Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
doskonale wiem do czego służy chłodnica nie tyle jak piszesz żeby dalej zajechać bo to można zrobić odpowiednią techniką jazdy bardziej żeby silnika nie przegrzać, a że motorowerem da się pokonać długie trasy polecam przeczytać rozdział Motorowerem w świat z książki Jeżdżę motorowerem J. Podlaskiego tamte motopedy pokonywały trasę bez dodatkowych hłodnic
Offline
Kłóćcie się dalej, ale pamiętajcie. To jest rok 2013, lato ma być ciepłe i suche. Nie wiem czy wasze silniki 50/72cc zniosą te upały bez dodatkowej powierzchni chłodzącej . A tak poza tym , nieprawdą jest to że w 125cc nie używana jest chłodnica. Chłodnica jest używana przy sprzętach Lifana od 125cc w górę. Tak naprawdę opłaca się już wydać te 180zł, a w zamian mieć spokój ducha, że można jeździć do bólu .
Prognoza Pogody na Lato:
Lato 2013 roku, choć rozpocznie się wilgotno, to jednak bardzo szybko wynagrodzi nam nieprzyjemności. Pora wakacyjna będzie gorąca, sucha i słoneczna. Przed nami najprawdopodobniej jeden z najgorętszych okresów letnich na przestrzeni ostatnich wielu lat. Posuchę co jakiś czas będą przerywać krótkotrwałe, ale gwałtowne burze i ulewy, które mogą powodować spustoszenia.
PS: Brak chłodnicy w modelach noname prawdopodobnie jest spowodowana cięciem kosztów produkcji, a nie brakiem takiej potrzeby.
Offline
Ja na mojej dotychczsowej 50cm cisnąłem trasy po prawie 100km w jedna strone robiąc jeden chwilowy postój. Raz dłuższa trasa w dwie os. ok 70km tez z jednym postojem. Zawszw w ciepłe albo upalne dni, cisnąc po obrotach zeby np pod gorke sie wygramolic i mam 4000km przebiegu i zero awarii z silnikiem, jedynie raz regulowane zawory oraz oczywiscie standardowa obsługa na zasadzie wym. oleju czy smarowania niektorych elementow;)
Ale właśnie myslę, bo będę zmieniał cyl na 80 i wydaje mi sie ze chlodnica by sie przydala...
Offline
orginał Honda Cub 100 nie miał i niema chłodnicy 100 to pojemność. Silniki typu Lifan głównie stosuje się do tuningu motorów typu mini bejk czyli małych gdzie niema szans na to by silnik był chłodzony pędem powietrza tylko jest katowany na wysokich obrotach niemal w miejscu. Przerwy podczas długiej trasy zawsze się robi nie ważne jakim sprzętem się jedzie każdy kto pokonywał długą trasę (ja jeździłem autem do Londynu) o tym wie nie pisałem że chłodnica nic nie daje ale uważam że nie jest niezbędna przy właściwej eksploatacji jak postawimy moto na nóżkach odpalimy silnik i utrzymamy pełne maksymalne obroty odpowiedni długo to ona nam niewiele pomorze, każdy silnik da się wykończyć trzymając odpowiednio długo na jego maksymalnych parametrach a dodatkowa chłodnica jedynie przedłuży jego agonię. Jedynie co mi się wydaje to więcej by pomogły małe blaszki - owiewki które podczas jazdy dodatkowo by kierowały pęd powietrza na silnik
Offline
ją mam 140 cc i palił mi się olej trasy po 100km na v max w tym jakieś 3 przerw na ostudzenie. po zamontowaniu najprostrzej aluminiowej chłodnicy problem ustąpił całkowicie. chlodnixa zawsze da dużo poniewasz ten olej Niemam jak się schlodzic. a pozatym wyciskam z niego więcej bo już się nieboje przegzania.
Offline