Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#16 26-01-2017 18:21:01

 biker_boys

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Zarejestrowany: 21-09-2014
Posty: 136
Punktów :   
Motocykl: zipp pro
Pojemność: 110ccm
Przebieg: 3700 km
Wiek: 2012
WWW

Re: ładowanie

więc tak kombinowałem i ładuje na odpietych światłach ok 14V
lecz gdy podepnę światła spada napięcie do 12.4V
a co ciekawe
podłączyłem lampę od ws 50
i napięcie sięga 13,5V czyli dobrze

w mojej lampie mam 2 żarówki h6m po 18w nowe kupowałem
i one by miały jakieś zwarcie czy coś ? może wiecie jak sprawdzić pobór prądu na tej żarówce miernikiem ?
(oprawki są dobre nic nie styka)

no więc tak zrobiłem pomiar natężenia prądu i podstawiłem do wzoru 12V*4.80A=56W około
czyli moje 2 żarówki pobierają 56W gdzie powinny pobierać 36W każda żarówka ma napisane 12V 18W/18W czyli widać jak są robione nic się nie zgadza co piszą
ta prądnica ma wydajność mniej więcej 50-60W i nie mogła sobie poradzić z takim obciążeniem

teraz już doszedłem czemu nie mam ładowania tylko na światłach
te żarówki za dużo ciągną prądu i prądnica nie może doładować lecz tylko utrzymuje akumulator przy 12V

musiałem przerobić jeden kabel od świateł by był obwód zamknięty
jak już wszystko skończę z moim moto to po kolei napisze jak przerobić z cewek zmasowanych na bezmasowe
mam nadzieję że komuś się to przyda bo zapewne nie tylko ja przerabiałem i nie miałem dobrego ładowania

Ostatnio edytowany przez biker_boys (26-01-2017 23:21:01)

Offline

 

#17 30-01-2017 14:08:50

Kuaczozor

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 14-06-2016
Posty: 199
Punktów :   
Motocykl: -
Pojemność: -
Przebieg: -

Re: ładowanie

Czy te cewki nie różnią się tylko miejscem zmasowania tj.: zmasowane na obudowie statora, a "bezmasowe" kablem na - akumulatora, albo masę silnika (może jakieś mają masę wchodzącą do regulatora jeszcze, nie wiem), więc de facto wszystkie są gdzieś zmasowane?

Gratuluję rozwiązania problemu i życzę mniej awaryjnego nadchodzącego sezonu.

Offline

 

#18 30-01-2017 18:23:35

 biker_boys

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Zarejestrowany: 21-09-2014
Posty: 136
Punktów :   
Motocykl: zipp pro
Pojemność: 110ccm
Przebieg: 3700 km
Wiek: 2012
WWW

Re: ładowanie

Dla potomnych i dla tych co też mają problem z ładowaniem
pierwsze co lepiej zmierzyć pobór prądu na włączonych światłach bez odpalania (to możecie poszukać jak zmierzyć bardzo prosto) pobór powinien wynosić maksymalnie 4.0A (niedoładowanie występuje powyżej 4.3A)
możemy sb obliczyć ile to wat z wzoru (W=V*A) czyli 12V*4.0A= 48W (nasze prądnice mają wydajność różne to bywa ~50-55W)
jeśli mamy poniżej 4.0 A to prądnica powinna na spokojnie ładować akumulator z napięciem 14V
lecz gdy mamy ponad 4.5A to prądnica nie będzie ładować tylko utrzymywać napięcie 12.2V
Wtedy musicie szukać po kablach może być gdzieś zwarcie i prąd idzie na masę !
Chodź najpierw warto cały czas mierzyć pobór prądu i po kolei odpinać kostki będziemy wtedy widzieć co nam najwięcej pobiera
(w moim przypadku 2 żarówki o mocy 18W każda czyli łącznie 36W ale to chińskie naprawdę dobre.. i pobierały obie 57W prądnica już nie dawała rady
także po kolei odpinać i jednocześnie mierzyć pobór prądu

