Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Jak w temacie - nie chodzi mi o gaźniki, króćce, wydechy, świece irydowe, moduły i te sprawy (no w sumie kilka z nich już mam ) tylko o coś co trzeba pogrzebać w silniku i dałoby to znaczny przyrost mocy, mam silnik 125cc od crossa. Jakieś propozycje?
Offline
Adi mam ten sam dylemat co ty , i chyba się skuszę na to co Paweł zapodał , otwory pasują ...
http://www.ebay.pl/itm/Pit-Bike-Dirt-Bi … ee0&_uhb=1
Offline
Słyszałem coś o planowaniu głowicy, na czym to polega i czy daje dużo mocy (teraz jeżdżę na 72cc jak wiadomo, a 125cc leży do remonciku i jest możliwośc grzebania ). Rafał serio to chcesz zamówić? Ja bym się trochę bał, ale jednak otwory pasują, na tłok też sworzeń ta sama średnica?
Offline
Według moich pomiarów i porównując do tych ze strony z e-bay , powinno pasować , pozostaje kwestia zebrania kaski
Offline
Może ktoś już to montował, założyłbym temat na forum.moto-4t.pl tam są obcykani goście (to nie reklama, bo nawet nie jestem tam zarejestrowany) ale właśnie nie mam tam konta i tak pierwszy post o tym, kurde, trochę mnie nakręciłeś na te 140cc, mega pozytywne dzięki . Mogę dostać odpowiedź co daje te splanowanie głowicy i na czym to pokrótce polega?
edit.
zauważyłem problem z tym 140cc - głowica, też by trzeba było porównać tą z yx140 a tą 110/125 oda naszych sprzętów
Ostatnio edytowany przez adi9424 (19-10-2013 22:13:30)
Offline
Co do 140 , to nic bym kombinował tylko kupił cały zestaw z głowicą , bo są na e-bay
Offline
No 300zł głowica - fajnie, razem ponad 500zł, to lepiej sprzedać 125cc i kupić nowe YX140, dobra koniec tematu o 140cc (no chyba, że znalazłeś jakieś kluczowe odkrycie naszych problemów, które zadowolą wszystkich napalonych na to ). Jakieś propozycje tuningu 125cc?
Offline
Daj se siana, do routera 110/125 cm3 to jest naprawde moim zdaniem maks. To juz nie ta rama, nie te hamulce, zawieszenie i opony. Ja jezdze na silniku 110 cm3 a i tak rzadko kiedy wykorzystuje w 100% jego moc, po prostu przy wiekszych predkosciach wszystko juz sie trzesie a gdyby przyszlo mi wyhamowac nagle z 80 km/h (realnych 80 a nie licznikowych) to boje sie pomyslec co by sie stalo. Chcesz wiecej mocy, czujesz sie juz pewnie na 2 kolkach to zmien moto na jakies 250 albo 500 proste. A jak nie masz jeszcze odpowiedniego wieku to poczekaj i tyle ;]
Offline
adi9424 napisał:
Słyszałem coś o planowaniu głowicy, na czym to polega i czy daje dużo mocy (teraz jeżdżę na 72cc jak wiadomo, a 125cc leży do remonciku i jest możliwośc grzebania ). Rafał serio to chcesz zamówić? Ja bym się trochę bał, ale jednak otwory pasują, na tłok też sworzeń ta sama średnica?
Planowanie to zdarcie minimalnie wierzchni glowicy i cylindra na tokarce na lustro tak aby uszczelka idealnie pasowala
Ps. Po kazdym sciagnieci glowicy sie powinno planowac ale...
Jak ci bedzie non stop uszczelke pod glowica wydmuchiwalo to musisz sobie wyplanowac gdyz znajduje sobie ujscie kompresji
Offline
Moim skromnym zdaniem również uważam że 125 ccm to aż nadto dla lekkiego Routera. A koszta związane z ewentualnym dostosowaniem go do większych mocy czynią całe przedsięwzięcie coraz mniej opłacalnym. Mówię o wymianie hamulców, kół, opon, wzmocnieniu i dociążeniu ramy, amortyzacji silnika.
Jeśli jednak ktoś ma i tak potrzebę zwiększenia mocy, to gaźniki, króćce, moduły i tłumiki nie dadzą "znacznego przyrostu". Poprawiają tylko jego pracę i niezawodność. Jedynym wyjściem jest dalsze zwiększenie pojemności tak jak proponuje Rafał.
W lecie na zagranicznych stronach dało się natknąć na zestawy nie tylko 140ccm, ale też 150, 160 i nawet chyba 170 ccm, ciężko jednak powiedzieć jak z kompatybilnością tych ostatnich no i ceny dochodziły już do 1000 PLN.
Pod koniec sezonu gotowe silniki już trochę potaniały, przykładowo taki:
http://allegro.pl/silnik-yx-140-mrf-oga … 11239.html
Nie wiem co to ten "tuningowy wałek" - czy to naprawdę coś daje czy naprawdę jest to tylko "wałek"
Do niedawna był jeszcze tańszy 140ccm, ale aukcja się skończyła. Możliwe że wystawią go jeszcze raz.
Offline
Gość
konrad, no i kolejny, co wprowadza ludzi w błąd. Głowicę po zdjęciu powinno się dać do planowania, ale nie w tych piździkach. To się robi w samochodach i większych motocyklach, a nie w silniku o pojemności kieliszka.
Fenrise, tuningowy wałek otwiera zawory szybciej i na dłużej niż standardowy wałek, zakładając go można wystrugać jakieś 0,5 konia, co w tym silniku jest już dobrym osiągnięciem. Lecz niestety ten wałek do zwykłego 110 nie podejdzie, bo jest dłuższy.
Ostatnio edytowany przez KucaQ (20-10-2013 11:26:30)
Dlatego właśnie myślałem że te opisywane 2KM to jest prawdziwy "wałek" w tym wałku.
Fajnie że mamy coraz więcej osób znających się sporo na tych sprawach (:
Offline
No tak w wiekszych poj sie to robi ale no jak by na zywca chcial no to niech robi
Offline
Dobra dzięki, już nic nie bd kombinował, przemówiliście mi do rozsądku, jedynie skompletuje gazior pz19, bo dostałem razem z silniczkiem, lecz bez przepustnicy. Szkoda kasy dla takich maciupeńkich przyrostów mocy. Nie chodzi mi o to, żeby tak zapie***lać na full cały czas i żeby jak najwięcej wyciągać z niego (no czasami czasami można ), tylko mieć dobre przyspieszenie i żeby lepiej ciągnął z niskich. Propo tego forum.moto-4t.pl to trochę je prześledziłem i jest tam dużo takich nawiedzonych osób, że wszystko zrobią, aby uzyskać tą "moc" widziałem tam wiele rzeczy pierwszy raz, a już troszkę się znam na tych silniczkach i trochę się zdziwiłem, pozdro dla nich. Dlatego nasze forum jest lepsze
Offline