-2013 20:36:36

KucaQ

Gość

Re: Poważny problem obrotami

50cc - 39mm,
60cc - 43mm,
72cc - 47mm,
110cc - 52,4mm (czasem zdarzają się też 52)
125cc - 54mm

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Lodging Burg auf Fehmarn Villa 6BR Da Nang Beach- Pool- BBQ