Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam. Jestem tu nowym użytkownikiem i przeczytałem już chyba wszystkie tematy odnośnie zębatek z tego tematu: http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=3784
Mam Routera WS 50 z 2012. Cylinder, głowica, wał po zmianie na 72ccm. Przełożenia jakie mam aktualnie to 13/45. Ważę około 100kg. Prędkość maksymalna jaką osiągałem na prostej to 70/75km/h. Ale niestety w mieście strasznie go muli i przy ruszaniu są sporę problemy. Dzisiaj po pracy jadę do MOTORLANDU po części, między innymi kupuję nowy olej, świecę i filtr powietrza. Moje pytanie brzmi następująco:
Czy jest możliwość zwiększenia przyśpieszenia ale też zwiększenia v-max do powiedzmy 90km/h? Lub jeśli nie ma takiej możliwości to czy jest możliwość zwiększenia przyśpieszenia na starcie, ale bez utraty dotychczasowego v-max? I czy kupować oryginalny filtr powietrza czy kupić stożek gąbkowy z obudową? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Offline
Teoretycznie na 72ccm mozna zwiekszyć przyspieszenie bez utraty v-max,np poprzez zmniejszenie masy pojazdu i kierowcy.Realna prędkość max. na poziomie 90 km/h nie da rady za mała moc.Zwiększyć przyspieszenie bez utraty v-max jedynym sensownym rozwiązaniem będzie założenie zębatki zdawczej 12 lub zmiana przełożenia 13/47.Filtr powietrza możesz zostawić seryjny gdyż przy stożkowym zasyfiaczu gaznika prócz lepszej reakcji na gaz i dzwięku nie osiągniesz za wiele.
Offline
A przy znacznym zwiększeniu przyśpieszenia jakie zębatki założyć? Tak żeby prędkość maksymalna zmniejszyła się o np. 10km/h, ale przyśpieszenie było jak największe? Tak żeby przy 3 biegu, na liczniku miał już 60km/h.
/EDIT
I jeszcze jedno pytanie. Przy przełożeniu 15/38, jak bardzo zmniejszy się przyśpieszenie? Bardzo będzie mulasty? Przyznam się, że niewiele się znam na tym.
Ostatnio edytowany przez stecu159 (28-07-2016 11:20:38)
Offline
Przy Twojej wadze może być wręcz wrażenie że ruszasz z dwójki przy przełożeniu 15/38. Do tego czwartego biegu prawie wcale nie będziesz używał bo się nie rozpędzisz aż tak. Jedynie w miarę dobre przełożenie pod 72 to właśnie 13/45 (Ja takie miałem na 50-tce i też świetnie sobie radził rozwijając prędkość około 65 km/h) 60 km/h to ja miałem na takim właśnie przełożeniu przy seryjnym silniku, na 3-jce potrafiła prędkość dochodzić do 70 km/h. Więc albo masz kiepsko wyregulowany gaźnik albo coś innego nie tak. Natomiast realna prędkość 90 km/h którą chciałbyś rozwinąć to jedynie po zmianie silnika na Lifan120 (co najmniej) bo nawet na chińskiej 110-tce ciężko będzie taką prędkość uzyskać.
Przy obecnym zestawie chcąc podnieść przyspieszenie albo daj zębatkę zdawczą 12z albo tylną 47z.
Offline
Dziękuję za odpowiedzi i chyba zostawię to przełożenie co jest. Tylko muszę wymienić zębatkę zdawczą i stąd moje pytanie. Żeby troszkę zwiększyć prędkość maksymalną to mogę założyć 14z czy lepiej będzie założenie 15z? I jak bardzo zmniejszy się wtedy przyśpieszenie?
Offline
14 zębów i będzie ok.
Offline
Jeśli już chcesz trochę zwiększyć prędkość maksymalną to możesz założyć zdawczą 14z, chociaż jeden ząbek różnicy dużej tutaj nie zrobi, chociaż może trochę dać się odczuć. Na przyspieszeniu na pewno dużo nie straci poprzez zmianę z 13z na 14z.
Offline