Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 11-05-2012 14:49:17

 transporter512

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Skąd: Koluszki
Zarejestrowany: 02-03-2012
Posty: 114
Punktów :   
Motocykl: Router ws 72/50

50>80>110

Witam serdecznie.
Chciałbym się zapytać czy któryś z szanownych kolegów wstawił do routera silnik "110" czyli 107??   Bądź może przerobił go na 80?? Jak się sprawuje motorek na tych 2 opcjach. ??
Zanim przejdziecie do krytyki przerabiania, czy mówienia że kolejny szczyl chce zrobić z motoroweru motocykl...  Może jestem troszeczkę starszy od was, w końcu 24 lata na karku ciążą a waga nie pozwala na osiągnięcie większej prędkości niż 55 km/h w mieście gdzie na głównych drogach jeździ się około 80 km/h.
Za 2 miesiące zamierzam kupić silnik "110" do tego odpowiedni gaźnik oraz filtr powietrza stożkowy, tylko nurtuje mnie pytanie, czy jest sens kupować nowy silnik czy na tej 80 można uzyskać podobne rezultaty?? Nie interesuje mnie większa prędkość a szybszy start:)

pozdrawiam wszystkich

Offline

 

#2 11-05-2012 22:23:33

 lukasss256

Użytkownik

12212965
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 19-01-2012
Posty: 0
Punktów :   
Motocykl: Romet Router WS50 110 ccm

Re: 50>80>110

Ja niedawno zrobiłem swap cyla i reszty podzespołów ;] koszt w 350-400 się zamyka... niestety ma to swoje ciemne strony... mianowicie musisz rozpołowić silnik żeby przełożyć wał... to chyba jedyna z najgorszych stron tego moda aha no i zabawa z ustawieniem zaworków ;] ogólnie jest troche dłubania Mocy jest wystarczająco Niestety nie powiem Ci jak jest w porównaniu do 72 ccm bo nigdy nie jeździłem na sprzęcie tej pojemności Na standardowych przełożeniach bujniesz sie spokojnie do 70-80 ja mam przełożenia 16/38 i przy wadze 70 kb bujne sie do tych nie całych 110 (Mierzone GPS-em:) więc jeśli masz troche pojęcia o mechanice zrobisz to w pare dłuższych godzin , jeśli nie masz o tym pojęcia dolicz 100 za przekładke wału w serwisie to chyba wszystko
PS Też nie jestem szczylem ;p 22 lata no ale cóż gdy bardzo doskwiera brak mocy to jedyne i najtańsze wyjście z sytuacji

Ostatnio edytowany przez lukasss256 (11-05-2012 22:25:26)

Offline

 

#3 11-05-2012 22:30:30

MrGizmo

Użytkownik

Zarejestrowany: 16-01-2012
Posty: 0
Punktów :   16 

Re: 50>80>110

80ccm czyli prawdziwe 72ccm (tłok 47mm) mam ja i ogólnie większość posiadających motorki z takim silnikiem. Sensu kupowania 110ccm nie widzę, bo taniej jest wymienić wał i cylinder (300-350zł). A to, że masz 24 lata o niczym nie świadczy.
Nie lepiej zrobić prawko A i kupić nawet jakieś 125 czy 200, albo starą dobrą Yamahe XS400? Spalanie może o litr więcej, ale można i gdzieś dalej pojechać.

Lukas masz źle dobrane przełożenia... Przy takich przełożeniach lecisz ledwo 110? Na przód zarzuć 15 i poprawi się przyspieszenia i wielce prawdopodobne, że v-max też wzrośnie bo zamula Ci silnik.

Ostatnio edytowany przez MrGizmo (11-05-2012 22:33:36)

Offline

 

#4 11-05-2012 22:52:37

 lukasss256

Użytkownik

12212965
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 19-01-2012
Posty: 0
Punktów :   
Motocykl: Romet Router WS50 110 ccm

Re: 50>80>110

Hmm dzięki Kolego za rady Zrobię tak jak mówisz Fakt faktem no z przyśpieszeniem szału nie ma ale v max jest o wiele lepszy Ogólnie moim zdaniem dobre 72 cc z dobrze wyregulowanym gaźnikiem ewentualnie nowy, jakiś dobór przełożeń i spokojnie mocy wystarczy ale to tylko takie moje skromne zdanie Przyznam że też myślałem nad czymś większym ale niestety rodzina na 1 miejscu a potem przyjemności

Offline

 

#5 12-05-2012 01:37:23

MrGizmo

Użytkownik

Zarejestrowany: 16-01-2012
Posty: 0
Punktów :   16 

Re: 50>80>110

Nie trzeba od razu wywalać 10tys na moto Śmiało można kupić jakieś 125 albo 250. Np Suzuki GN250, Yamaha YBR250 sprzęty niezawodne a za 4-5tys można wyrwać w naprawdę świetnym stanie. Ewentualnie jakiegoś Rometa 125, najlepiej Soft Choppera bo ma fajny silniki i jest robiony 100 razy lepiej niż inne Romety.
Mi moje 72ccm wystarcza do dojazdu do pracy czy do sklepu

