Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam
Jest to mój pierwszy post więc z góry prosze o wyrozumiałość. ;d
A wiec mam pytanie czy silnik 125cc różni sie znacząco mocą od 110cc.Jak to wygląda cenowo jak z spalaniem i inne różnice miedzy tymi dwoma silniczkami
Z góry dziękuje za odpowiedzi.;d
Offline
Gość
Jeśli mówisz o 125 i 110 z allegro, to obydwa to są 110, nie różnią się niczym, co najwyżej tym, że te "125" nie ma rozrusznika. Ja mam taki silnik.
No chyba, że mówisz o prawdziwym 125, to wtedy inna bajka, ale te silniki są już odpowiednio droższe a i części są ciężko dostępne i drogie. Spalanie jest podobne, awaryjność także. Wszystko zależy od stylu jazdy i traktowania.
Kucaq uważam że się mylisz co do silników z allegro , zobacz na średnicę tłoka w 110 i w 124ccm , to pierwsza sprawa , druga moc , w silniku 110 około 7km silnik 124 do 11km , różnice znaczna i to nie to samo
Ostatnio edytowany przez olier (21-10-2013 20:35:58)
Offline
Na pewno konstrukcja bez rozrusznika jest mocniejsza co do mocy (151 lub 157 FMI a nie 139FMB)
edit:
No powiedzmy, że te 125 nie ma realnych 11km, tylko trochę mniej.
Offline
Te dane dotyczace mocy to sa zazwyczaj wyssane z palca. Co aukcja to sobie ludzie dodaja mocy, raz juz gdzies sie spotkalem z opisem ze niby 110 cm3 ma chyba 11 czy 12 koni i v-max ~130 km/h oczywiscie komedia to jest bo na 110 cm3 90-95 km/h to jest wszystko co mozna na prostej zlapac i nie ma on na pewno ani 12 ani 11 koni. To co jest potwierdzone i prawie zawsze w danych producenta sie zgadza to to, ze oryginalny 139FMB 50 cm3 ma 3,5 KM przy 8500 RPM.
Offline
Gość
olier, to sobie uważaj i żyj w przekonaniu, że sprzedawcy na allegro pisząc "nowe 125ccm prosto z Chin" piszą prawdę
Za prawdziwe 125 trzeba zapłacić. A moc inna? W silniku bez rozrusznika jest często wypukły tłok, który zmniejsza komorę spalania i zwiększa kompresję, więc bzdury, że jest inny tłok zostaw dla siebie.
110 owszem ma ok. 7KM, ale prawdziwe 125 trochę ponad 9.
Kucaq jeżeli jesteś tak bardzo pewny swoich racji , to wytłumacz mi skąd różnica w średnicy tłoka między 110 a 124 , myślę że to ma znaczenie co do autentyczności pojemności takiego silnika
Nawet tych z Allegro , bo i w tych silnikach są różnice
Ostatnio edytowany przez olier (21-10-2013 21:10:01)
Offline
Gość
Ale ty wybrnąłeś już na temat prawdziwych 125. A ja mówię o tych "125" z allegro, gdzie to sprzedawcy piszą, że to 125, a tak na prawdę to 110 z wypukłym tłokiem.
Sam mam własnie takie 125 i co? Tłok 52,4mm.
nieprawda, nie zawsze, Zongsheny czy Lifany mają 4 biegi. 5 biegów mają zwykle 125 od Zetki, pionowe
Ostatnio edytowany przez KucaQ (21-10-2013 21:12:17)
Tłok w 110ccm - 52,4 , tłok w 124ccm - 52,4 jedna średnica , w jednym sprzedawcy chyba mówią prawdę , a mianowicie to że prosto z Chin , bo po zakupieniu przeze mnie silnika z allegro , przyszedł do mnie w kartonie i poowijany wenątrz kartonu chińskimi gazetami
Offline
Gość
Tłok w 125, ale tym prawdziwym, nie allegrowskim to 54mm.
Mój silnik również przyszedł w kartonie, w którym styropian miał wypalony napis Made In China, a taśma klejąca była w chińskie znaczki
No i różnił się od pokazanego w aukcji, co udowadnia, że sprzedający nawet nie patrzy, co jest w kartonie.
Ostatnio edytowany przez KucaQ (22-10-2013 21:20:09)
Średnica w moim półaluminiowym 125ccm - 54mm. Z boku wybite ZS154FMI-2. Ciężko stwierdzić bo nie dali mi chińskich gazet tylko zalane olejem styropiany ale pewnie też chińszczyzna jak każda inna. Tyle że biegi dużo ładniej pracują niż w fabrycznym Routerowym silniku.
Offline
Mój ma wybite na karterze 156 FMI , przekopałem internet i niewiele na temat tego silnika , są z takim samym oznaczeniem silniki , ale z pionowym cylindrem , mnie się chyba biały kruk trafił z leżącym
Offline
Gość
Fenrise, ty masz prawdziwe 125, Zongshena
Ja mam oznaczenie TZH1P57FMI.