Gdy mamy światła z cewki a założymy cewkę bezmasową i regulator do niej to musimy zrobić :
1. ze starej cewki wychodziły dwa kolory kabli żółty i biały w bezmasowej dwa żółte
2.następnie bierzemy żółty kabel (biały zostawiamy w spokoju) i teraz musimy trochę rozgrzebać elektrykę
idziemy po tym kablu aż do regulatora do niego będzie doczepiony taki sam kabel żółty należy go odciąć by z cewki oby dwa kable szły prosto do regulatora nigdzie nie mogą się rozchodzić
3. teraz trochę skąplikowane (zrobię rysunek jak nie będziecie wiedzieć o co chodzi)
rozkręcamy włącznik świateł i szukamy gdzie jest przylutowany ten żółty kabelek musimy zmostkować w tym przełączniku żółty z czarny (czarny jest to kabel prądowy po przekręceniu stacyjki) wtedy zamyka nam się obwód i powinno być wszystko dobrze

odp. na kuaczozor
cewki są inaczej nawinięte i masę mają w kablu musi być inny regulator do nich

gdyby było coś niezrozumiałe proszę pisać postaram się pomóc
mam nadzieje, że ktoś doceni to co pisałem
POZDRAWIAM LwG !

(jak się tutaj dodaje zdj?)

Ostatnio edytowany przez biker_boys (30-01-2017 18:24:05)

Offline

 

#19 31-01-2017 14:18:51

Kuaczozor

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 14-06-2016
Posty: 199
Punktów :   
Motocykl: -
Pojemność: -
Przebieg: -

Re: ładowanie

Nie jestem przekonany, podłączałem bezmasową do standardowego regulatora i działała, na pewno nikt Cie na "specjalny" regulator nie naciągnął?

Nie jest przypadkiem tak, że na światła (przynajmniej długie chyba) idzie prąd zmienny i dlatego w fabrycznej instalacji kable nie idą bezpośrednio do regulatora?
Właściwie dlaczego podłączać te kable bezpośrednio?
I czy oba zółte kable podłączone pod jeden zółty w regulatorze?

Jeżeli chcesz wyświetlić obrazek w poście to użyj taga img.
[ img ]http://punbb.informer.com/img/small_logo.png[ /img ] wynik: http://punbb.informer.com/img/small_logo.png

tylko wytnij spacje z kwadratowych nawiasów

Offline

 

#20 31-01-2017 15:22:37

 biker_boys

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Zarejestrowany: 21-09-2014
Posty: 136
Punktów :   
Motocykl: zipp pro
Pojemność: 110ccm
Przebieg: 3700 km
Wiek: 2012
WWW

Re: ładowanie

nikt mnie nie naciągną na regulator
raz stary będzie działać raz nie
one idą fabrycznie do bezpośredni tylko od żółtego rozchodzi się na światła jescze
jak podłączysz je bezpośrednio pod regulator to cała moc prądnicy będzie ładować akumulator
nie oby dwa kable co wychodzą są podpięte osobno do regulatora
nie można ich łączyć ! spalisz cewki

i jak dodać to zdj. bo dalej nie rozumiem ?

Offline

 

#21 31-01-2017 17:19:00

Kuaczozor

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 14-06-2016
Posty: 199
Punktów :   
Motocykl: -
Pojemność: -
Przebieg: -

Re: ładowanie

No właśnie, ale po co ma cała moc ładować akumulator, skoro jak zmienisz napięcie na stałe, puścisz przez akumulator i dopiero wtedy na światła to będziesz miał większe straty i gorzej Cię to energetycznie wyjdzie? Jest jakiś powod dla którego nie można zostawić instalacji tak jak jest?
Czyli generalnie chodzi o to, żeby podłączyć dwa żółte kable w miejsce żółtego i białego w regulatorze, tak? Tylko, skoro cewka nie uziemia się na obudowie statora, gdzie ją uziemiasz? Cewka musi mieć gdzieś "minus", żeby działać przecież.


Po pierwsze musisz je wrzucić gdzieś do internetu, po drugie znać do niego link, po trzecie wpisać go (link) między komendę "[img]" a "[/img]".

