Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam wszystkich. Jako , że dużymi krokami idzie nowy sezon a na koniec poprzedniego router mi umarł już na dobre czas najwyższy zabrać się za niego. Obecnie wstawiona jest fabryczna 50-tka , co niestety przy moich gabarytach jazda routerem jest mało przyjemna. Zastanawiam się nad zmianą pojemności skokowej między 72 a 107. Przeczytałem większość wątków na ten temat i chodzą opinie , że wstawianie 107 jest nie opłacalne. MrGizmo pisał , że moc i osiągi sprzętu nie są zależne od pojemności skokowej i , że na pojemnośc 72 można osiągnąć wyniki podobne albo i lepsze niz na 107. Czemu tak jest ? Myślałem , że im większa pojemność tym większa moc. Jestem skłonny wstawić ten o to zestaw - http://moto.allegro.pl/cylinder-tuning- … 88267.html ( z resztą aukcję tą znalezałem również na tym forum ). Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica w osiągach między 72 a 107. Całą robociznę będzie mi robił znajomy więc takich kosztów nie biorę pod uwagę. W przypadku gdybym miał wstawić 107 planuje również wstawić troche szersze opony i lepsze hamulce. Co doradzicie ? Pozdrawiam.
Offline
Po prostu pomiędzy 72 a 107 nie ma wielkiej różnicy mocy wbrew pozorom. Masz tylko większe spalanie i trochę bardziej żywotny, bo mniej obciążony silnik. Ja bym montował 110, gdyby mi to było potrzebne. Do jazdy po Warszawie starcza mi moja 80 (tak, mam pełną 80tkę sprawdzoną i nie chińską ). Jak masz kasę na 107 - ładuj. Ale to moje prywatne zdanie, a na mechanice się znam się aż tak dobrze. Większa pojemność ma jednak to do siebie, że silnik mniej się męczy, ergo dłużej żyje.
Offline
Ales opisal to 5 km a 8 km (prawdziwe) to jest duza roznica wgl inaczej sie zbiera 110 duzo duzo duzo mocniejsza jest thobi ma to wie ;P
Offline
no jest trochę różnicy między 72 a 110. Mianowicie 110 się dużo lepiej zbiera, szybciej wkręca się na obroty i dla mnie to jest duży przeskok w porównaniu do 72 a nie mam jeszcze zmienionego gaźnika na większy, a jak wymienię to jeszcze więcej mocy będzie
Offline
Jeżeli porównujesz chińskie 72cc i 110cc to 110cc będzie mocniejsze. Natomiast jeżeli zastosujesz tuningowy Kity z takich firm jak Takegawa, OoRacing, Kitaco to możesz wycisnąć dużo mocy, Takegawa to zdecydowany lider.
A mianowicie: Cylinder (alu), Tłok HC, głowica Super head tylko nie wiem czy są do 72, cieńsza uszczelka, porządny gaźnik mikuni, lekkie magneto (Outer Rotor Kit) To spokojnie możesz wycisnąć ponad 10km. Tylko teraz pytanie po co ? Nie opłaca się wydawać wielkiej kasy na taki tuning według mnie, bo części z tych firm nie są tanie, ale też nie są to byle jakie buble i dają duże efekty.
Offline
Nie mniej chyba nie opłacalne jest inwestowanie w taki sprzęt jak router takiej kasy chyba. Słuchajcie , a jak to jest z oponami szerszymi do takich motorków ? Pytam się ponieważ to mój pierwszy dwukołowiec i nie mam zielonego pojęcia ? Dostanę coś takiego i czy da się to włożyć na te felgi fabryczne ? Bo te co są w standardzie nie sądze , żeby się nadawały przy zmianie na 107. Co do silnika , zamawiam ten zestaw z allegro Dziękuje za odpowiedzi !
Offline
Tu masz temat o oponkach
http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic. … 993#p14993
Offline
Pisałem, że nie opłaca się robić takiego tuningu, gdyż jest on zbyt kosztowny i przekroczy wartość routerka a przy sprzedaży nikt nam tych pieniędzy nie odda. Na tył oponę możesz wrzucić sobie 110/80/18
Offline
na odwrót nie było by problemu, felgi do opon bez dętkowych posiadają wbudowany wentyl , a u nas niestety tego nie ma ..
Edit, na przyszłość załóż nowy temat
Ostatnio edytowany przez rafał (13-08-2013 21:33:32)
Offline