Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 06-01-2015 19:57:38

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Średnica gardzieli gaźnika a pojemność.

Mając wspawaną sondę lambda w rurę wydechową postanowiłem z niej skorzystać do regulacji gaźnika. Dla niewtajemniczonych w technikę motoryzacji sonda lambda to innymi słowy czujnik, dzięki któremu możemy się dowiedzieć czy mieszanka paliwowo-powietrzna (ustawienie gaźnika) jest właściwa, wykorzystywana jest m.in przez elektroniczne układy wtrysku paliwa. Jak powszechnie wiadomo ani mieszanka uboga ani bogata nie jest korzystna. W obydwu przypadkach należy liczyć się z utratą mocy. Uboga mieszanka bardzo obniża trwałość silnika, bogata jest niekorzystna ze względu na podwyższone zużycie paliwa. Wykonując jazdę próbną z miernikiem podłączonym do sondy lambda zaobserwowałem, że w całym zakresie obrotów mam mieszankę bogatą. Zmieniłem zatem dyszę z 82 na 72, przejechałem się ponownie. Okazało się, że przy niskich obrotach mieszanka była uboga przy 4500 obr/min zaczęła zmieniać się na bogatą. Pomiar odczytywałem przy całkowicie otwartej przepustnicy, czyli ustawienie iglicy w tym przypadku nie ma większego znaczenia. Silnik to niesławne 110 przerobione z 50-tki a gaźnik pz22. Wniosek z pomiaru jest taki, że gaźnik pz22 wydaje się być nieco za mały do silnika pojemności 110. Co sądzicie o moich spostrzeżeniach i czy ktoś może próbował montować gaźnik mający większą średnicę gardzieli niż pz22 do silnika 110?

Offline

 

#2 06-01-2015 21:14:32

mateo96n

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 28-05-2013
Posty: 283
Punktów :   10 
Motocykl: Ws 50/GS 500
Pojemność: 110
Przebieg: 8000
Wiek: 18

Re: Średnica gardzieli gaźnika a pojemność.

Problem chyba polega na tym że masz gaźnik a nie wtryskiwacz. Jakbyś miał wtryskiwacz to sterownik podawałby taką dawkę paliwa żeby mieszanka była stechiometryczna (λ=1). A w silnikach gaźnikowych za dawkę paliwa odpowiada ilość przepływającego powietrza (pewnie dlatego idealnej mieszanki nie będzie dostawał). W tym przypadku za pomocą sondy lambda możesz sprawdzić współczynnik lambda ale tylko sprawdzić a nie zmieniać za pomocą tej sondy dawkę paliwa. Oczywiście mogę się mylić


LwG!

Offline

 

#3 07-01-2015 09:48:56

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Średnica gardzieli gaźnika a pojemność.

Myślę że się nie mylisz nie widziałem jeszcze silnika który miałby sondę przy zastosowaniu gaźnika. Po za tym nasze moto idealnie nadaje się do instalacji LPG pierwszej generacji. Po co na siłę wciskać drugą? To może lepiej już by było wykombinować sekwencję wtenczas moto by chodziło jak na jednopunktowym wtrysku. Oczywiście na gazie.

Offline

 

#4 07-01-2015 11:35:43

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Średnica gardzieli gaźnika a pojemność.

cesio22 napisał:

...nasze moto idealnie nadaje się do instalacji LPG pierwszej generacji. Po co na siłę wciskać drugą?

Gaz swoją drogą! Tak na marginesie powiem tylko, że uparłem się na II generację bo silnik chodzi tak samo czy jeździsz w mróz czy w upał, czy w paliwie jest sam propan czy butan czy obydwa na raz (skład paliwa zmienia się wraz z sezonem). Instalacja sama się doregulowuje na bieżąco.

W tym temacie skupiam się wyłącznie na zasilaniu benzyną choć z instalacji gazowych I i II generacji można wykorzystać pewną analogię. Gaźnik jak wiadomo bazuje na zwężce venturiego tak samo jak palnikowy mikser gazu. Jeśli dobierzemy mikser o za dużym przekroju zwężki mieszanka przy niskich obrotach (nie jałowych) będzie właściwa i ze wzrostem obciążenia silnika będzie stawała się coraz bardziej uboga, z kolei za mała średnica zwężki spowoduje wzbogacanie mieszanki wraz ze wzrostem obciążenia przy właściwej mieszance na niskich obrotach. Nikt tego zjawiska nie zauważył przy doborze wielkości gaźnika. U mnie priorytetem jest żywotność i ekonomia użytkowania. Nie chcę też zniszczyć sondy lambda jadąc na benzynie.

mateo96n napisał:

Problem chyba polega na tym że masz gaźnik a nie wtryskiwacz.