Offline

 

#22 31-01-2017 20:52:40

 biker_boys

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Zarejestrowany: 21-09-2014
Posty: 136
Punktów :   
Motocykl: zipp pro
Pojemność: 110ccm
Przebieg: 3700 km
Wiek: 2012
WWW

Re: ładowanie

jeden żółty to plus a drugi to minus w cewce, cewkę uziemia regulator

nie każe przerabiać z powodu że fabrycznie jest źle czy coś
tylko jakby ktoś chciał poprawić sobie ładowanie lub zrobić by mu światła świeciły bez odpalania czy przygasania

nie będzie większych strat bo to jest to samo co byś puścił światła prosto z cewek taki sam jest pobór prądu

Offline

 

#23 01-02-2017 10:43:57

Kuaczozor

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 14-06-2016
Posty: 199
Punktów :   
Motocykl: -
Pojemność: -
Przebieg: -

Re: ładowanie

Ok, teraz już rozumiem o co Ci chodzi. Straty na regulowaniu i akumulowaniu zawsze są, mogą być najwyżej pomijalne, ale skoro działa to dobrze.

Dodam jeszcze, że anglojęzyczny internet mówi (typu T-bolt i takie tam), żeby cewki bez masy na statorze podłączać w taki sposób:
1. jeden żółty przewód ze statora pod żółty oraz biały w instalacji
2. drugi żółty przewód ze statora uziemić na minusie akumulatora lub obudowie silnika.
Dodatkowo nie wspominają o specjalnych regulatorach.

Mógłbyś pokazać jak wygląda taki specjalny regulator?

Offline

 

#24 01-02-2017 15:01:53

 biker_boys

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Zarejestrowany: 21-09-2014
Posty: 136
Punktów :   
Motocykl: zipp pro
Pojemność: 110ccm
Przebieg: 3700 km
Wiek: 2012
WWW

Re: ładowanie

nie możesz umieścić jednego żółtego kabla do minusa akumulatora= spalenie całego statora
jeden kabel żółty do żółtego kabla
a drógi do białego kabla

to jest regulator jak w ws  50
różni się od tych zwykłych diodami zenera i mostkami prostowniczymi
chodź byś założył stary regulator to narażasz na spalenie statora ponieważ stary regulator może ci robić zwarcie z masą (jest całkiem inny układ w środku)

regulator do cewki bezmasowej https://www.google.pl/search?q=regulato … mbqhUAaIM:

a tu do cewki zmasowanej https://www.google.pl/search?q=regulato … rlNmJBcVM:



niby podobne ale jak podemniesz 2 regulator do cewek bezmasowych to możesz je ugotować

Offline

 

#25 02-02-2017 16:34:25

Kuaczozor

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 14-06-2016
Posty: 199
Punktów :   
Motocykl: -
Pojemność: -
Przebieg: -

Re: ładowanie

A ten drugi nie jest do statorów z dwoma fazami?

Ustalmy tyko co nazywamy bezmasową cewką, żebym wiedział czy mówimy o tym samym.
W moim silniku w opcjonalnym statorze z ładowaniem cewka ładowania (w uproszczeniu) jest nawinięta jednym przewodem, tj. tak jakbyś wziął przewód jeden jego koniec uznał za żółty przewód ze statora nr 1, następnie nawinął po X razy kolejno na te trzy słupki statora, po czym to co zostało nazwał żółtym przewodem ze statora nr 2. Czy tak wygląda bezmasowa cewka o której mówisz? Bo ja od początku myślę o takiej właśnie i właśnie takie amerykanie podłączają w opisany przeze mnie sposób.

Jeżeli mówimy o tym samym, to nie mam pojęcia dlaczego miałoby się od podłączenia jednego kabla do minusa, czyniąc go przez to minusem całej cewki, cokolwiek spalić. Cewka powinna mieć minus, żeby działać.

