Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel
  • Index
  •  » Tutoriale
  •  » Regulacja luzu zaworów z obrazkami i video.

#1 01-01-2015 12:29:15

tommmmmm

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420924716.png

Zarejestrowany: 01-01-2015
Posty: 3
Punktów :   

Regulacja luzu zaworów z obrazkami i video.

Witam jest świetny temat:
http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=2377

Tyle, że pojęcia tam zawarte (bez obrazków ) to dla mnie czarna magia.

Mój poziom wiedzy to: "mniej więcej wiem gdzie jest gaźnik"

Niestety muszę mojego routerka jak najszybciej naprawić (jeżdżę nim do pracy). Muli, gaśnie, w deszczu przerywa (a jak mocno pada to gaśnie całkiem), stracił 70% mocy. Na prostej max 45km/h. Z wiatrem w twarz wolniej. Pod górkę na 3-cim biegu.

Kupiłem nowy. Przejechałem 3500km (wymieniłem olej 2 razy - sam - i z tego jestem dumny).

Muszę naprawić sam, ponieważ:
1. Jestem w Holandii
2. serwisy skuterowe, kulturalnie, aczkolwiek stanowczo mówią że nie chcą z tym polskim/chińskim szajsem mieć nic do czynienia.

Pozdrawiam.

ps: czytałem tematy innych początkujących itd. i choć odpowiedzi są dobre i konkretne, to jeśli np. nie wiem co to jest i gdzie jest filtr powietrza albo iglica to i tak jestem w kropce.


Zmieniłem nazwę tematu i przeniosłem do działu Tutoriale jako że wyszedł z tego poradnik //Fenrise

Ostatnio edytowany przez tommmmmm (01-01-2015 12:31:12)

Offline

 

#2 01-01-2015 14:01:53

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Regulacja luzu zaworów z obrazkami i video.

Jeśli Router muli, gaśnie w deszczu, przerywa, lub przy jeździe sprawia wrażenie jakby się dławił nie chcąc wejść na obroty, to może być kwestia wyregulowania zaworów oraz czyszczenia gaźnika (chociaż nie zawsze), Czasem może się tam zebrać woda. Jeśli masz jeszcze fabryczny filtr powietrza, to może będzie konieczne uszczelnienie go i wyczyszczenie tak aby nie zaciągał wody. U mnie wyregulowanie zaworów w 110-tce pomogło przy dławieniu po zamoknięciu. Na fabrycznej 50-tce nie miałem nigdy problemu z takim dławieniem. Mam nadzieję że co do regulowania zaworów to odezwą się też jeszcze inni kompetentni użytkownicy. Ja zawsze oddawałem Routera do serwisu i było w nim robione praktycznie to wszystko co opisywał Kucaq w poście z linka z postu powyżej.

Offline

 

#3 01-01-2015 17:14:27

 Fenrise

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714679.png

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 09-06-2013
Posty: 936
Punktów :   25 
Motocykl: Router A500 / WS 50
Pojemność: 50 / 125
Przebieg: 10371 / 5003 km
Wiek: 26
Imię: Krystian

Re: Regulacja luzu zaworów z obrazkami i video.

Również wydaje mi się, że kiepsko mogą ustawione być zawory - lub sam gaźnik.

Co się tyczy zaworów:

Będziesz potrzebował tzw. szczelinomierza - nie wiem jak się to ustrojstwo nazywa po holendersku albo angielsku. Zwykle ma postać pęku bardzo cienkich blaszek.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Szczelinomierz

Potrzebny Ci będzie taki, który posiada listki 0,05mm oraz 0,07mm.

Do tego komplet kluczy, oczkowych lub płaskich z zakresu 8 - 19.

Zanim rozpoczniesz pracę dobrze jest ustawić przednie koło tak, aby było wyżej niż tylne. Na jakimś podparciu - stołku, kilku cegłach czy czymś podobnym. Czasami przy demontażu zostaje w głowicy trochę oleju który może się wylać. Ustawiając motor pochylony cały olej spływa do tyłu silnika.

