Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Użytkownik
MrGizmo napisał:
No to jest logiczne, ale przełożenie wału nie jest takie proste... Wymiana łożysk, złożenie skrzyni.
Cóż ja się przyznam iż pozbyłem sie kupionego gotowca ze względu na problemy finansowe, a co do łożysk i skrzyni... łożyska są już razem z wałem, kwestia obsadzenia w karterze, natomiast jeśli umiejętnie i w miare delikatnie rozłoży się silnik,tryby pozostają na swoim miejscu choć jest od groma rozkręcania... magneto,masa zębatek, sprzęgło... mnóstwo zegerów do sciągania ;p ale satysfakcja z tego że takie usprawnienie zrobiło się samemu jest bezcenna ja osobiście 1 raz rozkładałem silnik 139 fmb i udało mi się złożyć go bezproblemowo za 1 razem choć za młodzika rozbierało się i składało od podstaw silniki od jawki czy wsk-i bądź mz dla zainteresowanych DIY czyli zrób to sam filmik który przypadkowo znalazłem na yt ,na którym wzorowałem się przy rozkładaniu i składaniu http://www.youtube.com/watch?v=sDkj8zvPw4g
PS przy przekładce wału i zwiększaniu pojemności należy się zaopatrzyć oczywiście w garnek 110 lub rozwiercone 110 czyli niecałe 125... głowice pod 110 łańcuszek rozrządu 84 ogniwa, szczelinomierz i na prawdę dużo cierpliwości
Ostatnio edytowany przez lukasss256 (03-05-2012 21:44:49)
Offline
Złe osadzenie łożysk i może dojść do pęknięcia karteru od wibracji. Skrzynia jest tu bardzo prosta, ale również można pomieszać i skończy się na kilku zestawach uszczelek lub rozwalonej skrzyni. Wg mnie gra niewarta świeczki, założyć 72 zmienić gaźnik na PZ26 polerka dolotu i wydechu, odetkanie wydechu i śmiało można się równać z 110.
A to 125 z rozwiercenia to tak naprawdę 113ccm (54mm).
Offline
Użytkownik
Ssanie ma normalne manualne ;p wydaje mi się że różnica jest taka że ma większą średnicę na wyjściu od standardowego
Offline
Użytkownik
MrGizmo napisał:
Złe osadzenie łożysk i może dojść do pęknięcia karteru od wibracji. Skrzynia jest tu bardzo prosta, ale również można pomieszać i skończy się na kilku zestawach uszczelek lub rozwalonej skrzyni. Wg mnie gra niewarta świeczki, założyć 72 zmienić gaźnik na PZ26 polerka dolotu i wydechu, odetkanie wydechu i śmiało można się równać z 110.
A to 125 z rozwiercenia to tak naprawdę 113ccm (54mm).
Cóż jeśli ktoś miał kiedys z tym do czynienia to spokojnie sobie poradzi
Offline
Jeśli ktoś ma doświadczenie to sobie poradzi, ale sądzę że nie warto ryzykować unieruchomienia sprzętu na dość długi czas. Gaźniki różnią się średnicą przepustnicy, PZ19 czyli taki jak jest w WS ma 19mm a PZ26 26mm. Łatwo można policzyć, że powietrze przepuszczane jest przez otwór o powierzchni 283,5mm^2 w PZ19 i 531mm^2 w PZ26, czyli prawie 2 razy więcej mieszanki może zostać dostarczone.
Offline
Witam znalałem leżące 125. tylko ze do sprzedania jest z całym routerem wie to mnie nie interesuje. Jak ktos by znalazł namiary zna silnik 125 to prosze o napisanie mi:) Daje link http://allegro.pl/romet-router-125-cc-n … 60598.html
Offline
a ten też jest 125 leżący http://moto.allegro.pl/silnik-cross-125 … 65411.html
Offline
Użytkownik
Zdjęcie silnika od atv najprawdopodobniej automat z dolnym rozrusznikiem ;p
Offline
Ale te silniki tak naprawdę mają 107ccm, to taki "kwyt marketinkowy" 110 i 125 z aukcji to te same silniki podobnie jak cylindry 72 i 80ccm. Nie widziałem jeszcze na allegro prawdziwej leżącej 125ccm (5 biegów).
Offline