Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
jak ustawić luz zaworów jest opisane na stronie
http://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?t=644
Dla 50ccm:
Zawór górny (ssący)- luz 0,05 mm
Zawór dolny (wydechowy) - luz 0,07 mm
Dla 72 i 110ccm:
Zawór górny (ssący)- luz 0,06 mm
Zawór dolny (wydechowy) - luz 0,08 mm
Offline
Użytkownik
mateusz_035 napisał:
Witam, własnie wymieniłem w routerze cylinder 72 ccm i mam problem ponieważ nie kręci mi do maksymalnych obrotów, niewiem czy to zawory czy gaznik, kręci mi tylko w granicach 7tys.-8.5tys.rmp. i przy starcie nie czuc mocy. cylinder wymieniał mi znajomy mechanik może on coś źle zrobił. Proszę o pomoc
Gaźnik wyregulowałeś? Większa pojemność = Więcej mieszanki, ja na twoim miejscu zrobiłbym standardowe czynności przeglądowe czyli regulacja gaźnika zmiana świecy itp
Offline
Witam, wymieniłem tłok z cylindrem i głowicą na 72cm (bebechy ze starej głowicy musiałem przełożyć do nowej) , ustawiłem rozrząd, wyregulowałem luz zaworów na 0,05 mm (ssący i wydechowy) i wstawiłem w gaźnik dyszę 85 zamiast 76. Motorek bez problemu zapala i wszystko byłoby super gdyby nie stukanie towarzyszące pracy silnika. Mam wrażenie, że to zawory, ale wszystko przecież ustawiłem jak należy, tak przynajmniej mi się wydaje... Jestem trochę zmieszany i proszę was o jakieś sugestie bo nie wydaje mi się żeby to było normalne...
Offline
No to brawa... Kolejna osoba zamiast złożyć zestaw samemu kupiła gotowy Niestety sprzedający to (nikomu nie ujmując ) kretyni. Do wypukłego tłoka dostałeś zapewne zwykłą głowicę, jeśli chcesz obejść się bez problemów i wymysłów dokup sam tłok o prostym denku. Ewentualnie można dołożyć uszczelkę pod głowicę, ale to żadne rozwiązanie.
Offline
Tłok faktycznie jest wypukły, ale zestawu nie kompletował mi sprzedawca tylko całość była jako komplet od producenta; większe gniazda zaworowe, zawory... niby wszystko miało i powinno świetnie do siebie pasować... Postanowiłem jeszcze raz wyregulować zawory, jak obracam wałem korbowym za pomocą klucza to wszystko chodzi ok, więc wnioskuję, że stukot powstaje w wyniku uderzania dźwigienki o zawór, a nie zaworu o cylinder (wtedy nie dałoby się przecież obrócić wałem bo by się wszystko zablokowało, a przy odpaleniu silnika rozwaliłoby głowice i zawory)... podczas ponownej regulacji zauważyłem, że dźwigienka zaworu wydechowego porusza się na boki więc pewnie jest luz na tulei która ją mocuje, na dźwigience zaworu ssącego nie ma takiego luzu ale nie wiem czy to akurat ma jakieś znaczenie. Po ponownej regulacji stukot ustał, ale gdy silnik się trochę rozgrzał znowu wrócił, trochę mnie to dziwi bo metal pod wpływem temperatury się rozszerza więc luz powinien się kasować a nie powstawać, więc na zimnym silniku mógłby poklepywać a na ciepłym powinno być ok... Tak sobie myślę, że może ustawiam luz zaworów w niewłaściwej fazie rozrządu, tzn. gdy wałek rozrządu wywiera jakiś nawet minimalny nacisk na dźwigienki i stąd luz byłby większy niż powinien... nic innego nie przychodzi mi do głowy... Proszę odnieście się do tekstu który napisałem, a jeżeli gdzieś kiepsko rozumuję to proszę mnie poprawić i uświadomić... Może uda nam się coś wykombinowac...
Offline
Luz powinno się ustawiać gdy magneto jest w punkcie T czyli tak samo jak do ustawiania rozrządu. Na obu luźne 0,05mm. Jeśli cylinder i głowica były w jednym pudełku to faktycznie był to zestaw producenta, ale jeśli były to oddzielne pudełka to sprzedający sam łączy takie zestawy.
Wcale podczas obrotu kluczem nie musi dochodzić do kolizji, bo może być tak że akurat miejsca jest na styk i podczas powolnego obracania wszystko się mija, a podczas 2tys obrotów już zawory mają pewną bezwładność i stuka. Jeśli zawory są ustawione poprawnie to nie ma szans na stukanie. Można jeszcze ewentualnie podłączyć 1-2 uszczelki pod głowice i sprawdzić czy nadal takie coś występuje.
Offline
Dzięki za porady, już udało mi się ogarnąć problem... ustawiłem luz w niewłaściwej fazie rozrządu, co prawda moja pomyłka była minimalna ale to wystarczyło na szczęście po drobnej poprawce wszystko chodzi jak należy...
Offline
Witam wszystkich.. Mam pytanie, a mianowicie bede zakładał 72ccm do routera , wiem że trzeba wymienic dysze i czy ta bedzie dobra:
http://allegro.pl/dysza-m4-85-4-mm-i2497699832.html
Offline
mi pan ostatnio wymienił mocy ma że ho ho nie ma wcale szatkowania biegami i obrotami nw czy kręci na full bo jeszcze sobie go docieram
Offline