Teraz sam silnik. Po jego lewej stronie u góry masz chromowany lub malowany kapsel - zaślepkę:

http://oi60.tinypic.com/mlimop.jpg

Wykręć ją delikatnie - jest plastikowa. Pod nią znajduje się obracające koło tzw. magneta. Jest to walec z magnesem na swoich wewnętrznych ścianach i wraz z cewkami na obudowie silnika odpowiada za generowanie prądu. Wał na którym jest osadzony napędza także rozrząd głowicy, a co za tym idzie - zawory.

Po drugiej stronie silnika zdejmij fajkę świecy, oraz wykręć samą świecę. Fajka mocowana jest tylko na zacisk - wystarczy mocniej pociągnąć. Świeca może być mocno zakręcona, także uważaj aby jej nie uszkodzić przy odkręcaniu.
Po jej odkręceniu przyjrzyj się jej końcowi. Obudowa wokół elektrody powinna być jasno brązowawa. Jeśli jest czarna, lub wręcz mokra i obklejona sadzą - oznacza to fatalne działanie gaźnika. Jeśli zaś bardzo jasna i ledwo co zabrązowiona - oznacza zły skład mieszanki. Jeśli znajdziesz jedno albo drugie z tych nieprawidłowych zabarwień - odpuść na razie zawory i spróbuj wyregulować gaźnik. Opis znajdziesz na Forum.

Gdy już wyciągniesz świecę, rozłóż dźwignię startera nożnego - teraz poruszaj nim powoli tak jakbyś chciał uruchomić silnik, a przez otwór po odkręconej zaślepce obserwuj obracające się magneto. Rób to powoli - w pewnym momencie na obracającym się walcu, przez to "okienko" zauważysz wybitą literę "T". Manipulując dźwignią startera ustaw literę "T" idealnie pośrodku "okienka".
Na magnecie mogą też być wybite inne znaki - linie, kropki itd - zignoruj je i szukaj znaku przypominającego "T".

Gdy już ustawisz znak, przejdź do przodu silnika. Jego frontowa część to głowica z zaworami., same zawory zaś znajdują się na jej szczycie i spodzie, pod wykręcanymi dekielkami:

http://oi59.tinypic.com/qqbxww.jpg

Górny zawór to tzw. ssący, a dolny wydechowy. Wstępnie oczyść dekielki z paprochów, piasku i brudu aby przy odkręcaniu nic nie wpadło do środka.
Poproś kogoś o pomoc aby przytrzymał motocykl i odkręć obydwa dekielki. Z dolnego może kapnąć trochę oleju - nie przejmuj się tym. Zwykle są zakręcone dość ekstremalnie mocno - dlatego pomoc i dobre klucze będą bardzo wskazane.

Po zdjęciu dekielka, w powstałym otworze ujrzysz jakby nagwintowaną szpilę i nakrętkę która blokuje ją w jednej pozycji. Przy pracy z górnym zaworem, wybierz ze szczelinomierza listek o oznaczeniu 0,05mm i wsuń w przestrzeń ukazaną na zdjęciu:

http://i54.tinypic.com/2nc0v1w.jpg

Jeśli wchodzi za lekko i czujesz luz podczas poruszania "szpilą", to źle. Jeśli listek wchodzi bardzo ciasno lub w ogóle - to też źle.
Jeśli z kolei wchodzi z bardzo delikatnym oporem - tak ma być.

Analogicznie sprawdź drugi, dolny zawór - z tym że listkiem 0,07mm.