Offline

 

#26 02-02-2017 21:11:40

 biker_boys

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Zarejestrowany: 21-09-2014
Posty: 136
Punktów :   
Motocykl: zipp pro
Pojemność: 110ccm
Przebieg: 3700 km
Wiek: 2012
WWW

Re: ładowanie

nie jestem pewny jak jest nawinięta ale z cewki bezmasowej wychodzą np. dwa żołte czy dwa białe kable
a z cewki masowej jeden żółty drugi biały 

cewka masuje w regulatorze nie możesz podpiąć jednego przewodu do masy sama nazwa ci mówi "bezmasowa"

Offline

 

#27 03-02-2017 15:21:53

Kuaczozor

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 14-06-2016
Posty: 199
Punktów :   
Motocykl: -
Pojemność: -
Przebieg: -

Re: ładowanie

No właśnie z tą nazwą polemizowałem już poprzednio. Z fizycznego punktu widzenia, cewka musi mieć gdzieś minus.
A samo wychodzenie dwóch żółtych kabli o niczym nie przesądza, choćby dlatego, że potencjalnie mógłbyś mieć w statorze dwa osobne uzwojenia (zdarza się w większych motocyklach), oba uziemione na obudowie, więc niejako dwie cewki ładowania i natenczas również miałbyś dwa żółte kable ze statora.

Offline

 

#28 03-02-2017 19:07:31

 biker_boys

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Zarejestrowany: 21-09-2014
Posty: 136
Punktów :   
Motocykl: zipp pro
Pojemność: 110ccm
Przebieg: 3700 km
Wiek: 2012
WWW

Re: ładowanie

ja już nwm co mam napisać
jak ci wytłumaczyć

stator bezsamowy:
jak chcesz się przekonać to odepnij dwa żółte kable jeden żółty do plusa żarówki a minus do ramy a potem tak samo z drugim (żarówka nie będzie ci świecić !!!)
a jak podepniesz jeden żółty do plusa żarówki drugi żółty do minusa żarówki to będzie świecić (nie dawaj gazu bo od razu się spali)

stator masowy:
podłącz żółty kabel do plusa żarówki a minus do ramy (tutaj będzie świecić)
zarówno na białym też będzie świecić
lecz jak dasz żółty i biały to nie będzie świecić

no ja już nie wiem jak ci wytłumaczyć
albo ty jesteś taki tępy albo już nwm co xd

Offline

 

#29 07-02-2017 10:47:17

Kuaczozor

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 14-06-2016
Posty: 199
Punktów :   
Motocykl: -
Pojemność: -
Przebieg: -

Re: ładowanie

No konkretnie chciałem, żebyś mi wyjaśnił dlaczego uważasz, że cokolwiek się spali po podłączeniu cewki bezmasowej do minusa instalacji.
Nie przeczę, że mogą istnieć regulatory, którym można ten minus podrzucić i sobie z tym poradzą, natomiast podłączenie na mase/minus akumulatora nie powinien w niczym przeszkadzać. Jeżeli amerykanie, u których tak podłączona instalacja działa, nie są dla Ciebie przekonujący przywołuję zdanie Polaka:

Syzyf123 napisał:

Cewki bezmasowe, to cewki ładowania akumulatora. Działają podobnie, jak transformator np. ~230V->12V.
Do obu odczepów trzeba podłączyć mostek prostowniczy stykami AC, minus na masę a plus do plusa akumulatora (albo jakiegoś regulatora napięcia). W ten sposób prostuje się obie połówki napięcia, dzięki czemu ładowanie jest 2 razy "mocniejsze" niż przy cewce masowej i diodzie.

Ale w kwestii budowy statora wyjaśniłeś dość dobrze co rozumiesz przez bezmasową cewkę, dziękuję.

Offline

 

#30 07-02-2017 23:06:27

 biker_boys

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Zarejestrowany: 21-09-2014
Posty: 136
Punktów :   
Motocykl: zipp pro
Pojemność: 110ccm
Przebieg: 3700 km
Wiek: 2012
WWW

Re: ładowanie

oby dwoma idzie napięcie
jak dasz jeden do ramy to będzie iskrzyć (to samo co zewrzesz klemy akumulatora zwarcie)
nie jestem pewien czy jest nawinięty jednym drutem czy dwoma osobno

bezmasowa czyli nie ma masy na obudowie tu jest sam + nie ma minusa

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Czyszczenie szaf elektrycznych suchym lodem https://www.hotelstayfinder.com