Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Na Allegro od jakiegoś czasu pojawił się aluminiowy silnik 125ccm podobno pasujący do motorów typu WS 50. Cena za niego to niestety aż 1200 PLN. Chciałem jednak się dowiedzieć czy ktoś z użytkowników miał do czynienia z tą konstrukcją? Czy w ogóle pasowałby do WS50 z dodatkowymi rurami pod silnikiem? Ciekawi mnie też czy posiada jakiekolwiek ładowanie i jak to całe aluminium sprawuje się w praktyce.
Link do silnika:
http://allegro.pl/silnik-alu-barton-jun … 62939.html
Offline
Cylinder aluminiowy jest pokryty nicasilem:
Zalety:
- docieranie od 250km do 500km w zależności od rodzaju i marki cylindra
- lepsze odprowadzanie ciepła niż cylindry żeliwne
- większa moc niż na cylindrze żeliwnym
Wady:
- po zatarciu cylinder nadaje się do kosza, chyba że chcemy pokryć go ponownie nicasilem, ale taka operacja kosztuje od 700- 1400 zl, więc się nie opłaca
- wyższa cena ( zależy od poziomu i marki cylindra )
Cylinder żeliwny nie ma żadnego pokrycia:
Zalety:
- mozliwość szlifu w razie zatarcia cylindra
- niższa cena ( zależy od poziomu i marki cylindra )
Wady:
- gorsze odprowadzanie ciepła niż cylindry aluminiowe
- docieranie od 500km do 1000km
- mniejsza moc niż aluminiowy
P.S. Można zmienić cylinder z aluminiowego na żeliwny
Źródło: http://forum.mieloch.pl/cylinder-alu-od … t6265.html
Autor: Carlos
Offline
Dzięki pawel2222235, fajne zestawienie.
Co do rozrusznika to jednak posiada, tyle że na dole - więc pewnie do WS 50 2011/2013 (z dodatkowymi wspornikami ramy) pewnie nie wejdzie. No cóż, szkoda.
Offline
a ja tak zapytam kto robi szlif na naszym cylku skoro on kosztuje 60zl a szlif 50zl wiec gra nie warta swieczki
Offline
Szkopuł w tym że żeliwny nowy dostaniesz za przysłowiowe "grosze" i wszędzie go pełno, a aluminiowy już ciężko dostać.
Offline
aluminiowy ciezko dostac ale do pojemnosci 50 i 72 bo 60 sa 107 jest i 125 tez sa dostepne a ze drogie no niestety technologia kosztuje
Offline
Rozrusznik ma Ale pod spodem.
A Przeciez kazdy silnik jest aluminiowy tylko ze nie w 100% A cylinder no to wiadomo zeliwo i to jeszcze nie do konca. A ze szlifem to byl by problem bo nie ma wyciaganego wkladu cylinder.
Offline
No właśnie - rozrusznik od dołu. Zakładam że te cudowne dodatkowe orurowania w WS 2011/2013 nie pozwolą na wymianę od ręki.
Offline
A te rurki to wezcie. Kopne raz a porzadnie i odleci
Wiec co to za problem przedluzyc?
Offline
Jednak nic nie trzeba przedłużać/wywalać/kopać Po wymiarach powinien akurat się ładnie wpasować rozrusznikiem przed poprzeczkę łączącą te dodatkowe rury. W razie czego niewiele będzie przerabiania.Teraz czekam na dostawę i gaźnik.
Offline
Podziel się relacjami z nowym silnikiem : D
P.S. Jaki gaźnik ?
Offline
Gaźnik już dotarł, dokładnie taki:
http://allegro.pl/gaznik-keihin-japan-4 … 00131.html
A sam silnik w poniedziałek powinien być. Jeszcze króciec i filtr i można próbować przekładać.
Offline