Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam.
Po przeróbce na 88 ccm pojawiły się dziwne stuki silnika - zaworów.
Rozrząd dobrze złożony jakby co, motor ma moc aż miło - na jedynce bez problemu kręci w miejscu.
problem leży kiedy jadę -dosyć głośny odgłos stukania po puszczeniu gazu odgłos ten podwaja się - czyli dwukrotnie przyśpiesza. Myślałem, że to wina złych luzów zaworowych ustawiałem już z 10 razy i brak efektu.
luz ustawiony na 0,05 ssacy i wydechowy i nadal wali - próbowałem różnych luzów i nic. Czekam na propozycję, bo mi się wyczerpały. Nie ma znaczenia czy silnik się nagrzeje, czy nie.
Offline
Może masz źle ustawiony rozrzad. Moze byc zle ustawiony nawet o 1 zabek. Sprawdz czy znak na zebatce jest dobrze ustawiony z wcieciem w glowicy. Jesli masz zle ustawiony rozrzad tlok bedzie stukal o zawory az wkoncu Ci je rozwali.
Ostatnio edytowany przez login97 (19-05-2014 20:38:45)
Offline
Szczerze to czekałem na inną odpowiedź - też to podejrzewam, ale się łudzę, że to coś innego .
Już mi się nie chce rozbierać silnika. Głowica założona jest z 72ccm cylinder 52,4 mm wysokość od sworznia jest taka sama jak we wcześniejszym tłoku z 72ccm.
Oryginalny cylek ma 63,3mm wysokości - a nie jak podają inni 64mm - mimo tego cylek przytoczony na wysokość 64mm tak w razie czego - tłok nie dochodził do końca cylindra - chyba, że po dociśnięciu wali o kant głowicy. Ale również tu pojawia się pytanie dlaczego przy hamowaniu silnikiem odgłos jest dwukrotnie szybszy
Jak wyjaśnię wszystkie bolączki napiszę poradnik - bo przeglądając inne fora i robiąc 88ccm ich sposobem kompresja i moc będzie jak przy 72ccm - normalnie głowa boli, co niektórzy wypisują.
Offline
Mam 88 ccm i mam to samo identycznie zawory ustawiałem kilka razy teraz mam oba na 0,05 i dalej stuka też już nie wiem co to jest.
Offline
dźwięk dobiega typowo z głowicy - zawory, problem polega na tym że moto musi być obciążony bo inaczej tego tak nie słychać, więc ciężko będzie wstawić filmik, ale jak wrócę z pracy pomyślę.
Zastanawiam się również, czy nie jest to spowodowane wyższą kompresją i sprężyny w głowicy nie są za słabe - czepiam się wiem nie chce mi się ściągać głowicy - ale jak nie będzie wyjścia to ściągnę.
Offline