Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Sprawdz jakie max obroty ma na 3 biegu jak takie same jak na 4 to blokada ale to by musial zalozyc poprzedni waściciel bo routery nie maja blokad.
Natomiast jak na 3 wkreca sie w wieksze obroty na a 4 juz nie to po prostu słaby silnik, moze podregulowac gaźnik.
Prędkośc max routera 50cm3 to około 65 km/h
sprawdz jakie masz zębatki ile zębów z przodu i z tyłu może nie odpowiednie zębatki i router tego nie udzwiga.
Offline
Rafael_K napisał:
Sprawdz jakie max obroty ma na 3 biegu jak takie same jak na 4 to blokada ale to by musial zalozyc poprzedni waściciel bo routery nie maja blokad.
Natomiast jak na 3 wkreca sie w wieksze obroty na a 4 juz nie to po prostu słaby silnik, moze podregulowac gaźnik.
Prędkośc max routera 50cm3 to około 65 km/h
sprawdz jakie masz zębatki ile zębów z przodu i z tyłu może nie odpowiednie zębatki i router tego nie udzwiga.
Mam te same obroty na 3 i 4 sprzęt był kupiony w tesco nie od prywatnego dilera który potrafi sprzedać 50/70 w nominale podejrzewam że taka firma jak Tesco nie mogła pozwolić sobie na to aby motorek, nie spełniał przepisów prawa i dlatego takie mam cuda.
1.Panowie to teraz tak łopatologicznie którą śrubkę w gaźniku trzeba wyregulować, i jakie najlepiej zastosować zębatki, a i zasadnicze pytanie do tych co robili zmianę na 50/70 jak to się ma do skrzyni- wytrzymuje ?
2.Jeszcze jedna sprawa czy w waszych oryginalnych fabrycznych filtrach powietrza ta obudowa z obu stron ładnie dociska do środkowej części czy jest luz taki że tymi kółkami z plastiku możecie ruszać w górę i dół i obracać.
a ponadto jaki bardzo dobry filtr do tego sprzętu polecacie cena nie ma znaczenia, i czy po wymianie trzeba coś regulować, aby się może nie dławił?.
Ostatnio edytowany przez gutek2184 (31-08-2013 09:36:06)
Offline
Skoro masz na każdym biegu ograniczenie do max 7000 RPM, to po prostu posiadasz zablokowany moduł zapłonowy. Wystarczy kupić odblokowany i go wymienić. Tutaj masz przykładowy z Allegro:
http://allegro.pl/modul-router-ws-50-ws … 86968.html
Bynajmniej polecam sprawdzić jeszcze jaką wtyczkę masz obecnie. Zdarza się że w tym samym modelu są moduły 6 lub 5 pinowe (inny kształt wtyczki).
Ad1. Przy gaźniku są dwie śrubki od regulacji. Jedna z widoczną sprężyną - znajduje się w stronę przodu pojazdu - służy do regulacji "wolnych" obrotów, czyli wtedy kiedy manetka gazu znajduje się w dolnej pozycji. Druga śruba - na prawo od pierwszej, lekko "wtopiona" w korpus gaźnika służy do regulacji mieszanki. Instrukcję regulacji możesz znaleźć pełno, tu masz przykładową:
http://www.youtube.com/watch?v=R_VvgbQOEn4
Zębatki to temat - rzeka. Standardowe to 13/52 i są optymalne dla pojemności 50 ccm. Wiele zależy od tego ile ważysz i po jakim terenie się poruszasz. Poniżej masz link do FAQ, na jego dole są linki do tematów z zębatkami.
http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=1805
Osobiście nie zmieniałem samego cylindra a cały silnik, jednak wśród użytkowników cylindra 72ccm nie spotkałem się z narzekaniem lub doniesieniem o uszkodzonej/nadwyrężonej skrzyni. Są osoby które już parę tysięcy kilometrów na zmienionym zestawie zrobili.
Ad2. Oryginalne filtry powietrza mają porażająco niską jakość, przepuszczają powietrze gdzie się tylko da. Pokrywy są tak zamocowane że da się nimi obracać czy odginać.
Można jeździć na fabrycznym filtrze ale warto go najpierw uszczelnić. Silikonem, taśmą klejącą czy co Ci wpadnie do głowy. Dodatkowo warto jeszcze wywalić fabryczny uchwyt który mocuje rurę filtra do gaźnika i zamontować solidną obejmę regulowaną i zaciskaną na śrubę.
Myślę że nie ma "bardzo dobrych" filtrów do naszego pojazdu, chyba że chciałbyś wyjąć filtr z jakiegoś konkretnego motocykla i jakoś go tam wpasować. Wielu użytkowników stosuje tzw filtry stożkowe które są tanie i sprawdzają się. Przykładowo:
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-gabka- … 60851.html
Są dostępne także z obudową która minimalizuje wpływ deszczu jeśli złapie nas po drodze. Na Allegro jest ich bardzo dużo w każdym kształcie i kolorze. Przy wybieraniu dla siebie zmierz tylko szerokość wlotu gaźnika aby dobrać odpowiedni filtr. Po wymianie na inny filtr możliwe że będzie potrzebna delikatna korekcja ustawień gaźnika.
Offline
Hmm jest docierany wiec mu nie gazzowałem,ale dzisiaj zrobiłem małą próbę-porażka.
Na 4 przy 7000 obrotów jechał 45km/h !
