Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Mam ws50 który ponoć niema blokad (kupiony w romecie a nie tesco) więc dlaczego jadąc na 3 biegu moje obroty rosną do 10000 i około70km/g dalej nie katowałem a po zmianie biegu na 4 obroty spadają do około 6500 ob/m 60km/g czy jest to spowodowane jakąś blokadą nie jestem mechanikiem ale czytałem że w zetce 50 jest jakaś blokada na 4 biegu może ktoś przerabiał ten temat i wstawił by jakąś poradę ewentualnie filmik lub jeżeli czuje się na siłach sam spróbuje to ustalić
Offline
jeżeli twoja maszyna leci na trójce 70km/h, to policz zęby na tylnej zębatce i na przedniej (tej na silniku, trzeba zdjąć dekielek) podaj jakie masz zębatki w standardzie przednia-12 zębów tylna-52, z tego co piszesz to wynika że z góry to by twój router poleciał jakieś >100. , jeżeli masz inne przełożenie (zębatki/łańcuch) to być może masz napęd od innego modelu np. zetka albo ogar 900, to już zaoszczędziłeś teraz tylko poprawa charakterystyki silnika i masz motocykl.
Offline
przejechałem się dzisiaj na 3 biegu i 9,5ob/m prędkość 75km ,dobiłem do 10,500 ob/m prędkość 80 km w drugą stronę dla porównania przy 9,5 ob/m miałem 70 km różnica 5km(wiatr lekko z przodu) ale to nie jest najważniejsze tylko gdy przełączyłem na 4 bieg obroty spadają mi do 6500 ob/m i motorek zwalnia jak bym miał jakąś blokadę na 4 biegu nie wiem jak to usunąć.Co do zębatek to ich liczba jest taka jak na opisie na ramie przód 13 a tył 45(ws50 router),zastanawiałem się nad zmianą modułu ale to myślę że wyrzucanie pieniędzy gdyż na wszystkich biegach oprócz 4 mogę dobić do 10000 ob/m a na 4 nie,dla mnie wygląda mi to na jakąś blokadę może ktoś miał taki problem i usuną go.W serwisie się pytałem to ponoć niema blokad myślę że ludzie tam pracujący nie mają po prostu pojęcia gdyż nie jeżdżą takimi motorkami na co dzień a jazda testowa to nie jazda
Offline
z tego wynika że zestaw napędowy to masz napewno nie od routera ws 50 bo jak pisałem przód 12 zębów a tył 52 zęby, w twoim przypadku przełożenie wtórne jest tak wielkie że te 3 konie z pieca nie dają rady popchać fury na 4 biegu, jeżeli na siłę chcesz używać czwórki to jedźdo serwisu i powiedz żeby na gwarancji ci wymienili zestaw napędowy za darmo na taki jak inne routery mają bo motorek został źle złożony, ewentualnie zapytaj od jakiego rometa jest ten zestaw i podaj na forum, wielu się ucieszy z podpowiedzi.
Nawet jak poprawisz wylot spalin i dolot powietrza to ciężko ci będzie uzyskać moc z pięćdziesiątki potrzebną do jazdy z takim przełożeniem na łańcuchu ale się da, poprostu zdecyduj czego oczekujesz od swego rumaka.
Offline
myślę że powinieneś obejrzeć ten filmik zwróć uwagę przy schemacie na numer 9 i 10 tam podana jest liczba zębów na zębatce i to zgadza się z ilością moich zębatek jeżeli masz inaczej to może ktoś jeszcze wstawi inne zdjęcia to link
http://www.youtube.com/watch?v=nFI-m_SP-N0
Offline
ciekawe czy naklejka jest dedykowana dla WS50 bo taki kod się nie pojawia.
mam propozycję aby się ktoś wypowiedział w temacie mam nadzieję że ludziska czytają nowe posty na forum, proszę policzcie zęby w swoich maszynach, niech ktoś poda ile jest u niego.
pamiętajmy że router to nie jest romet, poprostu romet go sprzedaje a marka jest chinolska i mają w ofercie więcej modeli dlatego zakładam że wkradł się błąd w kompletowaniu twojego egzemlarza.
u mne jest 12/52 zębów (narazie) i jeździ jak u większości.
Offline
Dzwoniłem do serwisu ROMET Motors aby podali mi ilość ząbków i podali mi tą ilość którą mam podaną na schemacie,jedyna rada dla mnie jaką dostałem to zwiększenie pojemności.Są cylindry 80 cm z wybitą pojemnością 499cm.Zastanowię się nad tym ,a może ktoś przerabiał już taki cylinder i napisze jakie są zmiany?
Offline
Po oglądałem zdjęcia na grafikach i zauważyłem że faktycznie są różne zębatki, różnice widać po wielkości są mniejsze i większe.Jaka jest różnica w jeździe czy na większej zębatce motorek można wyżej kręcić ja na mniejszej dochodzę (4 bieg)do 6,5 ob(na 3 dobiłem 10,5ob-80km/g).Jak włączę 4bieg nap.przy 4000 ob to motorek rozpędza się normalnie jak ma 6,5 ob jest koniec przyśpieszania a silnik mam wrażenie jak bym jechał na połowie gazu.
Offline
szparag7 napisał:
Dzwoniłem do serwisu ROMET Motors aby podali mi ilość ząbków i podali mi tą ilość którą mam podaną na schemacie,jedyna rada dla mnie jaką dostałem to zwiększenie pojemności.Są cylindry 80 cm z wybitą pojemnością 499cm.Zastanowię się nad tym ,a może ktoś przerabiał już taki cylinder i napisze jakie są zmiany?
jak widac nawet w serwisie pracuja goscie bez checi policzenia zebow, na zebatce oznaczonej T13 jest 12 zebow a na T45 jest 52 zeby , na naklejce podane sa typy zebatek a nie ilosc zebow na kazdej z nich, serwisowcy nie znaja wcale maszyn jakie maja serwisowac, rzenada.
Offline
mam pytanie czy ustawiał ktoś zawory i zapłon wiem że w polskich 126p jak były źle ustawione to maluch nie miał siły się więc może to jest przyczyna że na wyższych przełożeniach silnik niema mocy spotkałem się z opiniami że po przeglądach nieraz motorki są dużo wolniejsze niż przedtem więc może nieodpowiednio ustawione zawory mają na to wpływ
Offline
na przeglądzie to raczej nie grzebią przy zaworach. ja byłem raz tylko, powiedziałem, żeby mi sprzęgło podciągneli. nic nie zrobili tylko pieniądze wzieli plus wymiana oleju. a co do zębatek to ja mam 13 na 45 i na 3 ponad 75, na 4 oczywiście nie daje rady. wymieniłem cylek na 72 z wieksza dyszą, stożek i coś z wydechem próbuje ( w końcu uda mi się zrobić tłumik na sportowo:) z nowym cylindrem jest mocniejszy to czuc jednak prędkośc raczej nie. Wiem że są dostępne ponad 80cmm, podobno lepiej chodzi, ale za późno się dowiedziałem. Mam zamiar z zębatką coś popróbowac, a tobie polecam ten większy cylek (72 m to średnica 47mm, tak że szukaj z większą średnicą)
Offline