Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Masz tak naprawde tylko 3 opcje:
1) 39 mm co daje pojemnosc 50 cm3 (tyle ma fabrycznie router),
2) 47 mm co daje 72 cm3
3) 52,4 mm co daje 110 cm3 (z tym ze zeby to zalozyc trzeba jeszcze wymieniac wal korbowy i inne rzeczy)
Sam to pierscionkow nie dopasujesz. Jezeli by sie okazalo po rozbraniu ze cylinder jest ok to mozesz kupic sam tlok 39 mm na allegro o ile znajdziesz taka aukcje.
Offline
Dzięki wielkie za wyczerpujące informacje.
Co do zmiany pojemności to raczej max 80cm bo ponoć przy 100 i więcej to mrowisko pod tyłkiem i to przy niższych obrotach.
Rozbierzemy całość to zobaczymy jak to wygląda.
edit:
Dokonałem pewnych odkryć.
Mój ojciec (mechanik samochodowy) zdemontował głowicę, cylinder i całą resztę. Tłoka nie wywalał.
Okazało się, że nie wygląda to tak źle.
Pierścienie niby ok, chociaż dla pewności chcemy je wymienić.
Największym odkryciem były średnice cylindra i tłoka. To 47mm.
Nigdy nic w moim sprzęcie nie było ruszane od tej strony.
W żadnym serwisie nie zlecałem wymiany, sami od siebie także nic takiego by przecież nie zrobili.
Byłem totalnie zaskoczony taką sytuacją.
W sumie już chciałem kupować tłok z cylindrem na 39mm, ale postanowiliśmy zmierzyć ten zdemontowany element. Jak widać dobrze zrobiliśmy.
Moje pytania.
1. Z jaką max prędkością można jechać na pojemności 72cm?
2. Czy to możliwe aby fabrycznie zamontowany był tłok z cylindrem na 47mm?
3. Czy w praktyce mogę stwierdzić, że to co mam to na pewno 72cm?
PS. Spotkałem się z podobnym tematem na tym forum. Mianowicie tutaj http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic.php?pid=19578
Co o tym sądzicie?
PS2. Mój sprzęt jest marketowy z 2012 roku, fabrycznie nowy rzecz jasna.
PS3. Jakie jeszcze REALNE pojemności można spotkać do WS50? 80cm? 90 cm?
Chodzi mi również o średnice tłoków.
Edycja postów kolego ///konrad960229
Offline
1. na 72 ccm nie dasz rady wiecej niz 80km/h (nie ma mowy wiecej jechac)
2. juz zdarzaly sie takie sytuacje ze fabrycznie bylo 72ccm wstawione
3. "w praktyce" to ciezko powiedziec ale jak mowisze ze tlok to 47mm to jest w 100% 72ccm no chyba ze masz glowice z 50ccm
hmmm... masz jeszcze jedna opcje sprawdzic v-max i wtedy zobaczysz ile ci poleci
Offline
No niby tak.
Kwestia skręcenia całości i wypróbowania na jakimś Navi, bo na tych licznikach to sobie mogę "sprawdzać" do końca świata.
Jak miałem jeszcze oryginalne (fabrycznie zamontowane) liczniki to mogłem bujnąć się do tych 70 km/h a obrotomierz wskazywał wtedy ok 10 000 rpm. Oczywiście to było kiedy budzik nie zepsuł się.
Po awarii i dwóch wymianach gwarancyjnych nic to nie dało.
Jeździłem na słuch, "czuja".
Najlepsze w tym wszystkim było to, że od początku nie miałem kagańców.
Przynajmniej nic mi nie wiadomo aby w serwisie coś mieszali przy blokadach.
Wracając do tematu.
Co myślicie o tym sprzęcie?
http://allegro.pl/cylinder-glowica-80-r … 33429.html
Od razu zapytam.
Po co u diabła jest w tym zestawie moduł???
Żeby blokady się nie załączyły?
Offline
Juz ci pisalem jakie masz konfiguracje:
1) 39 mm co daje pojemnosc 50 cm3 (tyle ma fabrycznie router),
2) 47 mm co daje 72 cm3
3) 52,4 mm co daje 110 cm3 (z tym ze zeby to zalozyc trzeba jeszcze wymieniac wal korbowy i inne rzeczy)
Widac fabrycznie ci wsadzili 72 cm3, bylo juz kilka takich przypadkow tu na forum, moze chinczycy nie mieli pod reka akurat 50-tek to wsadzali 72 cm3 ;p
Wiadomo ze wszystko zalezy od sztuki, masy kierowcy czy dotarcia ale zdrowy 72 cm3 powinien wyciagnac realne 75-80 km/h przy dobrych przelozeniach. A co do modulu to nie wiem spytaj sprzedawcy. Albo to jest po prostu zwykly modul jaki mamy w routerach albo jakis "sportowy". Sa podobno takie moduly co zmieniaja troche zaplon przez co silnik jest zrywniejszy i szybciej wchodzi na obroty.