Oczywiście, że tak. Ja nie wymagam cudów czyli stechiometrycznej mieszanki w całym zakresie obrotów niezależnie od obciążenia, temperatury powietrza i innych czynników. Wystarczy żeby skład mieszanki był zbliżony do stechiometrycznej w całym zakresie obrotów i już będzie świetnie a takim warunkom da radę sprostać przy pomocy gaźnika.

cesio22 napisał:

... nie widziałem jeszcze silnika który miałby sondę przy zastosowaniu gaźnika.

Są gaźniki sterowane elektronicznie wykorzystujące sondę lambda można je spotkać w niektórych samochodach z końca lat 80 i początku 90.

cesio22 napisał:

To może lepiej już by było wykombinować sekwencję wtenczas moto by chodziło jak na jednopunktowym wtrysku.

Do tego wymagany byłby komputer tzw. stand alone czyli nie bazujący na odczycie parametrów z komputera benzynowego a takich się nie stosuje.

Ostatnio edytowany przez vxproplus (07-01-2015 11:39:52)

Offline

 

#5 07-01-2015 12:20:31

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Średnica gardzieli gaźnika a pojemność.

W paliwie LPG zawsze jest mieszanka propan butan. Tego pierwszego zimą jest więcej a latem mniej a dlatego że propan jest bardziej kaloryczny. To znaczy sam propan nie zamrozi zaworu na butli w mrozie tak jak by to zrobił sam butan ewentualnie mieszanka. Co do pierwszej generacji jest to najprostszy układ stosowany przy silnikach gaźnikowych potrzebujący stosunkowo mało prądu do obsługi. Przy sekwencji przynajmniej w moim aucie mam możliwość zapisania krzywej spalania i jej zapamiętania tak że komputer nie musi korzystać z komputera sterującego wtryskiem paliwa. Jest zapamiętana nawet przy odłączeniu akumulatora. Co innego że przy jej ustaleniu jest potrzeby odczyt czyli przy regulacji po montażu instalacji.

Offline

 

#6 07-01-2015 13:25:05

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Średnica gardzieli gaźnika a pojemność.

cesio22 napisał:

... propan nie zamrozi zaworu na butli w mrozie tak jak by to zrobił sam butan ewentualnie mieszanka.

Nie to żebym się czepiał ale nie wiem skąd posiadłeś tę wiedzę. Większą ilość propanu stosuje się zimą ze względu wyższą prężność par niż butanu. Temperatura wrzenia propanu to -42 stopnie, butanu -0,5 stopnia. Gdyby przy mrozie w butli mieć sam butan prężność par (wymagana zresztą przez normę autogazową) była by zbyt niska (poniżej -0,5 żadna) żeby wypchnąć gaz z butli pod odpowiednim ciśnieniem do reduktora. Zawór na butli nie ma prawa zamarzać w ogóle jeśli ze zbiornika pobierana jest faza ciekła gazu w przeciwnym razie przy dużym wydatku gazu z butli można zaobserwować na zaworze i butli efektowny szron.

Przepraszam od razu za offtopic. Rażą mnie podobne teorie.

Offline

 

#7 07-01-2015 15:16:31

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Średnica gardzieli gaźnika a pojemność.

Kupuję gaz w butli sam propan jest w tej samej cenie co mieszanka jednak jest jego mniej niż mieszanki w butli. Spróbuj butlę turystyczną z gazem propan butan użyć do kuchenki na mrozie około - 30 stopni . Duże zapotrzebowanie na gaz jakie jest na przykład w piecykach łazienkowych ( podgrzewaczach wody) może spowodować nie tylko oszronienie zaworu ale i jego zamarzniecie. Dla tego stosuje się dwie butle z mieszanką bądź jedną z propanem. Propan ma większą kaloryczność ja go stosuje do obsługi opiekaczy do kebaba w barze żony więc nie mów mi że miałby za małe ciśnienie żeby dojść do reduktora. Butle są identyczne jak przy mieszance tylko zawory są zabezpieczone niebieską folią a nie białą.