Jeśli uznasz że ustawienie jest niewłaściwe (za ciasne lub za luźne) - musisz skorygować. W tym celu kluczem 9 delikatnie odkręć nakrętkę kontrującą:

http://i52.tinypic.com/16j4v35.jpg

Następnie wsuń w szczelinę listek, i manipulując kwadratowym łepkiem w lewo lub w prawo - ustaw zawór tak - aby tkwiący w szczelinie listek poruszał się między dwoma płaszczyznami z bardzo delikatnym oporem. Gdy Ci się tu uda - zakręć z powrotem śrubę kontrującą. Po zakręceniu sprawdź szczelinomierzem jeszcze raz czy luz zaworowy jest odpowiedni. Jest z tym trochę zabawy - ponieważ manipulacja obydwoma śrubami jest mało precyzyjna.
Jeśli drugi zawór także ma niewłaściwy luz - zrób z nim analogicznie.

Pamiętaj
- górny zawór (ssący) - 0.05mm
- dolny zawór (wydechowy) - 0,07mm

Po zakończeniu regulacji, zakręć z powrotem dekielki - ale nie za mocno i pociągnij za dźwignię startera nożnego. Pociągaj raz za razem i posłuchaj czy z głowicy nie dobiegają jakieś głośne stuki - może to świadczyć że ustawiłeś za duży luz. Jeśli tak się stanie - zaczynaj operację od nowa.

Jeśli nie wydobywają się niepokojące odgłosy - zakręć dekielki mocniej, zatkaj otwór magneta, przykręć z powrotem świecę i fajkę i spróbuj odpalić. Jeśli odpali - to już pół sukcesu - jedź na przejażdżkę sprawdzić czy jest lepiej czy jeszcze gorzej.

Na koniec masz prosty film który objaśnia to samo co opisałem - z tą różnicą, że tam użytkownik do odpowiedniego ustawienia rozrządu do regulacji zaworów używa szczeliny i znaków na zębatce rozrządu.

https://www.youtube.com/watch?v=gZ2L5sHoYvY

Jeden i drugi sposób jest dobry - wybierz ten który bardziej Ci odpowiada.

Offline

 

#4 01-01-2015 17:26:16

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Regulacja luzu zaworów z obrazkami i video.

Przy okazji i ja również podziękuję za instrukcję regulacji zaworów na pewno przyda się także i mnie do regulacji i nie będę musiał latać do serwisu i płacić za coś co mogę sam zrobić

Offline

 

#5 02-01-2015 15:02:14

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Regulacja luzu zaworów z obrazkami i video.

Nasz silnik to kopia silnika hondy cub z lat 60 . Zresztą w ramach remontu w ramach naprawy często w anglii montują silniki z chin. Co do zaworów opis bardzo dobry na tym samym deklu gdzie odkręcisz zaślepkę i będziesz szukał literki T z przodu jest jeszcze jedna zaślepka po jej odkręceniu wkładasz klucz nasadowy i możesz kręcić magnetem. Po za tym powinno się odkręcić również ten okrągły duży dekielek na głowicy. Tam na kole zębatym i na obudowie są znaczki. Jak te znaczki się zbiegną i zobaczysz w okienku literkę T to dopiero ustawiaj zawory.

Offline

 

#6 02-01-2015 20:06:02

 boromir

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 16-12-2013
Posty: 145
Punktów :   
Motocykl: Router

Re: Regulacja luzu zaworów z obrazkami i video.

serwisy skuterowe, kulturalnie, aczkolwiek stanowczo mówią że nie chcą z tym polskim/chińskim szajsem mieć nic do czynienia

uśmiałem się ostatnio jeździłem Octaviom serwisowaną w warsztatach Holenderskich i nasuwa mi się tylko jedna myśl ..... Holendrzy to wymieniacze i partacze nie naprawiają Routera bo nie umieją
Pozdro

Offline

 

#7 02-01-2015 21:11:50

 Rafal

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

Skąd: Inąnd
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 1286
Punktów :   45 
Motocykl: Router WS 2012 / CRS 2010
Pojemność: 50/110/125
Przebieg: Spory jak na Chinczyka
Wiek: Pomogę przy silnikach FMB Wawa
WWW

Re: Regulacja luzu zaworów z obrazkami i video.

