Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam , nie wiem czy dobrze dobrałem dział ale jeśli był już taki temat lub powinien być w innym dziale proszę o przeniesienie lub link do tematu.
Byłem dziś w sklepie w poszukiwaniu zębatki 15 zębów na skrzynię. Po dokładnym przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw chcę jeszcze zapytać o waszą opinię. Mam oryginalny silnik nic przy motorze nie ruszane , na prostej i równej drodze licznikowe wyciąga 75km/h przy obrotach około 9k. W związku z tym że liczniki oszukują chciałem zmienić przełożenie mam teraz 12/54 a chcę zamienić na 15/54 io moje pytania do tego są następujące:
1. Czy silnik 50 będzie dobrze radził sobie z takim przełożeniem?
2. Czy stracę dużo mocy na niższych biegach?
3. Jaka będzie różnica w szybkości? ( z moich wyliczeń takie przełożenie daje około 10km różnicy)
4. Czy muszę przybliżyć koło po założeniu?
Mam jeszcze takie 2 pytania mniej związane z tematem:
1. Przy obrotach 5-6k wszystko trzeszczy i wibruje a powyżej silnik chodzi jak żyletka czy to normalne?
2. Pod lekką górkę na strasznie dziurawej i pofalowanej drodze mój ws zwalnia na 4 i ciężko mu się rozpędzić czy to normalne?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi
Offline
15 nie zakładaj , max to 14 zębów, różnica w prędkości dobrze odczuwalna i to znacznie, silnik sobie poradzi tylko pytanie jaka jest twoja waga i czy będziesz jeżdził sam , biegi będą dłuższe , zmiana zębatki zajmuje 20 minut z naciągiem łańcucha , koło trzeba przybliżyć po zmianie zębatki , co do jazdy pod górkę to to powinien się raczej zbierać , dotartego już go masz ?, jeżeli chodzi o trzaski i wibrację , taka moja rada jeżeli masz wolną chwilę i podstawowe narzędzia to zrób ''własny przegląd'' podokręcaj wszystko powinno pomóc ,
Offline
Gość
1. Z górki i po prostej jako tako ale pod górkę lub z jazdą z pasażerem zapomnij ;D
2. No trochę na pewno stracisz, ale biegi się wydłużą
3. Około 8-10 km/h będziesz miał więcej :]
4. Jeżeli masz wyciągnięty łańcuch to nie ;D
1. Tak to normalne
2. Tak to normalne --> Na 50ccm nie poszalejesz ;D
Zębatka już wymieniona dużej różnicy w przyspieszeniu do 3 biegu i 50km/h nie ma na 4 nie zdążyłem się dobrze rozbujać bo nie miałem dokumentów. Jutro pojadę na dłuższą trasę i wszystko zobaczę . jeżdżę zawsze sam ważę około 73kg górek też takich bardzo dużych nie mam w okolicy więc damy radę
EDIT:
Chciałbym jeszcze zapytać co sądzicie o zwiększeniu dawki paliwa? Jak wiadomo mniejsze przełożenie więcej mocy potrzeba byłbym wdzięczny za waszą opinie
Ostatnio edytowany przez ReTo (18-05-2013 10:28:36)
Offline