Offline

 

#6 12-05-2012 12:14:46

 lukasss256

Użytkownik

12212965
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 19-01-2012
Posty: 0
Punktów :   
Motocykl: Romet Router WS50 110 ccm

Re: 50>80>110

Gizmo widziałeś może Rometa Division?? Kurcze fajna maszynka

Offline

 

#7 12-05-2012 23:57:40

MrGizmo

Użytkownik

Zarejestrowany: 16-01-2012
Posty: 0
Punktów :   16 

Re: 50>80>110

Ale straszna jakość tego jest... No i wygląd mi osobiście też nie podchodzi. Jesli miałbym szukać czegoś w takiej kasie to i miałby to być nowy sprzęt to wybrałbym Zippa Nitro albo Trackera. Nitro to naprawdę fajny sprzęt i dość bezawaryjny, a jak kogoś kręcą supermoto to Tracker.

Offline

 

#8 13-05-2012 00:56:19

 lukasss256

Użytkownik

12212965
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 19-01-2012
Posty: 0
Punktów :   
Motocykl: Romet Router WS50 110 ccm

Re: 50>80>110

Wiesz jeden woli synową drugi teściową ;p chodzi mi o gusta rzecz jasna ;p

Offline

 

#9 13-05-2012 13:57:11

MrGizmo

Użytkownik

Zarejestrowany: 16-01-2012
Posty: 0
Punktów :   16 

Re: 50>80>110

Mi nie chodzi tylko o wygląd, bo to jasne że jednemu podoba się to a drugiemu tamto. Romet jest po prostu słabo wykonany i części do tego nie ma, a Zipp Nitro to już dość sprawdzony sprzęt. Jest artykuł jak pojechali na nim do Armenii (Jedną nogą w Armenii), w ostatnim numerze Świata Motocykli chyba był

Offline

 

#10 13-05-2012 14:01:03

 kamilw20

Użytkownik

9927659
Zarejestrowany: 28-07-2011
Posty: 0
Punktów :   
Motocykl: Router ws50

Re: 50>80>110

a widziałem też to czytałem

Offline

 

#11 13-05-2012 14:06:04

 transporter512

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Skąd: Koluszki
Zarejestrowany: 02-03-2012
Posty: 114
Punktów :   
Motocykl: Router ws 72/50

Re: 50>80>110

dziękuje za odpowiedzi, fakt z tego co mówicie jeśli chodzi o koszty nie widać sensu kupowania silnika 107 skoro na 72 można uzyskać podobne rezultaty. I co śmieszniejsze koszta, różnica 200-400 zł w samym sprzęcie jeśli ktoś się zna na mechanice.
Ostatnio przeszukiwałem sobie "różnych rozwiązań" na allegro patrząc na cenny ponieważ fundusze w portfelu nie zachwycają to najdroższy komplet tuningowy 80 na allegro stoi za 259 zł z groszami czyli zaokrąglając 300 zł z przesyłką, natomiast silnik 110 to cena wahająca się w granicach 650 do 850 zł koszty przesyłki razem zaokrąglając w górę powiedźmy 1000zł.
Znając mniej więcej specyfikacje tych rozwiązań v max różni się o około 20km/h w zależności od wagi a moje prawie 100 kg to zakładam że różnica będzie 10km/h.
Tylko Panowie pies pogrzebany jeśli chodzi o przyspieszenie, miałem okazję przed wczoraj przejechać się na zetce "50" która ma założony silnik 107, różnica w czasie przyspieszeń o 0 do 50 wahała się w granicach 25- 30 sekund.... Jak na jazdę po mieście to kolosalna różnica. Ja w tym momencie hamuje ruch natomiast w tej drugiej opcji  powiedźmy ruch zachowuje płynność.

Natomiast jeśli chodzi o kupno sprzętu tej 125 rometa Divisiona To mija się z celem. Pomijając wygląd który mi się podoba a innym nie, to wszystko rozbija się o 2 czynniki.
1)Osiągnięcia: start na nim według specyfikacji jest nie znacznie lepszy niż kogoś kto założy "110" różnica będzie wynosiła 10s?? A może i nie??
Do tego dochodzi prędkość maksymalna która na papierku wynosi 90 km/h, która mnie śmieszy na takim sprzęcie....

2) Uprawnienia i cena motocykla...
Aby zasiąść na nim prawo jazdy przynajmniej kategorii A1 koszt 1200 zł licząc kurs i zdanie egzaminu za 1 razem...
Mając prawo jazdy w kieszeni, trzeba go ubezpieczyć a najtańsza opcja bez cudów to powiedźmy 250zł.
Kupno nówki to 4,500 do 7,500 (opcja to 250 przyblokowana do 125).
Łącznie sumując to kwota najtańsza 6 tyś.... 

