Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Cześc!
Chciałbym wymienić olej silnikowy, ale nie wiem gdzie jest korek wlewu. Mam dwie opcje - przez otwór, gdzie jest bagnecik lub górnej części silnika z lewej strony przez taki szary plastikowy korek. Tutoriale w necie pokazują, że trzeba lać tam gdzie jest bagnet, czy dobrze?
Ostatnio edytowany przez schedar (08-09-2013 16:10:45)
Offline
wlewasz przez korek z bagnetem - zaznaczony na zdjeciu
pamietaj zeby na poczatek spuscic stary olej i nie przelac nowego ponad norme
Korek z drugiej strony to prawdopodobnie chodzi Ci o TO (fotka by pawel2222235) - widok na oznaczenia magneta
Ostatnio edytowany przez nieprawda (08-09-2013 16:22:35)
Offline
nieprawda to twój router? Czemu takie "goły" jeśli można wiedzieć?
Offline
Zmniejszona waga i opory toczenia Idzie na rekord,trzeba odchudzić romka
Offline
xD Ale jakieś owiewki możesz założyć;)
Offline
olej sie wlewa tam gdzie jest bagnet jak masz to zaznaczne na zdjeciu a spuszczasz od dolu tam jest sruba na klucz 17 ta bardziej z przodu bo ta 2 co tam jest to od napinania lancuszka rozrzadu
Offline
Dodajmy że ilość oleju to około 700-750 ml na jedno wlanie
Offline
Witam serdecznie jestem już po trzeciej wymianie oleju silnikowego cały czas stosuje Motul 5100 10w-40 a jeżdżę na silniku 110cc . Przebieg tego silnika to 2320 kilometrów i ku mojemu zdziwieniu po przelaniu starego oleju do miseczki i przelaniu go do butelki na dnie okazały się metalowe elementy z komory silnika. Oprócz mikroskopijnych opiłków ku mojemu zdziwieniu wypadł jakiś element nieforemny nieprzypominający żadnej części ze silnika wygląda jak nieobrobiony fragment obudowy silnika lub innej części.
Dlatego zadaje sobie pytanie czy w ogóle w tych silnikach jest jakiś filtr oleju jeśli wypadają takie duże elementy podczas spuszczania oleju. Oczywiście motocykl działa w 100% jest sprawny i nic mu nie dolega.
Offline
Podobno jest coś takiego jak filtr, opiłki to częsty widok przy wymianie , kiedyś miałem podobny przypadek z kawałkiem metalu który był na korku od środka i u mnie to chyba był kawałek zęba z którejś zębatki w skrzyni , bo miałem taki przypadek że kiedyś nie chcący wbiłem jedynkę bez sprzęgła i od tamtej pory czasami wyskakuje, stąd to powiązanie
Offline
Jak by był filtr to by się te opiłki i te wszystkie duże kawałki zatrzymywały na nim a niestety tak nie jest zresztą co się będę martwił i tak jestem w trakcie przesiadania się na Suzuki GS 500E ale tylko informacje dałem dla potomności.
Offline