Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam,
czy to normalna sytuacja ze na wcisniętym do końca sprzęgle kolo na 1 biegu nadal powoli sie kreci ? Zauwazylem to kiedy motorower stal na "widelkach", dodam ze silnik nie gasnie kiedy motorower stoi na ziemi na 1-nce z wcisnietym sprzęgłem. Z gory dziekuje za odpowiedzi.
Offline
ok, poczytalem troche o regulacji sprzegla Mogl by mi ktos wytlumaczyc (najlepiej na rysunku) co to dokladnie jest "luz pomiedzy dzwignia sprzegla a raczka kierownicy" bo troche tego nie czaje
Offline
Luz pomiędzy dźwignią sprzęgła a rączką kierownicy to jak sama nazwa wskazuje luz pomiędzy lewą klamką a lewą manetką. Podciągnąć sprzęgło, bo spalisz. Kamil to normalne ale jak go przegazujesz, a na wolnych nic takiego nie powinno występować.
Offline
Dzieki za odpowiedz. Problem w tym ze sprzeglo juz maksymalnie podciagnalem ( przy manetce i tam pod bakiem) i dalej jest ten sam problem, a manetka nie ma wogole luzu - klamka dotyka raczki przy wciskaniu. Czyli teraz zostaje mi juz tylko naciagniecie sprzegla pod ta pokrywa z napisem "router" ?
Offline
Kręcące się koło to żaden problem tak będzie, bo sprzęgło pracuje w oleju i zawsze jak koło nie ma oporów /nie będzie miało go co przytrzymać/ będzie się pomału obracać.
Offline
Ok, panowie to ustalmy jakas ostateczna wersje jest to problem czy nie? mozna z tym jezdzic czy raczej nie ? sa to moje pierwsze 2 kolka a na mechanice jako takiej nie znam sie wogole;) dlatego tez chcial bym uniknac zbednego grzebania przy skrzyni biegow, sprzegle itp
Offline
Mi się wydaje że to jest normalne a sprzęgła nie naciągaj tak mocno, bo się okarze że jeździsz ciągle ze wciśniętym, na moje musi być troszkę luzu w dźwigni sprzęgła, a luzu nie ma być przy wciśniętym jak mówisz tylko jak nie jest wciśnięte.
Offline
Mnie uczono, że jeśli sprzęgło jest rozłączone a koło się kręci na wolnych to jest coś nie tak jak trzeba. U mnie nic się nie kręci, dopiero powyżej 5 tys zaczyna się kręcić, ale to tak jak Piotr napisał praca w oleju, lecz przy wolnych raczej nic takiego nie powinno występować.
Offline
I
To jak wreszcie wyregulować to sprzęgło??? Bo już sam nie wiem.... bawiłem się trochę z tym i sytuacja ma się tak:
opcja 1. Tak naciągnę linkę od sprzęgła, że wydaje mi się, że się ślizga
opcja 2. Tak poluzuje linkę od sprzęgła, że nawet jeśli mam wciśnięte i stoi na kołach (bez podporek) to go dalej ciągnie.
II
jak mocno naciągnę to biegi wchodzą delikatnie i gładko ale jadę dalej tak jakby na pół sprzęgle
jak delikatnie naciągnę ( prawie wcale) to biegi już ciężej wchodzą i ciągnie go na wciśniętym sprzęgle jak stoję
Bawiłem się już tak chyba z 5 razy jak nie więcej i "lipa" dalej to samo teraz ustawiłem to tak po środku w miarę i jakoś daje radę, choć nie jest to dla mnie jakiś szał bo mogłoby być idealnie
Offline
U mnie jest tak jak być powinno, sama regulacja na lince nie zdziała wszystkiego trzeba i pod pokrywą się pobawić. Właśnie dlatego niektórym osobom biegi wchodzą tak a nie inaczej
Offline
I
To jak wreszcie wyregulować to sprzęgło??? Bo już sam nie wiem.... bawiłem się trochę z tym i sytuacja ma się tak:
opcja 1. Tak naciągnę linkę od sprzęgła, że wydaje mi się, że się ślizga
opcja 2. Tak poluzuje linkę od sprzęgła, że nawet jeśli mam wciśnięte i stoi na kołach (bez podporek) to go dalej ciągnie.
II
jak mocno naciągnę to biegi wchodzą delikatnie i gładko ale jadę dalej tak jakby na pół sprzęgle
jak delikatnie naciągnę ( prawie wcale) to biegi już ciężej wchodzą i ciągnie go na wciśniętym sprzęgle jak stoję
Mam identyczna sytacje jak Ty. Czyli rozumiem ze jednak trzeba pogrzebac tam pod napisem? Czy mogl by ktos wrzucic zdjecie tego ukladu "pod klapką" i wytlumaczyc mniej wiecej co gdzie i jak trzeba naciagnac?
@skubany95 - ile tak juz jezdzisz? zauwazyles jakies zuzycie sprzegla albo inne negatywne konsekwencje ?
Ostatnio edytowany przez kriskros (22-07-2012 08:17:42)
Offline