Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam!
Jakie są oryginalne zębatki w WS50 w roczniku 2012 po lifcie (bez rur wzmacniających, k. czerwony)? Czy do seryjnego silnika 50ccm3 dawać inne zębatki? Jeśli tak, to jakie? A Wy na jakich śmigacie?
Offline
Nie wiem jakie są w rocznikach 2012. Ja miałem oryginalnie 13/45. Jeśli masz seryjną 50tkę to nie opłaca się zmieniać zębatek. Ja akurat miałem zmienione na 15/43, jednak straszny muł się z niego zrobił. Wróciłem do zdawczej zębatki z 13-toma zębami i jest w porządku, z tyłu zostawiłem 43 zęby. Całkiem przyzwoicie jeździ.
Offline
u mnie akurat zgadzało się to co było w Routerze z naklejką, liczyłem osobiście.
Offline
Aaaa... Czyli musze sprawdzic . Bo wuja (mechanik) mówił, że gościu, któremu Routera naprawiał miał Go zrywniejszego i miał zebatki 13/45 . I musze sprawdzic, jakie u mnie są
Offline
A jak przerzucić zębatki żeby miał większą prędkość maksymalną? Nie zależy mi bardzo na przyspieszeniu,chodzi o jak najwyższy v-max
Offline
16/38 ? Pierwszy raz widze tą opcję
Offline
Johnu, jeśli chcesz optymalnie wykorzystać 50tkę to albo zostaw tak jak masz, albo załóż takie jak ja mam: 13 zdawcza i 43 tylna. Całkiem przyzwoicie chodzi.
Offline
Chyba zostawie w takim razie jak było
Dzięki za odpowiedzi
Offline
Nie ma za co. Po to są ludzie na forum żeby sobie pomagać
Offline
U mnie pisze na naklejce 13 x 45, a naprawdę jest 13x52... I teraz nie wiem, czy tylnej nie zmniejszyc...
Offline
Co do zębatek w oryginalnym silniku WS, to 16 stanowczo odradzam po pierwsze nie wiem czy w ogóle się zmieści z łańcuchem , a poza tym skutki spadnięcia łańcucha z niej mogą być nieprzewidywalne dla silnika lub jego elementów , bo po prostu nie ma miejsca
Ja w modelu 2012 miałem 12/54 i szkoda mi było silnika bo non stop na wysokich obrotach , więc zmieniłem na 13/47 i to w zupełności wystarcza dla osoby ważącej około 75 kg
Moim zdaniem zębatki powinno się dobierać indywidualnie pod siebie , bo w pojazdach typu WS wszystko ma znaczenie , od masy ciała kierowcy, czy poruszamy się sami czy z pasażerem, to wszystko ma znaczenie przy doborze zębatek
Offline
Tomo, zmniejsz sobie. Nie będziesz tak katował silnika na wysokich obrotach a i przy okazji wydłużą Ci się trochę biegi. No i prędkość delikatnie wzrośnie.
Offline