Reasumując. czy nie lepiej przerobić coś taniego gdzie z wszystkim zamkniemy się 3000zł  czy podwoić tą stawkę i jeździć na czymś nie znacznie "lepszym"??
Oczywiście, zgodnie z prawem wybrałbym tą drugą opcje, choć brak gotówki skłania mnie do pierwszej opcji....

na sam koniec, zacytuje mojego ojczyma:
"Jeśli Cię nie stać, to kup taczkę i nią jeździj!!! Prędkość nie zachwyca ale ładowność znacznie lepsza"

Offline

 

#12 13-05-2012 14:24:20

 lukasss256

Użytkownik

12212965
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 19-01-2012
Posty: 0
Punktów :   
Motocykl: Romet Router WS50 110 ccm

Re: 50>80>110

Z Tą prędkością to była pomyłka Czytałem na jakimś forum, wypuścili poprawkę do specyfikacji i V-max wynosi 140, mniejsza o to wracając do tematu tańszą opcją jest kupić całą górę silnika a potem wystarczy znaleźć mechanika albo zająć sie samemu przekładką

Offline

 

#13 13-05-2012 17:32:06

MrGizmo

Użytkownik

Zarejestrowany: 16-01-2012
Posty: 0
Punktów :   16 

Re: 50>80>110

Powtarzam po raz kolejny... Prędkość maksymalna pomiędzy 107, a 72 nie różni się, bo nie jest to zależne od pojemności a od przełożeń i prędkości obrotowej silnika. Jeśli chcesz coś mocniejszego i niedrogiego to załóż 72ccm i dopracuj ją tak jak kilka razy już pisałem. Wkładanie do tego moto 107ccm to pomyłka, bo to praktycznie podwojenie jego wartości. Jeśli miałbym wybierać pomiędzy WS z 107 i jakąś 125 to zdecydowanie 125, moto opracowane są pod konkretny motor i włożenie czegoś mocniejszego różnie mu to wychodzi, a po za tym zabranie dowodu i problemy z jego odzyskaniem nie są fajne.
Jeśli chcesz tanią i nową 125 to polecam Rometa Soft Choppera, fajny sprzęt, super silniczek, tylko hamulce słabe ale wymiana przewodu na stalowy oplot i wymiana płynu na DOT4 pomaga i to mocno.Za 3tys złotych obecnie dostaje się nowiutki sprzęcik, który jest naprawdę fajny. Prędkość 90km/h przy 125 to nic dziwnego chyba, że mowa o sportowych 125 jak CBR czy R125 ale to sprzęt z innej półki technicznej i cenowej.
Prawko A1 to z tego co mi wiadomo 600-800zł kurs i 140 egzamin.

Ostatnio edytowany przez MrGizmo (13-05-2012 17:33:48)

Offline

 

#14 13-05-2012 22:20:57

 vaGRAnt

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 07-01-2012
Posty: 100
Punktów :   
Motocykl: Router WS 50 / Honda CBR 250R

Re: 50>80>110

Co do prawka A1 to liczą sobie troszkę więcej (ok 800-900 zł). No ale to od miasta też jest uzależnione (u mnie we Wrocławiu od 800 za A1 do nawet 1200 za A). Jak ktoś ma możliwości finansowe i wiek mu pozwala to niech od razu robi kat. A.
Od przyszłego roku się zmieniają przepisy więc to jest ostatni dzwonek.

Offline

 

#15 13-05-2012 22:44:06

MrGizmo

Użytkownik

Zarejestrowany: 16-01-2012
Posty: 0
Punktów :   16 

Re: 50>80>110

Pomimo tego i tak wolałbym zrobić sobie nawet A1 i jeździć na moto gotowym do tego silniczka niż na WS50 z wsadzonym za mocnym silnikiem i zrobić sobie krzywdę. Prawko 1tys, Varadero 125 w dobrym stanie 5tys i za 6 tys masz sprzęt na kilka lat. Jedyne co przy nim będziesz robił to standardowy serwis. Po za tym masz moto które ma dobre hamulce i genialną jednostkę V2. Jeździsz już na czymś co naprawdę przygotowuje do większych moto i nie wrzucasz w to kasy, a nie wymiana tego, wymiana tamtego i dalej to nie tak jak być powinno. Takie modzenie może być dla kogoś kto ma drugi sprzęt, ale znów takiemu się nie będzie chciało bo i tak ma na czym jeździć... Albo dla kogoś takiego jak ja, człowieka który nie ma zbytnio co z czasem robić i w wolnych chwilach zamiast siedzieć przed telewizorem z piwem w ręku schodzi do warsztatu i jak ten głupi klepie Routera mając nadzieję, że coś wymyśli i poprawi.

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs łódz berlin-hotel