Offline
Gość
router_man, ale taki moduł kosztuje już 150zł i w górę, wtedy masz możliwość ustawienia kąta zapłonu i odcinki
Niestety po demontażu głowicy i cylindra oraz ponownym zmontowaniu wszystkiego jest jeszcze gorzej.
Najpierw źle ustawionym rozrząd, z czym poradziłem sobie, a teraz okazuje się, że moto kompletnie nie mam mocy.
Trzymając go na podpórce głównej i kręcąc manetką powoli aż do oporu obrotu wchodzą do 8 tys. (tyle obrotomierz) po czym spadają stopniowo do 5 tys.
Podczas próbnej przejażdżki jest jeszcze gorzej. Z jedynki na dwójkę jest ok, ale już na drugim biegu brak jest mocy i to przy 2-3 tys. obrotów. Na kolejnych biegach wcale nie jest lepiej a wręcz gorzej. Nie mogę rozpędzić się nawet do tych 45 km/h. W praktyce jadę jakieś 20-30 km/h.
Moje pytanie.
Czy to już koniec tłoka? (przy założeniu że wszystko zostało dobrze złożone.
PS. Czy da się tutaj wstawić film żeby każdy mógł usłyszeć dźwięk silnika przy wyżej opisanym problemie?
Pozdro
Offline
Wrzuc na yt i wyslij tu linka
Offline
Jakiś czas temu miałem podobny problem motor wkręcał się do 6/7tyś obrotów po czym zaczynał pierdzieć nie dało się jechać nawet te 45km/h. Nic nie ruszałem bo miałem jeszcze wtedy gwarancję to pojechałem do mojego serwisu. Pytałem się mechanika czy to poważny problem a on powiedział że nie i zrobi to w 10min. Siedziałem i patrzałem co on tam majstruje, więc dostał się do cewki wyjął z niej 2 kabelki posmarował wazeliną(oba), włożył je na swoje miejsce i zacisnął kombinerkami. Odpalił motorek i nagłe ożywienie, chodził idealnie. Mówił że to bolączka każdego modelu i czasami przez takie małe gówienko motorek może nie chodzić tak jak powinien.
Nie wiem na 100% czy to może być to, ale sprawdź cewkę i zrób tak jak wyżej to opisałem. Może to coś pomoże
Ostatnio edytowany przez Fenix (27-10-2013 11:55:25)
Offline
Dzięki za info.
Jeszcze elektryką się nie bawiłem.
Tutaj link do mojego filmu.
http://www.youtube.com/watch?v=DAH1Josh4FQ
Offline
I juz widze problem tak mnie sie zdaje przynajmniej.
Silikonu widze nie zalowane wiec sa koncepcje.
Na gazniku tzn kruccu POD RZADNYM POZOREM sie nie daje silikonu gdyz on poprostu sie rozpusci i wpierdzieli na tloka.
Druga rzecz. Dales silikon pomiedzy glowica a cylkiem i uszczelka sie nie docisła.
Trzecia zawory pierunsko klepia.
Rozwiazanie. Wyreguluj zawory to najpierw. Jak nie bedzie dzialalo. To roziber glowice cylinder nie ma sensu sciagac ale mozesz zobaczyc na pierscienie, i uluz wszystko bez silikonu tzn pod CYLINDREM mozesz dac ale na cylinder pomiedzy glowica juz nie ma wiekszego sensu. moim zdaniem za duzo bardzo duzo silikonu i nie dolega uszczelka taki problem
Offline
No sam nie wiem.
Zawory, że klepią to wiem. Mimo, że były ustawiane na mniej więcej 0,5 na ssący i 0,7 na wydechowy.
Co do uszczelek. Ta między króćcem a głowicą rozsypała się, więc pewnie dorobię.
Jeśli rzeczywiście to kwestia silikonu to mechanik oberwie
Fakt, że przed odpaleniem do zmontowaniu całości olej kapał z pomiędzy głowicy a cylindra później przestał.
Zrobię jak napisałeś i może w końcu będzie wszystko OK.
Chciałbym jeszcze trochę pojeździć w tym roku.
Pozdro
Offline
Ja nie widze innego pomysła poprostu źle poskładał.
Chyba że pierscienie nie ustawiłna 120 stopni i komprecha spierdziela przez nie.
Ale watpie najpredzej przez silikon.
Zawory sie tuka jak by mialy z 0.10 na ssacym conajmniej. wiem bo na takim jezdze.
Offline