Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam Wszystkich
Od pół roku jestem posiadaczem Routera WS 50 i przyszedł czas na zmianę. Nie chce jednak kupować maszyny z większą pojemnością tylko przerobić obecną. Niestety w mechanice jestem totalnie zielony i dopiero się uczę. Co muszę kupić oprócz silnika 125cc aby osiągnąć jak najlepsze parametry przy możliwościach Routera? Planuje dokonać także pewnych zmian wizualnych, np wymienić zegary na takie jakie są w motocyklach 125. Jakie będą pasować? Z góry bardzo dziękuje za każdą radę.
Ostatnio edytowany przez Routerowiec (26-08-2018 15:44:19)
Offline
Witaj, skupmy się na razie na silniku. W większości sprzedawane na allegro 125cc to tak naprawdę 110 które nie mają dobrej sławy ze względu na awaryjność, proponuję więc szukać u sprzedawców z dobrą renomą lub w https://sklep.pitbikemrf.pl/14-silniki# . Za zwyczaj silniki sprzedawane są w kompletach z gaźnikami itp. więc problem z doborem osprzętu odpada. Pozdrawiam Arek
Offline
Dziękuje za odzew. Czy silnik 125 to największy jaki można zamontować w routerze? Na podanej stronie widze silnik 140. Ale nie wiem czy jest sens brać taki?
PS. Widziałem Twój temat z tuningiem Routera. Mega! Chce zrobić coś podobnego
Offline
U mnie siedział 140cc z dolnym rozrusznikiem + gaźnik mikuni VM22 właśnie z MRF. A możesz wsadzić nawet 190cc poziome tylko to już mega kasa jak na tani motorower.
Offline
U mnie jest zamontowany Zongshen 155 z gaźnikiem mikuni vm22.
Podejrzewam, że 190 kolidowałby z przednim kołem, sądząc po tym jak wygląda to u mnie.
Offline
Pany, a co sądzicie o tym silniku?
http://maxmoto.pl/silnik-do-motocykla-1 … 38385.html
Offline
A Ty nie masz przypadkiem poziomego silnika?
Przerobienie mocowań jest co prawda do zrobienia, ale trudno będzie Ci wtedy udawać, że to seryjna 50.
EDIT:
Aha, co do zegarów, to właściwie najważniejsze żebyś miał z motocykla o takiej samej średnicy koła przedniego, żeby prędkościomierz możliwie mało przekłamywał. Jeżeli montujesz też obrotomierz, sprawdź czy nie jest na linkę, wtedy będzie problem z instalacją. Poza tym chyba wszystko w miarę do ogarnięcia o ile nie boisz się przerabiania kostek i dorabiania mocowań.
Żeby było plug&play możesz wziąć z rometa k125, ale jeśli dobrze rozumiem chodzi Ci o jakąś zmianę wizualną, a nie tylko większy zakres prędkościomierza.
U mnie są zegary z Shineray XY150-17.
Ostatnio edytowany przez Kuaczozor (05-09-2018 13:41:22)
Offline
Kuaczozor w k125 obrotek jest na linkę (jak w większości pionów) a poziome mają elektroniczny przecież i pinout także jest inny w kostkach.
Offline
Dziękuje za aktywność Panowie. Poczytałem trochę, pooglądałem i martwi mnie fakt wibracji przy 120/140. Jak to z nimi jest? Da się je jakoś zniwelować? No i druga kwestia...zmiana silnika to zmiana także wielu innych części. Gaźnik, szersze opony...co jeszcze trzeba dokupić?
Offline
W silnikach 140 wibracje są znikome, ale jednak są. W jedno-cylindrowym silniku nie da się ich w pełni wyeliminować, to tyle o wibracjach. Przy zmianie silnika, na początek gaźnik i zadbać o to aby hamulce były sprawne.
Offline
Nie narzekam na wibracje. Tylko przy niektórych prędkościach obrotowych kiedy się dłużej jedzie to tyłek swędzi.
Ale zauważyłem, że ma to związek z przełożeniami: kiedy zmieniam przód na 16, zaczyna dokuczliwie wibrować.
Offline