Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam
Moj routerek 72cc, ma zębatki 14/52
dzis zmienilem z 12/52
Jezdziłem około 62km/h, pod górke szeł pierońsko
ale za radą forumowiczow i mechanika zmienilem lewą zębatkę i
pod górke jedzie ale wolniej się rozpędza, a na pprostej to dośc mu zajmuje dojście do 70km ale więcej już jakos nie pojedzie. Kiedyś to on śmigał i po 80 w 2 osoby na liczniku
więc kurcze co może być nie tak ? Licznik teraz rowerowy dałem nawet
Offline
Skalibrowałeś licznik rowerowy?Seryjne liczniki przekłamują im nie wierz.Moim zdaniem konfiguracja 14/52 pogorszyła sprawe,tylną też bym zmienił,Dodałeś na przód dwa zęby i dlatego stracił werwę.Tak ja myśle.Pozdro.Po zmianie pojemności należy wyregulować gaźnik.Mówisz 72 cc i 80 km/h w dwie osoby sorry nie ma szans
Ostatnio edytowany przez kifflee (30-01-2015 17:42:42)
Offline
Tylko zrozum jeśli dodałeś dwa zęby na przód a z tyłu masz 52 czyli pogorszyłeś stosunek zębów łącznie dlatego rutek dostał muła,zmniejsz ilość zębów z tyłu np.na 48 i zobaczysz dopiero wtedy różnice.Pozdro.
Offline
Jeśli teraz zmniejszy ilość zębów na tylnej zębatce to jeszcze większy muł będzie. Powiem na swoim przykładzie jak było jak jeszcze miałem 50-tkę. Fabrycznie miałem zębatki 13/45, jeździł się bardzo dobrze nawet na tej 50-tce. po jakichś 5000 km zostałem zmuszony do wymiany zębatki co najmniej zdawczej, ale pomyślałem że wtedy warto zmienić obie od razu, ponieważ w serwisie nie mieli akurat takich samych to dostałem zębatki 16/38. Efekt tego był taki że z jedynki ruszałem tak jakbym ruszał z drugiego biegu, a to wszystko na 50 ccm.
Tak więc w tej sytuacji jeśli już zwiększył o dwa ząbki zębatkę zdawczą to tylną może zostawić taką jak ma. Jeśli zmniejszy z tyłu ilość zębów to wtedy zwiększy się prędkość maksymalna, ale niestety kosztem przyspieszenia. Na pewno będzie słabiej przyspieszał.
Offline
przecież przy zębatkach 14/52 powinien całkiem żwawo chodzić. Ja 15/52 zamieniłem na 15/47 i nie narzekam (72cm)
Jak chcesz więcej mocy to musisz zainwestować w 110 lub 125.
Ostatnio edytowany przez Bartek26 (31-01-2015 17:46:48)
Offline
Mój Router na 50 ccm i zębatkach 13/45 chodził jak marzenie, oczywiście jak na taką pojemność. To przy 50 ccm i 12/52 to już prawie katowanie silnika na wysokich obrotach. Przy pojemności 72 ccm śmiało można zakładać zębatki 13/45 i będzie bardzo dobrze.
Jeśli brać pod uwagę styl jazdy Dawida to bardzo prawdopodobne, że silnik jest zajechany. Ale to tylko moje zdanie i moja sugestia.
Ostatnio edytowany przez Tommy29 (31-01-2015 19:49:09)
Offline
Tommy, kupiłem tą siedemdziesiątkę jak mia przejechanee 9000 km, ja na nim zrobilem 1200 już, ale to jak widzę lód to po hampach, driftuje, uwielbiam go zazynać, ale nie jezdze na takich max obrotach np jak max dociagnie do 12tys to ja jezdze na 9/10.
Więc co radzicie zrobić z moimi zębatkami 14/52 72cc?
Offline
Ja na Twoim miejscu dałbym sobie spokój z pojazdami silnikowymi i przesiadł się na rower, bo widzę że kompletnie nie potrafisz dbać o sprzęt.
Offline
aha mam sobie dac spokoj bo nie dbam? Wystarczy mi ze mnie stac na nowy, sprzęt, a lubie sie bawic, babrac w tym calym gownie
Kazdy jezdzi jak lubi, a ja bawie sie wsem i ucze sie na nim stuntow itd, ani nie pierdne jak cos mi sie zepsuje, a jak sam nie zerobie to kupie nowe, mechanik zrobi
tak ze Twojej radzie dziekuje
REGUT - ok dzieki za podanie swojego przelozenia, pewnie zmniejsze tylnia zebatke
musiales skracac lancuch ?
CZYLI jka mam do dyspozycji przod 14 i 12, to zalozy 14 i do tylu mam kupic 47 czy 45?
Ostatnio edytowany przez davidssj (01-02-2015 00:03:51)
Offline