Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Co sądzicie o tych silnikach? Warto wydać te 1000zł? Jak z awaryjnością? Czytałem że gościowi po 600km tłok pękł i wiadomo co wtedy
Offline
Gość
Jak trafisz tak będzie jeździł.Były przypadki słabego łożyska na skrzyni i w sumie to tyle.Regularnie zmieniać olej czyli nie dłużej niż co 1K i lać najlepiej Motula. Co do tego rozwalenia tłoka to użytkownikowi uszczerbił się kawałek świecy i dlatego, co do zatarcia to główny powód to piasek zaciągnięty przez filtr powietrza.Z Awarii to w sumie tyle.Jak chcesz to możesz kupić też Lifana 120ccm za 760zł o którym jeszcze nie słyszano by coś padło.Podstawa to lać dobry olej, zmieniać go na czas, nie katować na zimnym, i zadbać o filtr powietrza czyli czyścić go co wymiane oleju i nasączać gąbkę odpowiednim olejem do filtrów.
Ostatnio edytowany przez Kazek (03-01-2014 19:09:42)
http://www.pitbikemrf.pl/index.php/virt … ts/engines
Myślę, że 120, jak i 140 ma sens, bo mają do nich części, a jakby był potrzebny np.karter - to raczej można się z nimi dogadywać i mogą sprzedać (choć nie jestem pewny na 100%, najlepiej o to do nich napisać, czy ściągną każdą część do niego i mieć pewność)
Offline
A więc:
1. Nie jestem zwolennikiem pałowania silnika na zimnym. Ruszam dopiero wtedy gdy obudowa sprzęgła jest już dosyć ciepła. Na cylku ręki już nie utrzyma czy też na głowicy.
2. Filtr pewnie bym jakiś kupił stożek albo coś
3. Aktualnie do swojego leję Motul 5100 10W40
4. Olej do filtrów też by się kupiło.
Chłodnica to takiego silnika już by raczej przydała się. Na razię się zastanawiam czy kupić ten silnik. Muszę dobrze to przemyśleć itd.
I też właśnie się zastanawiam czy 120 czy 140.
Na razie jeszcze hajsu nie mam ale w wakacje się da radę.
Offline
To napisz do tego sklepu czy mają części, bo jakby się okazało, że nie mają, to będąc na twoim miejscu nie kupowałbym żądnego z nich
Offline
A np czym się różni lifan 120 od chińskiego 110 z allegro? Jakością wykonania?
Offline
Gość
Tak 120 jest dużo lepiej wykonany, ma alu cyl, wałek kopki.ma grubszy, mocniejszą skrzynie i sprzęgło, większe zawory i lepszą głowice, napęd pompy oleju z wału.Chłodnicy montować nie trzeba.Stożek weź od tego samego gościa co silnik bo ma dobre i w dobrej cenie (30zł)
Dokładnie dopytaj się o części i jak będą to bierz
Offline
http://www.youtube.com/watch?v=1RocGjfAQK0 patrzcie 3 komentarz. Trochę mnie to niepokoi no ale przecież w każdym silniku może coś strzelić to wiadomo że nic nie jest pewne na 100%
Offline
Gość
Kazek, 120 akurat wałek kopki ma 13mm czyli taki jak w FMB
Wiem, bo sam MRF pytałem o to
Gość
Mniejsza z tym.Ważne, że jedt lepsze niż 110ccm. Pomyliłem kopke z YX140 gdzie tam wałek jest chyba 16mm.
Patryk pytałeś o wszystkie części czy tylko o wałek?
Offline
Gość
Ale w jakim sensie o wszystkie części?
Oto o co pytałem sprzedawcę:
1. Czy na zwykłym PZ19 będzie dobrze chodził? Oczywiście przy odpowiedniej dyszy i regulacji. Wiem, że pełnej mocy nie wykorzysta, ale czy będzie ok, bo nie widzi mi się kupno innego gaźnika, a wiem, że ich ceny niskie nie są.
2. Jak z wytrzymałością silnika i dostępnością/ceną części? Nie należę do osób, które lubią dawać po pi***ie, ale raz na miesiąc czy dwa odkręcę do końca, zwykle jeżdżę z prędkościami 65-70km/h..
3. Jaki tam stator siedzi? 2 czy 6-cio cewkowy?
4. Jaka długa jest gwarancja?
5. Skrzynia biegów jest kołowa (czyli N1234N1234) czy po prostu na czwórce się kończy?
6. Czy frez na kopkę jest taki sam jak w FMB?
7. Czy tracę gwarancję po zeszlifowaniu napisu "120cm3"?
Odpowiedź, którą uzyskałem:
1. Jak będzie chodził na PZ 19 to ciężko stwierdzić - nie sprawdzałem takiej konfiguracji. Więc zapewne będzie działać i tak jak napisałeś na pewno całej mocy nie da się z niego wykrzesać. Myślę żeby całość miała sens należy ten gaźnik zmienić - chociażby na Mikuni.
2. Wytrzymałość silnika jest bardzo wysoka - jeżdżą one w naszych crossach gdzie lekko nie mają. A przy spokojniejszym traktowaniu można oczekiwać na prawdę dużych przebiegów. Dostępność części zamiennych jest duża - cały czas poszerzamy asortyment. Ceny części zbliżone są do części silnika YX140 - trochę tańsze. Wał kompletny 190 PLN. Cylinder LF120 ( oczywiście aluminiowy a nie żeliwo) - 130 PLN. Zestaw tłoka z pierścieniami 70 PLN , komplet uszczelek na cały silnik 60 PLN, stator 6 cewkowy - 100 PLN.
Są to części oryginalne które zapewniają oryginalne parametry silnika.
3. W standardzie stator jest z 2 cewkami.
4. Z racji tego że silniki mogą być używane w sposób zdecydowany i ekstremalny ( głównie chodzi o crossy ) dajemy gwarancję rozruchową. Czyli po zamontowaniu silnik musi odpalić i działać bez problemu. Wszystko co się potem wydarzy nie jest objęte gwarancją. Oczywiście w sprawach wad fabrycznych która wyjdzie w stosunkowo bliskim czasie - jesteśmy skłonni udzielić pełnego wsparcia aby problem rozwiązać.
5. Skrzynia biegów jest w układzie N1234 - bez układu kołowego - na 4 się kończy.
6. Kopniak na frez 13 mm
7. Napis 120ccm można śmiało zmodyfikować.
Dzięki. Chodziło mi czy pytałeś np. o sprzęgło czy mają tarcze sprzęgłowe na szt itd. coś takiego. Ale już sam do nich napisze. A jeszcze jedno ty pytałeś o lifana? tak?
Offline
Z góry mogę prosić, abyś dał nam cytat odpowiedzi od nich?
Offline