Poza tym co napisał Fenrise o zaworach , warto również zerknąć na ustawienie rozrządu , czy się nie przestawił i znaki się pokrywają , nie muszą się pokrywać idealnie , ale jeżeli różnica to jedno ogniwo na łańcuszku , to w tedy warto a nawet trzeba przestawić

Jeżeli masz już ustawiony wcześniej znak na magnecie , wystarczy że odkręcisz pokrywę na głowicy

Tą zaznaczoną na zdjęciu , za nią jest zębatka rozrządu :
http://i60.tinypic.com/293vrd2.jpg

żeby go zdemontować musisz odkręcić tylko jedną śrubę  na użebrowanej pokrywie z drugiej strony  , ta na dole  M6 na klucz 10 , która przechodzi przez całą głowicę
dwóch pozostałych odkręcać nie trzeba
http://i61.tinypic.com/2nb56if.jpg

Następnie patrzysz czy znak na zębatce rozrządu który wygląda tak  :
http://i58.tinypic.com/anfnzs.jpg

Pokrywał się z małym wcięciem w głowicy , które powinno się znajdować w tym miejscu pod tym właśnie chromowanym dekielkiem :
http://i59.tinypic.com/2ld9llh.jpg

Tak to mniej więcej wygląda w ''naturze'' , miejce gdzie znaki powinny się pokrywać :
http://i61.tinypic.com/281u8aq.jpg

Na tym zdjęciu znaki nie pokrywają się idealnie , ale ja na przykład mam podobnie u siebie , powodem zapewne jest już mocno rozciągnięty łańcuszek rozrządu
ale to juz ponad 11tyś w 110 na oryginalnym zestawie

Jeżeli zarówno rozrząd jak i zawory są poprawnie ustawione , możesz zacząć eliminować kolejne potencjalne źródła złego stanu routera

//edytowany

Offline

 

#8 02-01-2015 21:34:52

mateo96n

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 28-05-2013
Posty: 283
Punktów :   10 
Motocykl: Ws 50/GS 500
Pojemność: 110
Przebieg: 8000
Wiek: 18

Re: Regulacja luzu zaworów z obrazkami i video.

Rafal napisał:

żeby go zdemontować musisz odkręcić pokrywę żebrowaną z drugiej strony , zamocowaną na trzy śruby z czego jedna z tych śrub  trzyma tamten okrągły dekielek , ta na dole  M6 na klucz 10 , która przechodzi przez całą głowicę
[img]http://i61.tinypic.com/2nb56if.jpg[/img]

Tego dekielka nie trzeba ściągać, wystarczy tą śrubę co jest na środku odkręcić żeby zdjąć pokrywę zębatki wałka rozrządu

Ostatnio edytowany przez mateo96n (02-01-2015 21:36:06)


LwG!

Offline

 

#9 02-01-2015 22:32:27

 Rafal

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

Skąd: Inąnd
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 1286
Punktów :   45 
Motocykl: Router WS 2012 / CRS 2010
Pojemność: 50/110/125
Przebieg: Spory jak na Chinczyka
Wiek: Pomogę przy silnikach FMB Wawa
WWW

Re: Regulacja luzu zaworów z obrazkami i video.

Słuszna uwaga Mateo , dziękuję za baczne oko i czytanie ze zrozumieniem , edytowałem

Offline

 

#10 24-01-2015 15:16:08

tommmmmm

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420924716.png

Zarejestrowany: 01-01-2015
Posty: 3
Punktów :   

Re: Regulacja luzu zaworów z obrazkami i video.

Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi ! pomogły !!!

Offline

 
  • Index
  •  » Tutoriale
  •  » Regulacja luzu zaworów z obrazkami i video.

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset hi8 vhs minidv szpul 8mm