Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
W którym miejscu widzisz że się czepiam tabelki? Wyliczenia matematyczne swoją drogą, a to co jest przekładane na asfalt swoją drogą. Niestety przy mocy wynoszącej zaledwie trzy i pół kucyka cudów się nie zwojuje, choćby nie wiem jak dobrać sobie zębatki.
Offline
kolega Nieprawda napisał:
Z obliczeń i tabelki zębatek wygląda ze 13/45 jest porównywalne do 15/52 co w przypadku mojego 50cc skończyłoby się pewnie jazdą na 3 biegach.
a Ty odpisałeś:
Przy pojemności 50 ccm i zębatkach 13/45 Router sprawował się rewelacyjnie. Zębatki akurat (moja waga to około 90 kg) nawet jeśli chodzi o moją wagę. co do tej tabelki to też bym podchodził z duża rezerwą. Dużo zależy od terenu jak tutaj mówi kolega nieprawda. I dlatego najlepiej pod siebie ustawiać zębatki.
Wyliczenia matematyczne swoją drogą, a to co jest przekładane na asfalt swoją drogą.
Jeśli Ci chodzi o to, że w tabeli są wartości większe niż 65km/h to sie zgodzę 50cm3 nie poleci wiecej o swoich siłach, ale patrząc na obroty to prędkość jest porównywalna z rzeczywistą.
Offline
Panowie, spokojnie.
Tabela jest poglądowa, ma obrazować jak przedkładają się różne konfiguracje zębatek na obroty i prędkość. To czy silnik podoła i z jakim skutkiem danej konfiguracji jest kwestią osobną.
Myślę że można by do tabeli pooznaczać kolorami "pojemność wymaganą" do danej konfiguracji, przykładowo:
Zielony: fabryczna 50'tka
Żółty: 72 - 80ccm
Czerwony: 110 - 125 i więcej ccm.
Od razu wiadomo by było że do 15/38 trzeba czegoś mocniejszego i nie ma co próbować do 50ccm.
Offline
Powiem Wam, że pojemność 125 ciężko sobie radzi z 15/38, jeszcze by mogły byś 17/38 to już na 140cc . Jeśli to możliwe to prosiłbym, aby dopisać do tabeli zębatkę tylną 42 - bo właśnie ją jest lepiej i taniej dostać (np. u mnie 42z była tańsza o 10zł od 41z, WoW )
Offline
Fenrise taki miałem szczwany plan ale mało info dali forumowicze w temacie Jakie macie zębatki może jednak coś sklecimy.
adi9424 nie czaje tego:
(np. u mnie 42z była tańsza o 10zł od 42z, WoW )
co do tabelki może i dodam a jak chcesz już wiedzieć to w FAQ oprócz tabeli masz plik excel tylko wpisać zębatkę i obroty silnika
Offline
Witam wszystkich ponownie. Dziś mój Router wrócił już od mechanika i musze przyznac że te naklejki jakie kto ma zębatki naprawde są nic nie warte otóż miałem wcale nie 13/45 a 12/52 (uwierzyłem naklejkom bez liczenia). Ale do rzeczy , polecam wszystkim posiadającym Routerki o poj.72ccm przełożenia 14/52 rewelacja , mieszkam na mazurach konkretnie Gołdap więc moze ktos zna te tereny że górek nie brakuje (mazury garbate) i owe zębatki które posiadam w zupełności wystarczają do sprawnego poruszania sie po miescie można miezdzić śmiało sobie bez obawy o duze obroty silnika i jego męczenie bo mój przy ok 7k ma 60km/h więc myśle że lepiej sie juz nieda przynajmniej w moim przekonaniu , ciężki tez nie jestem 67kg i naprawde jeszcze raz polecam uzytkownikom podobnej wagi.Pozdrowionka wszystkim ,,Routerowcom'' .
Offline
witam mam silnik 110cm i zębatki 14--52 i na 4biegu przy 5tys obr szedł 40km\h teraz zmieniłem na 14--41 i przy 5tys bor idzie jakies 47km\h wiec wsumie szału niema spodziewałem się troszkę więcej ale dobrze się stało bo jechałem po zebatke 48 zębów ale koles niemiał wiec kupiłem 41 a na 48 by pewnie niebyło ruznicy no i 50zł zmarnowane no i łańcuch trzeba skracać o jakies 3ogniwa jeszcze kiedyś spróbuje zdawczą na 16 zębów ale to dopiero jak go dotre bo narazie 240km zrobione
Offline
A zebatka 14 na 42 jak bd sie spawowala bo mam aktualnie 14 na 54 i jest bardzo mocny i dosc szybki inne 50 tego typu nie maja ze mna szans a to fabryczne 50 ale czytalem ze org montowali 72 wiec jak te zebatki 14 na 42 bd sie sprawowaly i jaki v-max waze jakby co ok 60 kg
Offline
Odpowiedziałem na to przed chwilką w innym temacie . Chyba "Zębatka" , nie chce mi się 2 razy produkować. Jak ktoś wcześniej napisał różnicę między 48 a 41, to na 99% wzorował się na liczniku, który wszyscy wiemy jak działa. Taka zmiana jest znaczna i np. 50cc do trójki chyba nie dociągnie (myślę o jakimś 14/42 14/41 15/42 i nie jestem pewny), moje 72cc było bardzo żwawe(15/52), a z przymusu jak zostały zębatki od 125 (14/42) to muł
Offline
witam no tak wzorowałem się na liczniku i dziś już wiem ze to niema sesu bo miałem przy 5tys 55km/h a kiedyś było 47km/h ale kolega się przejechał i stwierdził ze routerek idzie prawie jak jego cezetka 175cm
Offline
http://routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=2263&p=1 polecam, ta tabelka nie kłamie.
Offline