Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Właściwie na jakiej podstawie uważasz, że masz "zablokowany" motor?
Jeżeli rzeczywiście jeździ gorzej niż powinien, może to być skutkiem wielu innych rzeczy. jak źle wyregulowany gaźnik, zawory etc.
Ludzie montują większe silniki w WS50 nie zmieniając modułu i nie zauważają, że wygląda na "zablokowany".
Grzebiąc przy wyprzedzeniu zapłonu można sobie wielu problemów przysporzyć.
Offline
No właśnie też tak myślę, ale czy bez obawy można tą śrubką kręcić? Czym może skutkować? Większe spalanie? Konieczność regulacji gaźnika?
Zależy mi tylko na tym, aby mój ws50 miał większy zryw przy ruszaniu z pod świateł, bo 65 km / h w mieście to w sam raz.
Offline
Kuaczozor napisał:
Grzebiąc przy wyprzedzeniu zapłonu można sobie wielu problemów przysporzyć.
Właśnie chodzi o to, że powinieneś być pełen obaw kręcąc tą śrubą.
hipotetycznie możesz ustawić iskrę w takim momencie, że w ogóle nie odpalisz, w trochę mniej ekstramalnej sytuacji odpalisz, ale będziesz gubił suwy (iskra nie będzie pojawiać się w odpowiednym momencie i nie będzie dochodziło do eksplozji mieszanki).
Nie chcę Ci powiedzieć, że na bank nic lepszego nie ustawisz niż fabrycznie, ponieważ potencjalnie może być jakieś niesamowite lepsze ustawienie, na które zupełnie przypadkiem byś się natknął, ale szanse nie są specjalnie duże.
W zasadzie, zawsze możesz zamontować stary moduł jak już coś spierniczysz.
Jeżeli chcesz zwiększyć przyśpieszenie, to najrozsądniej zmienić przełożenie, choć wiadomo, że vmax spadnie.
Ewentualnie możesz potrenować szybkie ruszanie, w technice kierującego też się zawsze coś do poprawy znajdzie.
Offline
Większy zryw przy ruszaniu spod świateł najlepiej uzyskać zmieniąjąc zębatki. Aby zrównoważyć sobie spadek prędkości maksymalnej pozostaje jedynie zwiększenie pojemności. Co do blokad w Routerze to nie wiem czy ta w tłumiku (przegrody) można nazwać blokadą, bo nie wydaje mi się żeby przy pojemności 50 czy 72 usunięcie przegród poprawiło znacząco osiągi w stosunku do fabrycznego wydechu. Jedynie co może się poprawić to zwracanie uwagi na siebie. Podobnie z modułem który w Routerach nie jest wcale zablokowany, a te wszystkie aukcje na których jest rzekomo odblokowany moduł to tylko chwyt marketingowy aby naciągnąć kupujących.
Offline
Jeśli masz standartowe 50 cc to cudów nie oczekuj. W orginale przynajmniej u mnie zębatka zdawcza miała 12 zębów przy wymianie na 13 trochę się poprawiło. Ale nasze moto po zatankowaniu waży 115 kg i masa robi swoje. Dlatego niemal każdy zwiększa pojemność. Ja przy swojej masie prawie 130 kg dopiero jestem zadowolony z tego że tak się wyrażę zrywu po założeniu Lifana 120. Nie zależało mi na V - maksie tylko właśnie na tym żeby w miarę szybko ruszyć i pokonywać niewielkie wzniesienia bez zarzynania silnika. No i aby przy tej jeździe przy prędkości około 60 km/h silnik nie dostawał agoni.
Offline