Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Są w tym motorze jakieś blokady? Najwięcej jechałem 75 km/h, a słyszałem, że można nim pojechać nawet ponad 100 km/h. Jeśli są, to ile ich jest i gdzie się znajdują ?
Offline
Ponad 100km/h to chyba na silniku 125cc i stosownym osprzęcie, zmienionych zębatkach i bardzo długiej prostej najlepiej z lekkiej górki. Pomijam kwestię że to raczej mało bezpieczne.
Starsze roczniki nie miały żadnych blokad, jedynie w roczniku 2013 wydaje się że są jakoś ograniczone obroty do ok 8000 o czym mówi temat w dziale "Ogólne".
Offline
Jedyne blokady w Routerze to przegrody w wydechu. Moduł ma odblokowany, chyba że ktoś sobie chce wymienić na odblokowany "sportowy" (polepszy odpalanie i przyspieszenie, ale na prędkość maksymalną nie ma już wpływu).
Offline
Na fabrycznym zestawie 50ccm , prędkość 75kmh to naprawdę dobry wynik, ja byłem bardzo zadowolony i od chińskiego silnika o pojemności 50ccm chyba nie wypada wymagać więcej , Fenrise a co do silnika 125ccm to po prostej bez problemu 90 kmh przy 8,5 tyś na przełożeniach 16/47 , i masz jeszcze 1/3 gazu na manetce , co do tej blokady przy 8tyś , ja w roczniku 2012 nic takiego nie miałem ,
Offline
rafał: Sorki za ponowne upomnienie
te 75 km/h to licznikowe? Jeżeli tak to zmierz Gps-em i się przekonasz że wynik sie zmieni
A ws w 2013r. tez nie posiada żadnych blokad. No chyba że te " pseudo " blokady w wydechu który posiada każdy rocznik
Offline
rafał, no to przezacnie, choć bałbym się trochę o wytrzymałość konstrukcji Mi by wystarczyła prędkość przelotowa około 80, i byłoby fajnie.
Co do blokad to chodziło mi o to, że kilku użytkownikom (W tym i mnie) wersja 2013 dobija tylko do 8 tys obrotów i dalej nie potrafi się przebić.
Offline
75 na liczniku. Dzisiaj zamknąłem licznik i jechałem ok. 85 km/h
Ostatnio edytowany przez FamiXon (17-06-2013 20:42:14)
Offline
ja mam routera ws50 2012 jest jeszcze na dotarciu ale jechałem nim juz 75km/h i osobiście taki wynik mnie zadowala. a co do blokad to wójek (serwisant) mówił mi że nie ma, chyba że moduł zmienisz na odblokowany bo tam może być jedyna blokada.
Offline
Te 75 na Routerowym liczniku to należałoby traktować z lekkim przymrużeniem oka. Niestety z ich niezbyt miarodajnego wskazywania rodzą się potem legendy "Jechałem 100km/h na 50ccm!". A tak z drugiej strony, to trochę szkoda go katować na maxa na dotarciu.
Offline
Zgadzam się z kolegą powyżej, że da się jechać te 75. U mnie mierzone było z GPSem i później sprawdzone z samochodowym licznikiem (cyfrowym). Pokazuje nawet bym powiedział bardzo dokładnie, błąd nie przekracza 5 km/h (oscyluje wokół 2-3 km/h w górę). Maks co jechałem swoim (50 ccm, 13/43) to właśnie 72-74 km/h.
Offline
Prędkość maksymalna zależy od:
Mocy i momentu obrotowego silnika - wartości różnych dla każdej pojemności a w przypadku chinoli również dla egzemplarza
Długości biegów - skrzynie wszyscy raczej mamy te same, ale kombinacje zębatek już nie.
Masy paliwa, kierowcy i ładunku - dla paliwa różnica może wynieść nawet 10 kg, kierowcy 50 kg, ładunku nawet 100 kg jeśli za część ładunku uważamy pasażera.
Mieszanki, grubości i wzoru oraz zużycia bieżnika i opony - wiem że do F1 nam daleko ale to też ma często znaczenie
Położenia środka ciężkości - im bardziej do przodu lub niesymetryczny z osią podłużną Routera tym mniejszy Vmax
Współczynnika oporu - Laska stojąca na podnóżkach z rozpiętą kurtką działa lepiej niż hamulce aerodynamiczne w wyczynowych szybowcach Kierowcy też to dotyczy
Geometrii kół - Jak ktoś ustawił krzywo koło przy naciąganiu łańcucha lub ma któreś zósemkowane itp. to też niech nie liczy na rekordy.
Rodzaju i jakości nawierzchni - a te są różne jak wiecie
Kąta pochylenia wzdłużnego i poprzecznego jezdni.
Jeszcze co mi się przypomniało to:
Wydajność wydechu, dopasowanie gaźnika do silnika, rodzaj i jakość paliwa.
EDIT: OD KIERUNKU I SIŁY WIATRU!!! To na co tak często narzekacie :DDDD
I przy okazji jeszcze od temperatury i wilgotności otoczenia oraz temperatury silnika, natężenia i rodzaju opadu, itp.
W związku z powyższym uważam, że nie ma sensu się licytować ile Router tak naprawdę ma Vmaxa Bo ten jest indywidualny dla każdego.
Ostatnio edytowany przez LOTnick (01-08-2013 23:05:51)
Offline
Zawsze musi pojawić się licytacja ile kto wyciąga.
Czynniki o których pisałeś są moim zdaniem trochę przesadzone.
Owszem to ma sens ale nikt nie sprawdzi prędkości w warunkach laboratoryjnych.
Trafi się taki co ma filtr stożkowy, "sportowy" wałek rozrządu i idzie mu po tych modyfikacjach 90
Takiemu wytłumacz
Offline