Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
A skąd przypuszczenie, że jest gorszy? Na pewno lepiej smaruje, gdyż jednym z argumentów jest: taki dobry olej, że aż korkowe sprzęgło się ślizga.
Skoro c64cub i inni zrobili na byle jakim oleju samochodowym sędziwy przebieg, to znaczy, że jest bardzo dobrze. Zamiast tracić nerwy na naklejkach butelek oleu, lepie zrobić prawdziwą filtrację oleju w naszych maszynkach.
Pomijając motocykle, to na każdym samochodowym forum jest pełno o olejach. Jeden chwali X, drugi, Y, a trzeci mówi, iż X oraz Y to szmelc. Przy czym każdy jest święcie przekonany, że ma najlepszy olej.
Offline
widzę że z mojej wypowiedzi zrodziła się spora dyskusja więc wyjaśniam.
Olej samochodowy lałem do skutera w którym jest suche sprzęgło i przez 8 tyś km nic sie nie działo.
Gdybym zalał taki olej do rutka prawdopodobnie pojawiły by się problemy ze sprzęgłem, olej samochodowy w motocyklu się nie spieni.
Offline
Ja jak nalewałem samochodowy ale zwykle ten z tańszych minerałów to zawsze była piana a jak zmieniłem na półsyntetyk motocyklowy to piany zero i ogółem silnik wygląda czyściej wewnątrz a sprzęgło jak działało na tym samochodowym tak samo działa na tym motocyklowym. Możliwe, że jakby wlał jakiś samochodowy lepszy półsyntetyczny to było by tak samo czysto w silniku jak po motocyklowym i pewnie by się nie spieniał. Do skutera to już w ogóle można nalewać z czystym sumieniem samochodowy.
Offline
Jak ma być w dużej butelce i prawie no naim to może być nie wiele droższy i dedykowany do moto http://allegro.pl/gulf-power-trac-4t-10 … 13390.html
Offline
Każdy leje co chce jego wybór ja leję castrola 10W40 przeznaczonego do moto 4T. .Jest też szkoła żeby w ogóle nie zmieniać tylko robić dolewki. Bo przecież wymiany oleju wymyślili producenci żeby nabijać sobie kabzy.
Offline
Co do samych wymian to wydaje mi się że powinno się wymieniać olej w okresie docierania silnika, ze względu na pozostające w obiegu silnika opiłki pochodzące z dopasowywania się pierścieni na tłoku. Jeśli ktoś chce to później może przestać zlewać stary olej i tylko nowy dolewać.Wszystko jak zwykle sprowadza się do wniosku że każdy robi tak jak uważa, jeden woli dolewać tylko a drugi wymieniać cały olej. A przecież o gustach się nie dyskutuje.
Offline