Offline

 

#8 07-01-2015 15:29:29

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Re: Średnica gardzieli gaźnika a pojemność.

vxproplus napisał:

Wykonując jazdę próbną z miernikiem podłączonym do sondy lambda zaobserwowałem, że w całym zakresie obrotów mam mieszankę bogatą. Zmieniłem zatem dyszę z 82 na 72, przejechałem się ponownie. Okazało się, że przy niskich obrotach mieszanka była uboga przy 4500 obr/min zaczęła zmieniać się na bogatą. Pomiar odczytywałem przy całkowicie otwartej przepustnicy, czyli ustawienie iglicy w tym przypadku nie ma większego znaczenia. Silnik to niesławne 110 przerobione z 50-tki a gaźnik pz22. Wniosek z pomiaru jest taki, że gaźnik pz22 wydaje się być nieco za mały do silnika pojemności 110. Co sądzicie o moich spostrzeżeniach i czy ktoś może próbował montować gaźnik mający większą średnicę gardzieli niż pz22 do silnika 110?

1. Nie zgodzę się co do marginalnego wpływu iglicy przy w pełni otworzonej przepustnicy. Praktyczny test drogowy na ustawienie iglicy wygląda następująco: Gaz do dechy i obserwujemy przyśpieszenie. Zmiana wysokości iglicy i znów gaz do dechy. Sam odczułem wyraźną zmianę mocy zmieniając jedynie ustawienie iglicy przepustnicy.
Poczytaj sobie to: http://www.pannonia.hoffman.auto.pl/Ins … ilania.htm

2. Skoro zmniejszyłeś dyszę główna paliwa i nadal masz zbyt bogatą mieszankę(duże obroty + otwarta przepustnica) , to dysza główna nadal jest zbyt duża. Za ubogą mieszankę przy niskich obrotach tłumaczyłbym nieprzeregulowaniem gaźnika. Tzn. Dysza główna zawsze podaje niezależnie od obrotów silnika. Tak samo jak i inne pomocnicze obwody zasilania (biegu jałowego). Kruczek polega na tym, że w pewnym zakresie raz jedne mają większą wydajność i dominują, z kolei w innym zakresie sytuacja może się odwrócić. Dobór dyszy głównej też jest dość precyzyjny np. 187, 190, 195. Niby 5%, a to jednak dużo.

3. Widziałem ostatnio wykres pojemność silnika/srednica gaźnika. I tam było poniżej 22mm dla motocyklowej 125. A motocyklowa 125 to 8-15KM, pozioma 110 to 6KM.

vxproplus napisał:

Oczywiście, że tak. Ja nie wymagam cudów czyli stechiometrycznej mieszanki w całym zakresie obrotów niezależnie od obciążenia, temperatury powietrza i innych czynników. Wystarczy żeby skład mieszanki był zbliżony do stechiometrycznej w całym zakresie obrotów i już będzie świetnie a takim warunkom da radę sprostać przy pomocy gaźnika.

4. Tutaj też jest ból. Okazuje się, że lekko wzbogacona mieszanka daje większą moc silnika. Niewiele, ale jednak, kosztem nieproporcjonalnie większego zużycia paliwa. I to utrudnia wyregulowanie w amatorskich warunkach.

5. A jakby pójść dalej i bazując o instalację gazową 2 generacji zrobić wtrysk benzyny? O taka alternatywa dla fabrycznych. Ma to sens?

Ostatnio edytowany przez Pilo (07-01-2015 15:33:08)

Offline

 

#9 07-01-2015 20:46:00

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Średnica gardzieli gaźnika a pojemność.

cesio22 napisał:

Duże zapotrzebowanie na gaz jakie jest na przykład w piecykach łazienkowych ( podgrzewaczach wody) może spowodować nie tylko oszronienie zaworu ale i jego zamarzniecie.

Bo z tej butli brany jest gaz w fazie lotnej. LPG do zamiany z fazy ciekłej w lotną potrzebuje energii z zewnątrz dlatego "zabierając" ją powoduje zamarzanie a że dzieje się to akurat w butli jasne jest dlaczego zamarza. Pobierając fazę ciekłą z butli nie spowodujemy jej zamarzania.

Co do wysokości iglicy to niech każdy sobie ją reguluje jak chce. Dla mnie podnoszenie czy opuszczanie jej nie zastępuje zmiany kalibru dyszy głównej. Załóżmy, że przy dyszy 72 i iglicy maksymalnie podniesionej lub dyszy 76 i iglicy ustawionej wg mnie optymalnie, powiedzmy że jest to środkowe położenie, silnik osiąga w obydwu przypadkach taką samą moc przy maksymalnie otwartej przepustnicy z tym, że na dyszy 72 silnik nie przechodzi płynnie z hamowania silnikiem na przyspieszanie, czuć wyraźne szarpanie to przy dyszy 76 przejście jest płynne.