Toż to jawna zdrada stanu
Offline
A ile masz przebiegu już? Ja na dotartym miałem jakoś 50km/h przy około 6500 obr/min. Albo mi liczniki kłamią bezwstydnie
Offline
Koło 300
Offline
Fenrise napisał:
Skoro masz na każdym biegu ograniczenie do max 7000 RPM, to po prostu posiadasz zablokowany moduł zapłonowy. Wystarczy kupić odblokowany i go wymienić. Tutaj masz przykładowy z Allegro:
http://allegro.pl/modul-router-ws-50-ws … 86968.html
Bynajmniej polecam sprawdzić jeszcze jaką wtyczkę masz obecnie. Zdarza się że w tym samym modelu są moduły 6 lub 5 pinowe (inny kształt wtyczki).
Ad1. Przy gaźniku są dwie śrubki od regulacji. Jedna z widoczną sprężyną - znajduje się w stronę przodu pojazdu - służy do regulacji "wolnych" obrotów, czyli wtedy kiedy manetka gazu znajduje się w dolnej pozycji. Druga śruba - na prawo od pierwszej, lekko "wtopiona" w korpus gaźnika służy do regulacji mieszanki. Instrukcję regulacji możesz znaleźć pełno, tu masz przykładową:
http://www.youtube.com/watch?v=R_VvgbQOEn4
Zębatki to temat - rzeka. Standardowe to 13/52 i są optymalne dla pojemności 50 ccm. Wiele zależy od tego ile ważysz i po jakim terenie się poruszasz. Poniżej masz link do FAQ, na jego dole są linki do tematów z zębatkami.
http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=1805
Osobiście nie zmieniałem samego cylindra a cały silnik, jednak wśród użytkowników cylindra 72ccm nie spotkałem się z narzekaniem lub doniesieniem o uszkodzonej/nadwyrężonej skrzyni. Są osoby które już parę tysięcy kilometrów na zmienionym zestawie zrobili.
Ad2. Oryginalne filtry powietrza mają porażająco niską jakość, przepuszczają powietrze gdzie się tylko da. Pokrywy są tak zamocowane że da się nimi obracać czy odginać.
Można jeździć na fabrycznym filtrze ale warto go najpierw uszczelnić. Silikonem, taśmą klejącą czy co Ci wpadnie do głowy. Dodatkowo warto jeszcze wywalić fabryczny uchwyt który mocuje rurę filtra do gaźnika i zamontować solidną obejmę regulowaną i zaciskaną na śrubę.
Myślę że nie ma "bardzo dobrych" filtrów do naszego pojazdu, chyba że chciałbyś wyjąć filtr z jakiegoś konkretnego motocykla i jakoś go tam wpasować. Wielu użytkowników stosuje tzw filtry stożkowe które są tanie i sprawdzają się. Przykładowo:
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-gabka- … 60851.html
Są dostępne także z obudową która minimalizuje wpływ deszczu jeśli złapie nas po drodze. Na Allegro jest ich bardzo dużo w każdym kształcie i kolorze. Przy wybieraniu dla siebie zmierz tylko szerokość wlotu gaźnika aby dobrać odpowiedni filtr. Po wymianie na inny filtr możliwe że będzie potrzebna delikatna korekcja ustawień gaźnika.
Bardzo ci dziękuję kolego za tą rzeczową odpowiedz, jest jasna i bardzo pomocna. Punkt dla ciebie.
Offline
Nie ma za co, cała przyjemność po mojej stronie.
Johnu - u mnie delikatną różnicę dało się czuć dopiero po 500km, a konkretną po około 800-900km.
Offline
Kto wie,może i u mnie się się to odmieni.Pożyjemy,zobaczymy
Offline
Obroty zależą też od zębatek, prędkościomierze w routerach lubią przekłamywać
porównajcie z tabelą prędkości Routera na 4 biegu:
dla przykładu na cylindrze 50cm3 w trakcie docierania (650km przejechane) na 4 biegu:
na zębatce 12/52 na prostej około 9250 obr/min (około 61 km/h)
na zębatce 14/52 na prostej około 7600 -8000 obr/min ( około 61-64 km/h )
Ostatnio edytowany przez Rafael_K (01-09-2013 17:29:49)
Offline
ciekawa tabela, ale te prędkości nie są dla 50ccm chyba ,że odejmiemy wagę motoroweru ,kierowcy ,straty na przyczepnośc opon ,opór powietrza jest to prędkość jaką można by uzyskać bez wpływu wyżej niewymienionych. w naszych silnikach nie ma blokad. jedyną blokadą jest moduł zapłonowy ,motocykl deliktanie w ryzach trzyma też wydech ,badziewna fajka i przewód wn oraz gaźnik - bardzo ciężkiw regulacji i słabo wykonany
Offline
Ludziska to sa predkosci ktore wyciaga na danych przelozeniach !!!
http://routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=2263
Offline
Była o tym rozprawa w dziale FAQ przy temacie o rozbudowanej tabeli. Wiadomo że nie wszystkie napisane tam prędkości są dla silnika 50ccm. Opisują jedynie przy jakich obrotach silnika na danej konfiguracji zębatek osiągnie się daną prędkość. Nie ma ani słowa o tym czy silnik ma mieć 50, 125 czy 1000ccm.
Poza tym temat - zabytek.
Offline
Ta tabela przedstawia przecież prędkość przy danych zębatkach i obrotach, ja np. przy 15/42 uzyskałem 9.5k obr na moim 125cc i więcej nie chciał wejść(no jeszcze mam gaźnik serię ale nie wtym rzecz), a na 50cc by wkręcił aby powiedzmy 5.5k obr bo by na więcej nie miał siły
Offline