Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Cześć wam, mam taki problem z swoim rutkiem mianowicie ciągle gaśnie na wolnych obrotach, nie da się go uruchomić z kopki ani rozrusznika po wykręceniu świecy widać że jest cała czarna jedyny sposób żeby go odpalić to na popych. Za bogata mieszanka okej, ale gaźnik w ogóle nie daje się wyregulować na tych wolnych obrotach tak jakby dostawał lewego powietrza albo uszkodziło się urządzenie wolnych obrotów bo obroty falują strasznie i dziwnie reaguje na regulacje, tylko że wcześniej było z nim wszystko w porządku usterka wystąpiła z dnia na dzień. Kombinowałem z ustawieniem poziomu paliwa korygując wysokość pływaka, ale nie przynosi to żadnych efektów gaźnika dalej się nie udaje wyregulować. Sprawdzałem już rozrząd, ustawiałem zawory, czyściłem gaźnik oraz filtr, wymieniłem świece na nową NGK CR7HSA. Zaczęło się od problemu, kiedy zaczął palić coraz więcej paliwa więc zbogacenie mieszanki musiało nastąpić dużo wcześniej.
Ktoś może mi coś podpowiedzieć w tej kwestii zanim rozbiorę ten silnik? Bo mi nasuwają się tylko takie wnioski że gaźnik trzeba wymienić, kiedyś koleżance naprawiałem zippa pro miała dokładnie taki sam problem, rozkręcałem i czyściłem gaźnik sprawdzałem czy wszystko poprawnie w nim działa i problem był taki sam, brak możliwości regulacji i za bogata mieszanka, do dyspozycji miałem sprawdzony gaźnik od kumpla który jej założyłem i pomogło do dziś nie ma żadnych problemów.
Drugi wniosek jaki zakładam, to przez jazdę na zbyt bogatej mieszańce nazbierało się tyle nagaru że to może być przyczyna tego problemu, no i jeszcze podejrzewam że z racji przebiegu i nie łatwiej pracy silnika zestaw już po prostu kwalifikuje się do wymiany. Ale wątpie w tą ostatnią tezę, bo nie kopci z wydechu białym lub niebieskim dymem cobym mógł śmiało powiedzieć że zestaw jest do wymiany, kopci ewidetnie na czarno co potwierdza zbyt bogatą mieszankę. No i da się tym jeździć, co prawda osłabł nieco ale tragedii nie ma.
Na sam koniec bardzo ważna prośba, dla tych co mają zamontowany gaźnik PZ16 (taki ja mam) gdyby ktoś mógł zmierzyć wysokość pływaka byłbym bardzo wdzięczny.
Ja już kombinowałem z różnymi ustawieniami, 12mm - zbyt dużo paliwa (wylewało się paliwo), 16-21mm bez większych efektów.
Tak mierzyłem wysokość pływaka:
http://images70.fotosik.pl/474/f44fd4d823e19d37.jpg
*Zdjęcie zapożyczone
Offline