Pilo napisał:

Dysza główna zawsze podaje niezależnie od obrotów silnika.

Podaje zależnie od obciążenia silnika a przynajmniej powinna.

Pilo napisał:

Tak samo jak i inne pomocnicze obwody zasilania (biegu jałowego).

Niezupełnie. Podczas hamowania silnikiem przez dyszę przepływa więcej paliwa niż na biegu jałowym. Dla zaoszczędzenia paliwa w bardziej zaawansowanych konstrukcjach gaźników stosuje się zawory cut-off, które zamykają dopływ paliwa do momentu przekroczenia pewnego progu podciśnienia w kolektorze (króćcu) ssącym.

Zmniejszenie dyszy głównej na 72 powoduje przejście z mieszanki ubogiej na bogatą wraz ze wzrostem obrotów co wskazuje na nieliniowość w podawaniu paliwa w stosunku do przepływu powietrza przez gaźnik. Zmiana dyszy głównej na mniejszą w moim przypadku powoduje przesunięcie przejścia mieszanki ubogiej w bogatą przy niższych obrotach.

Lekko wzbogacona powoduje wzrost mocy (λ=0.85) , natomiast lekko zubożona (λ=1.15) największą sprawność (najmniejsze zużycie paliwa w stosunku do oddanej mocy). Pod warunkiem utrzymania takiego składu mieszanki w całym zakresie obrotów. Nie sądzę, że przy użyciu zwykłego gaźnika dało radę utrzymać taki ścisły skład mieszanki. Do próby takiego strojenia należałoby użyć hamowni i analizatora spalin lub szerokopasmowej sondy lambda.

Myślałem o zamontowaniu wtrysku np. z hondy cbr 125 lub suzuki burgmana 125.

Offline

 

#10 08-01-2015 17:37:59

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Re: Średnica gardzieli gaźnika a pojemność.

Nigdy nie zastanawiałem się nad płynnym przejściu do hamowania silnikiem. Z moich obserwacji, czym niżej ustalę zderzak przepustnicy, tym mocniej hamuje.

Gaźniki z odcięciem paliwa przy hamowaniem silnika istnieją, ale rzadko i raczej samochodach (łada miała). Tutaj rozwiązania raczej szły w elektrozawór na obwód wolnych obrotów, czujnik zamknięcia przepustnicy, czujnik obrotów silnika ~1400. A i tak nie działo to 1-0, bo np. główna gardziel nawet przy minimalnym przepływie powietrza zawsze wyciągnie trochę paliwa. Gaźnik to nie jest idealny model, stąd tyle dysz, iglic, obwodów, membranek itd.

vxproplus napisał:

Zmniejszenie dyszy głównej na 72 powoduje przejście z mieszanki ubogiej na bogatą wraz ze wzrostem obrotów co wskazuje na nieliniowość w podawaniu paliwa w stosunku do przepływu powietrza przez gaźnik. Zmiana dyszy głównej na mniejszą w moim przypadku powoduje przesunięcie przejścia mieszanki ubogiej w bogatą przy niższych obrotach.

To raczej sugeruje nie wyregulowanie gaźnika po zmianie głównej dyszy paliwowej. A wymiana dyszy, ruszanie iglicy itd. wymaga regulacji reszty. Tak jak wspominałem wcześniej. Jakby obwód wolnych obrotów zubażał mieszankę (mieszankę jako całość na wylocie).

vxproplus napisał:

Lekko wzbogacona powoduje wzrost mocy (λ=0.85) , natomiast lekko zubożona (λ=1.15) największą sprawność (najmniejsze zużycie paliwa w stosunku do oddanej mocy). Pod warunkiem utrzymania takiego składu mieszanki w całym zakresie obrotów. Nie sądzę, że przy użyciu zwykłego gaźnika dało radę utrzymać taki ścisły skład mieszanki. Do próby takiego strojenia należałoby użyć hamowni i analizatora spalin lub szerokopasmowej sondy lambda.

Z tego co wyczytałem, to gaźniki podcisnieniowe dobrze robią tą robotę. Stąd moje zainteresowanie wstawieniem takowego taniego podcisnieniowca z chińskiego skutera do routerka. Ale to na innym forum.

vxproplus napisał:

Myślałem o zamontowaniu wtrysku np. z hondy cbr 125 lub suzuki burgmana 125.

To chyba nieopłacalne. Lepiej sobie kupić całą cbr, zamiast rzeźbić routera. Pomysł, że może sterownik LPG by podołał w niskiej cenie i poprawnie. Skoro jesteś w temacie, to jest to osiągalne, czy szkoda zachodu?

