Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam, zasłyszałem ostatnio opinię, że zestaw 88 ccm z głowicą od 72 ccm i gaźnikiem 19 mm będzie lepszy (czyt. szybszy) od zestawu całego 110 (cylinder, głowica) z odpowiednim gaźnikiem do tej pojemności, bo podobno w tej 88 ccm wtedy jest lepsza kompresja, czy coś, wie ktoś, czy to prawda, czy można to wsadzić między bajki? Pozdrawiam
Offline
1: Niby z jakiej paki ma byc wiecej ? Wieksze zawory czy cus?
2: 88 ccm nigdy sie nie spotkalem z takim czyms.
3: Koles z 110 musial zle dotrzec i pozniej porównal do tego 88 ccm ktorego moze nie byc przynajmniej nie slyszalem o tym
Offline
88 istnieje,ale nie ma moim zdaniem szans żeby miało większą siłę od 110
Offline
Może się rozpiszę milimetr, więc tak: 88cc ma taką samą średnicę tłoka co 110cc, 88cc wykorzystuje seryjny wał, lecz konieczny do montażu jest zakup cylka 110 i skrócenie go u tokarza, myslę że rozwiałem wątpliwości. Ale na pewno nie jest mocniejszy, gdzieś zagranicą można dostać 88 tak jak u nas 72, wtedy by był sens, gdzieś widziałem nawet na grafice czy gdzieś "honda cub 90cc"
Offline
bla bla bla, z 88cc można wycisnąć 15KM spokojnie, jednak wiąże się to z dużymi kosztami, odchudzanie wału, sportowe magneta nie byle jaki, tłoki HC, Alu cylek z ebaya, uszczelki HC pod głowice i cylek, głowica od hondy, porting głowicy, sportowy wałek rozrządu + twardsze sprężyny, do tego jakiś mikunu 22mm przelocik, może jakiś lekki łańcuszek rozrządu. Mniej więcej tyle, oczywiście w 110cc można osiągnąć jeszcze więcej stosują powyższe czynności, ale mówiłem teraz china 110 vs. markowa 88cc. Fakt faktem nie jest to warte, bo taniej nas wyjdzie kupno silnika, jakiejś 150cc. A co do tematu, to w 88cc nie będzie większej kompresji, (przy dobrze działających częściach) 110cc ma dłuższy skok wału, przez co bardziej spręża mieszankę i otrzymujemy zatem też lepszy moment obrotowy. Nawiasem mówiąc głowice 72cc i 110cc to to samo ;-)
Offline
No jasne jasne, a w ogole 50 cm3 to mozna zrobic tak ze objedzie wiekszosc 500 cm3, zastanow sie co piszesz...
Offline
Boze widzisz i nie grzmisz. LUDZIE zanim cos napiszecie to zastanówcie sie 2 razy a co do niektorych to 3
Offline
Gość
Odkpie Bla bla bla ja miałem tak zrobione 88cc, że objeżdżałem większość 110 Kurczak jeździłeś moim Blenderem i wiesz co potrafi
Jak się posłucha niektórych wypowiedzi to śmiać się chce. Przeróbka silnika FMB na 110ccm to max. co można z tym silnikiem zrobić i do tego za grosze(350zł). Po co się pieprzyc z czym kolwiek jeśli komuś mocy brakuje, odrazy kupić sobie co najmniej motocykl 750ccm.
Offline
Gość
Ty nie rozumiesz mentalności niektórych osób, dla niektórych krzesanie mocy z piździków daje większą frajdę, niż kupno szlifierki i jeżdżenie nią. W takim silniku zdobycie dodatkowego pół konia jest dużym sukcesem i sam osobiście wolałbym kupić jakiś silnik Hondy z lat 80-90, i złożyć ją na dobrych, japońskich częściach, niż kupić zajechaną szejsetkę i wkładać gruby hajs i cholera wie czy by to jeździło
Dla porównania: nowy cylinder do Yamahy R6 2,5 klocka, nowy cylinder alu 88cc 750zł, komplet uszczelek na silnik od piździka góra 50zł, a na silnik R6 minimum 10 razy tyle i nie mówię tu o byle gównie z allegro, tylko dobrej jakości, markowych częściach.
A wyobraź sobie nieokiełznaną satysfakcję, gdy objedziesz kogoś "piździkiem".
Ostatnio edytowany przez KucaQ (19-03-2014 19:39:56)
Gość
Mam 88cc, wał TOKN, miałem głowicę od 72cc, gaźnik PZ20 i stożek.Teraz ładuje głowicę od 110cc planowaną z seryjnym dolotem 26mm i gaźnik PZ26, do tego stożek gąbka i przelotowy tłumik.Może w przyszłości pokuszę się o większy silnik, ale to prędzej pionowy.
Masz na myśli 200 czy 250? Bo pion 125 jest mega żywotny, ale nie zbiera się za dobrze
Offline
Gość
Zobaczymy na ile fundusze pozwolą
Kucaq nie przesadzajmy, piździkiem 88cc czy 110cc nie ojeździsz R6 I mimo wszystko więcej frajdy da ci stara 600cc niż nowe 140cc china, no po prostu 100 Koni generuje większą radość z jazdy, a i w to inwestujesz i w to. Tam wyremontujesz i latasz a tam napchasz kasy w markowe części i na jedno ci wyjdzie kosztami
Można się bawić w tuning chinoli ale trzeba się liczyć z tym że byle RS 125 za 4000zł nas tak przetyra że 110cc za nawet 10000zł nie da mu rady, a chyba chodzi w tuningu o to żeby mieć więcej mocy pod ręką, prawda?
Offline