Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Hejka, mam w swoim Routerze H4 35/35W i odbłyśnik mi już troszkę zmatowiał po części przez "wiek" (ok. 6500km) i po drugie przez to, że próbowałem go kiedyś czyścić wodą z mydłem pod kranem od środka, więcej tego nie zrobię .
Odnośnie żarówek 55/60W krążą plotki, że wypalają odbłyśnik, lecz nikt nie odpowiadał na faktach (ja też je odradzałem dla pewności).
Rzeczywiście się wypala? Jeśli już to mocno? Liczę na odpowiedź popartą faktami, a nie gdybaniem, wtedy ja i inni zaciekawieni też tym tematem będą wiedzieć na 100%.
Offline
Jezdzilem na owej zarowce dobry z tydzien. Efekty szkielko z przodu sie strasznie szybko nagrzewa. Jak postoi moto na swiatlach w miejscu to szybka ma okolo 50 C na biede. (szybka ta z przodu ) Druga rzecz strasznie szybko zmatowaialo widac to na moim moto jasno i wyraznie. Wiec nie radze
Offline
http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=w … 20ksenony? polecam lekturę, wszystkie działy. Przerobię sobie chyba na Xenony, oczywiście z przetwornicą, jak myślicie da się? Zaznaczam, że w xenonie 60W energia jest przerabiana na światło a nie na ciepło
edit////
Sorki zapomniałem sprawdzić ceny przetwornic i żarników, nie myślałem, że aż takie drogie ale pytanie nadal aktualne, że tak powiem
Offline
No raczej xenony sa bardzo drogie ale swiatlo jest fajne. Brat ma w skodzie superb
Offline
A ta H4 teraz to masz w zwyklej lampie od routera czy lampe tes masz zmieniona? Jak masz nowa lampe pod H4 to wsadzaj smialo 55W jak masz przerobiona ta zwykla od routera to sobie daruj. To jest ostry badziew, ja kiedys chcialem ja umyc w srodku bo po zimie mi sie zabrudzila to w ogole ten odblysk zaczal schodzic... dramat. wiadomo ze jak tam wlozysz zarowke 55W to ona po pol h jazdy chyba sie stopi cala. Na allegro sa fajne reflektory od razu przystosowane do H4 za ok 110 zl tylko nie wiem czy beda pasowac czy trzeba bedzie przerabiac.
Offline
Wiem mam już upatrzoną fajną owiewkę (prosze wpisać ellight na alledrogo, to masa dobrych owiewek, oprocz jednej tzw. ufo). Rozczytałem się sporo w temacie xenonów i stwierdzam, że jak bd fundusze to założę sobie 4300K xenony, a przedtem jak mi się spali obecne H4 35W (trzyma od kwietnia , ponad 3500km ) to zakupię też H4 35W, tylko że w KOLORZE xenonu, tak dla jaj, w życiu trzeba sprawdzać jeśli się jest ciekawym
Offline
ja jak kupiłem routerka to miał już zamontowane h4 i nie tylko matowieje od tego szybka ale obudowa w srodku tuż nad żarówką się topi. Ja musze to zlikwidować bo koleś wywalił postojówki i nie moge dojść ładu z elektryką jakbym tacił mase. awarie opisałem w dziale awarie post h4 i postojówka
Offline
Zetka ma klosz na H4 jednemu z innego forum w benzerze chyba zaczerniał klosz i był do wyrzucenia. Co do xenonów to są inne całkiem światła aby to grało musicie dać soczewki i przetwornicę inaczej manie po dowodzie a inni użytkownicy będą po was długimi świecić. Kolega do skutere władował tego zenona 65w jak jechał z naprzeciwka to musiałem się zatrzymać bo nic nie widziałem a widział drogi o 30cm więcej niż na na oryginalnel żarówce po 13k przebiegu.
Offline
H4 55W/60 sie nie nadaja do naszych plastikowych lamp (doswiadczenia kolegi matowa lampa i odchodzacy odblysnik) jesli chodzi o xenony to ok ale w wersi BiXenon (koszt okolo 150zl) bo dlugie sie tez przydaja tylko jest problem jak policja cie zlapie bo wtedy masz dowod zabrany sa jeszcze ledy ale jakas normalna zarowka to dosc duzy koszt
Ostatnio edytowany przez goku88 (25-05-2014 12:04:06)
Offline
Ledowy zamiennik do naszej przedniej żarówki z funkcją "dwuwłóknowej" (właśnie na takie oryginalne wejście jak mamy) kosztuje prawie 100 zł (sama żarówka, sztuk jedna). Ktoś podawał tutaj na forum link do takiej żarówki.
Offline
To już lepiej pokombinować z wymianą całej lampy. Bardziej opłacalne no i nie będzie trzeba przygotowywać od nowa każdej żarówki.
Offline
najlepiej jest kupić odbłyśnik od GB/nekena, tam jest bardzo łatwo wsadzić żarówke h4 ponieważ żarówka tam trzyma sie na takich 2 drucikach a nie jak u nas na "zatrzaskach" kolega ma w 2 moto założone h4 i w żadnym nie ma problemu że odbłyśnik sie przepalił czy coś w tym rodzaju, ja też zamówiłem sobie już odbłyśnik używany od GB (30zł) i jak przyjdzie to napisze czy wypala czy nie
Offline
Hej, sorry że odkopuję temat, ale stwierdziłem, że nie ma sensu zakładać nowego skoro temat ten sam.
Pojeździłem sobie ostatnio w nocy po zadupiach i faktycznie przy fabrycznym oświetleniu musiałem sporo zgadywać, co się dzieje na drodze przede mną Wyczytałem tutaj, że romet zetka ma lampę na H4, ktoś próbował czy ona pasuje, czy dużo trzeba przerabiać? Akurat mam lampę do wymiany, bo zaliczyłem szlifa i obudowa popękana (Elegancko izolacją owinąłem, więc na razie daje rade, ale fajnie by było zmienić), więc może założyłbym coś lepszego
Offline
jeśli jest na H4 to musisz przerobić kostkę, to na pewno. Sprawdź jeszcze jakie są wymiary lampy i czy będzie pasować do naszego mocowania. Ja u siebie kupowałem całkiem nową lampę, ale juz z metalową obudową a nie tak jak są fabrycznie z plastikową. Mam żarókę 55/60 W i przy jeździe po mieście gdzie co dość często trzeba się zatrzymywać, włączać migacze (u mnie dodatkowo obciążają bo mam wszystkie migacze na halogenki 23 W) to lekko akumulator pod mam to na czole dostaje. Dopiero przy wyjechaniu w trasę dłuższą gdzie po prostu się jedzie ze stałymi obrotami i żadko kiedy się używa migaczy można liczyć że prądnica doładuje akumulator. W tej lampie co kupiłem musiałem tylko wymienić kostkę, bo wszystko pozostałe pasowało do naszego mocowania.
Offline