Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
W naszych moto są opony 3.00/18 z tyłu i 2.75/18 z przodu. Korzystając z tej tabelki wywnioskowałem, że w ws opony to odpowiednio 80/100 i 70/100 czy 90/90(?) Jak odczytywać tą tabelkę jeżeli do niektórych rozmiarów calowych są różne odpowiedniki metryczne, jak np. w przedniej oponie w routerze? Tym bardziej jest problem gdyż na oponach w ws jest jeden wymiar calowy a nie dwa z ukośnikiem tak jak w tabeli. Jak to odczytywać?
Chcę zmienić opony na inne ze względu na małą przyczepność na szutrze. Czy tylna opona zmieści się do przodu? Jaki jest maksymalny rozmiar opony jaka zmieści się w przodzie i w tyle bez kombinowania ze stopkę itd.? Jaki polecacie rozmiar opony tylnej? Dodam że może to trochę dziwne ale mam zamiar zamontować oponę "klockową" ale bez przesady z tymi klockami, nie jakieś wielkie. To będą chyba opony enduro, jakie polecacie?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Offline
Z tyłu wejdzie 110 bez kombinowania z tego co pamiętam ale nw jak z przodu .Jak chcesz wrzucić tylnią orginalną może się inaczej prowadzić po tylnia jest bardziej "spłaczona" i będzie się inaczej się zachowywać .
Offline
Euforia , oznaczenie np 90 to nie profil tylko stosunek szerokości do wysokości opony
Karl 16 , możesz to sobie łatwo przeliczyć na prostszy sposób np :
przykładowe oznaczenie opony w porównaniu dwóch miar :
120/90 /18 - 450/18
110/90/18 - 400/18
100/90/18 - 350/18
90/90/18 - 300/18
80/90/18 - 250/18
Poza tym do naszych sprzętów z uwagi na to że opony są nie za szerokie , łatwiej jest znależć oponę w miarach calowych , na na np , portalach handlowych
zazwyczaj takie opony w miarach metrycznych są rzadko spotykane
Offline
A jakie maksymalnie się zmieszczą w tej mierze calowej? Jak szukałem to większość była w mierze metrycznej więc nie wiem. Jakie opony polecacie jeżeli chodzi o moje wymagania?
Ostatnio edytowany przez karl16 (08-04-2014 20:05:35)
Offline
W doborze opon polecam zachować ostrożność ,
Tutaj masz przykład jak sprzedający wprowadza w błąd :
http://allegro.pl/opona-pirelli-scorpio … 41392.html
W tytule aukcji opona ma parametry 110/90/18 , a to nie prawda , bo jak przyjrzysz się na zdjęciu to opona w oryginalnym fabrycznym nadruku ma parametry 110/100/18 ,
czyli przy szerokości 110 i tak raczej na pewno będzie ocierała o stopkę , bo jest za wysoka
Offline
Wiem kiedy sprzedawca wprowadza w błąd, zawsze można spytać w mailu. Czyli max bez przerabiania stopki z tyłu to 4.00 czyli 110/90? Może lepiej nie przesadzać i dać 3.50? A z przodu? Proszę o konkretne odpowiedzi.
Offline
Z przodu z uwagi na miejsce dla opony ''na styk'' tak jak w oryginale 18/2,75
Na tył bez przerabiania stopki 110/80/18
Offline
Czyli 4.00 (110/90) jest za duża, czy ryzykownie jest ją wkładać ze względu na to że może obcierać o ramę? 110/80 jest waszym zdaniem optymalne? Czy znajdę oponę taką pomiędzy tą enduro z linku a zwykłą żeby nie miała aż tak dych klocków? Czy w szerokości i profilu opon są uwzględniane szerokości "odstających klocków"? Nie wiedziałem jak to ująć, ale chcę być pewny przy zakupie.
Offline