Offline

 

#11 09-01-2015 20:58:53

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Średnica gardzieli gaźnika a pojemność.

Też będę chciał założyć gaźnik podciśnieniowy tylko muszę uciąć na odpowiedniej wysokości króciec i przyspawać drugą flanszę. Zmienić będę też musiał rurę między obudową filtra powietrza a gaźnikiem. Flanszę wytnę po prostu z innej głowicy będę miał od razu w niej gwint do przykręcenia króćca metalowo-gumowego. Gaźniki podciśnieniowe (od silników GY6) mają zawór biegu jałowego ale działa on odwrotnie bo podczas hamowania silnikiem podają zwiększoną dawkę paliwa żeby zapobiegać strzałom w wydech. Mimo to benzer strzelał mi w wydech na każde puszczenie gazu byleby obroty spadały powyżej 5000 a router nigdy jeszcze mi nie strzelił z tłumika nawet jak kończyło się paliwo.

Sportowe motory jak np. CBR nie odpowiadają mi za bardzo, już wolę rzeźbić routera.

Offline

 

#12 09-01-2015 22:14:50

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Średnica gardzieli gaźnika a pojemność.

To kup coś takiego http://otomoto.pl/yamaha-ybr-125-raty-0 … 79973.html nie przypomina ci jakiegoś moto?

Offline

 

#13 11-01-2015 01:26:34

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Średnica gardzieli gaźnika a pojemność.

Przypomina mi właśnie. GB Streety, Benzery Shafty, Zumica GR500 i inne wynalazki to kopie tej Yamahy. Ja jednak zostanę przy zmodyfikowanej kopii Suzuki GS125.

Offline

 

#14 11-01-2015 09:45:10

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Re: Średnica gardzieli gaźnika a pojemność.

vxproplus napisał:

Też będę chciał założyć gaźnik podciśnieniowy tylko muszę uciąć na odpowiedniej wysokości króciec i przyspawać drugą flanszę.

Gratuluję warsztatu. Ja nie spawam aluminium i muszę ograniczyć się do stali. Już się robi cieplej to będę działał.

vxproplus napisał:

Gaźniki podciśnieniowe (od silników GY6) mają zawór biegu jałowego ale działa on odwrotnie bo podczas hamowania silnikiem podają zwiększoną dawkę paliwa żeby zapobiegać strzałom w wydech. Mimo to benzer strzelał mi w wydech na każde puszczenie gazu byleby obroty spadały powyżej 5000 a router nigdy jeszcze mi nie strzelił z tłumika nawet jak kończyło się paliwo.

Znów nie mogę się zgodzić. Układ wolnych obrotów w gaźnikach PD do silników 139qmb jest tożsamy z naszymi PZ. Z punktu konstrukcyjnego jest to zwężka o stałym przelocie powietrza, z doprowadzonym paliwem dławionym przez regulowaną iglicę, a paliwo wcześniej ma jeszcze zwężkę.
Hamowanie silnikiem wiążę się jedynie z wysokim podciśnieniem w kolektorze ssącym. Czyli na układzie niskich obrotów jest większe podciśnienie -> większy przepływ gazów. Ale ten układ nie podaje paliwa a zmieszaną mieszankę paliwowo-powietrzną, w proporcjach ustalonych przy regulacji gaźnika. Również główny obwód działa i przez malutką szparkę pod przepustnicą jest zasysane więcej mieszanki z okazji dużej różnicy podciśnienia.

Co do strzelania w tłumik przy odjęciu gazu, to może być wile przyczyn: zapłon, zawory wydechowe, przelotowy tłumik, nieszczelny kolektor wydechowy, uboga/bogata  mieszanka,  itd...

Offline

 

#15 11-01-2015 13:50:10

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Średnica gardzieli gaźnika a pojemność.

Że podczas hamowania silnikiem jest największe podciśnienie to wiem bo jeździłem z podłączonym wakuometrem. W gaźnikach PD nie ma regulacji składu mieszanki takiej jak w PZ. Tam śrubka regulacji zamyka, jeżeli jest wkręcona do oporu, cały kanalik wolnych obrotów doprowadzony pod przepustnicę. No.. przynajmniej we wszystkich gaźnikach podciśnieniowych które mam tak jest. W gaźnikach PD jest też mała membrana sterowana podciśnieniem z kolanka ssącego, która zamykając kanalik powietrza do układu biegu jałowego gdy w kolanku ssącym jest największe podciśnienie, powoduje wzbogacenie mieszanki.

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Lodging Dandridge