Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Strony: 1
Na jednej ze stronek sprzedawców części spotkałem się z dokładnym opisem danych technicznych silników
TYP SILNIKA | 139FMB | 147FMB | 152FMB | 154FMB
pojemność (cm3) | 49,5 | 72 | 107 | 124
moc maksymalna (kW / KM) | 2,1 / 2,9 | 3,4 / 4,6 | 4,6 / 6,3 | 6,3 / 8,5
obroty mocy maksymalnej (obr/min) | 7500 | 7500 | 7500 | 8500
maksymalny moment obrotowy (Nm) | 2,7 | 4,8 | 6,9 | 8,8
obroty max. momentu (obr/min) | 5000 | 4500 | 4500 | 5500
stopień sprężania | 9,0:1 | 8,8:1 | 9,0:1 | 9,2:1
średnica tłoka (mm) | 39 | 47 | 52,4 | 54
skok tłoka (mm) | 41,5 | 41,5 | 49,5 | 54
skrzynia biegów manualna, 4 biegi
sprzęgło manualne
rozrusznik elektryczny tak
rozruch nożny tak
Offline
Na informacje sprzedawców nie ma co patrzeć, moc jest zaniżona
Offline
Z tą mocą to dziwnie, w łosiu miałem w papierach 2.7KM a w Bartonie 3.5KM i oba china taka sama
Offline
A ja w papierach od ubzpieczenia mam 0kW wpisane
Offline
120 może mieć nawet 10km, 110 ma z 8 może ciut więcej, zależnie od pierdół jak gaźniki, średnice itp
Offline
Zapewne moc silników ma się w jakiś sposób do tej tabelki , można by to określić jako ''średnia mocy przyjęta do tych pojemności''
ale należy też brać pod uwagę innowacje wprowadzane już przez samych użytkowników tych że silników , dla ulepszenia osiągów
czy to 50ccm , czy 125 , które w mniejszym lub większym stopniu ''pomagają'' poprawić osiągi , i pewnie zmieniły by dane producentów
Poza tym to pomiary robione zapewne na nowych silnikach , gdzie wszystko jest nowe , szczelne i jeszcze dobrze nie dotarte
Co pewnie też ma wpływ na wynik z tabelki
Dalsza eksploatacja i póżniejsze ustawienia robione już przez samych posiadaczy silników czasami nie zawsze osiągają swój cel i nie do końca mają odzwierciedlenie w tej tabelce , mowa o żle wyregulowanym gażniku , nie prawidłowych luzach na zaworach , i innych mających wpływ na osiągi
Myślę że , sporo tego ile można wycisnąć z danej pojemności zależy właśnie od poprawnych ustawień
i w tedy seryjne dobrze ustawione 50ccm, potrafi ''zawstydzić'' żle wyregulowany silnik 110
Druga sprawa oznaczenia silników FMB , a zwłaszcza tych kupowanych z allegro
Uważam że i na to trzeba brać poprawkę i nie sugerować się tym do końca , gdyż pisząc na własnym przykładzie
kupiłem silnik 110 , taki z Pitbike , który według tabelki powinien mieć oznaczenie 152FMB ,
Natomiast u mnie pod zębatką jest sygnatura silnika FMB156 , więc myślę że czasami warto brać poprawkę na pewne oznaczenia i wykresy
Poza tym , dzięki Rafael_K za te dane , w jakiś sposób dają obraz
Offline
ReallY napisał:
125 ma różną średnicę tłoka i różny tłok, moc ma chyba większą ok 9km ?
Poziomy silnik 125 na wtrysku z Hondy MSX125 (taka współczesna wersja Monkey/Dax) ma 9,8 KM to dane w tabeli można uznać za wiarygodne. http://motocykle.honda.pl/pl/motocyklek … ukaj-model
Offline
Gość
adi, 110 ma max 6.5 konia, 7 to to na pewno nie przekroczy. No chyba, że masz MLS, tłok HC i z40. To wtedy byś z 10 miał.
6.5 na pewno nie ma, ma więcej, z 8 pewnie, no zależy to jeszcze troche od kilku czynników, 72cc na moje oko ma 5-5.5KM, a różnica między 72 a 110 jest ogromna
Offline
110 nie ma 8km 6-7km a 72 4.5-5 max. Ale trze baby na hamownię jechać tak to możemy se gdybać
Offline
jeszcze zależy o jaką moc chodzi, czy silnika czy na kole, bo to różnica jednak jest, Lifan 120 ma niby 9KM na kole, to silnikowo więcej, ja mówiłem o mocy silnika, nie na kole
Offline
Myślę że tabelka ma jedynie służyć za podgląd czego można się spodziewać montując każdy z wymienionych cylindrów/silników. Czy dany model ma tak naprawdę 6, czy 7 KM przy danym rozmiarze tylnego koła/zębatkach nie dowiemy się bez testów na hamowni i próżno się sprzeczać.
Offline
Wydaje mi się że granica błędu hamowni będzie wynosić więcej niż moc seryjnego 50cc i każdy pomiar będzie wskazywał różne wartości.
Offline
Gość
Dajcie mi któryś 5 dyszek to pojadę na hamownię i pokaże wykres mocy oraz momentu 110
A jest świeżutko po remoncie z odpowiednią kompresją
Strony: 1