Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Gość
Poradnik autorstwa Kazek, zostałem poproszony o wklejenie go tutaj na życzenie użytkowników.
Naciągnięcie łańcuszka rozrządu
Krok 1.Zębatkę ustawiasz tak by przez chociaż jeden otwór był widoczny gwint i wkręcasz w niego srubę
Krok 2.Następnie jak wkręcisz pierwszą śrubę to wkręcasz drugą śrubę tak lekko pod kątem wtedy łańcuszek się naciąga i dokręcasz śrubę.
Krok 3.Jak dokręcisz 2 z 3 śrub to zębatka powinna wskoczyć całkiem na wałek i wtedy przykręcasz trzecią śrubę.
Jeżeli ktoś będzie chciał później ściągnąć łańcuszek to wkłada płaski śrubokręt pod zębatkę i obrócić magnetem w lewo, wtedy zębatka schodzi z wałka.
Łańcuszek będzie napięty, więc zaleca aby 1000km przejechać bez sprężyny napinacza razem z tym prętem by łańcuszek się wyciągnął.
Teraz jak zrobić 88ccm
1.Kupujemy cylinder od 110ccm głowicę od 110ccm, a najlepiej od 72ccm, cylinder ma mieć długość 69mm, a tłok ma być na sworzeń 13mm
2.Zanosimy do tokarza by stoczył go od góry o 4.25mm.Cylinder ma mieć długość 64.75mm dlatego, że tłok od 110ccm jest dłuższy od tłoka od 50 i 72ccm o 0.75mm
3.Zakładamy pierścienie na tłok w kształcę znaczka mercedesa czyli co 120* pierścień olejowy łączymy w jedność, później zakładamy czarny pierścień czyli uszczelniająco-olejowy napisem do góry, jako ostatni zakładamy srebrny też napisem do góry.
4.Montujemy tłok na wał napisem IN w górę, lub strzałką w dół.
5.Zakładamy nową uszczelkę między cylinder i karter, oring olejowy oraz tulejki patrząc na silnik od przodu to na górną prawą i dolną prawą szpilkę.
6.Smarujemy cylinder i tłok olejem, zakładamy cylinder.Musimy w tym momencie jednocześnie wsuwać i ściskać pierścienie by tłok wszedł w cylinder.
7.Wciągamy łańcuszek rozrządu i dociskamy cylinder.
8.Zakładamy uszczelkę pod głowicę, oring olejowy, oring na dolną lewą szpilkę, tulejki na prawą dolną i górną lewą szpilkę
9.Zakładamy rolkę napinacza.
10.Zakładamy głowicę, uszczelkę, dekielek strzałką w dół, zakładamy podkładki, miedziana ma być na lewej dolnej szpilce.Nakręcamy nakrętki i dokręcamy je siłą 10Nm można zrobić to bez klucza tylko musimy dokręcać na krzyż.
11.Wkręcamy śrubkę na klucz 10 i śrubokręt krzyżakowy w cylinder i w głowice
12.Ustawiamy rozrząd.Okręcamy dekielek u góry w pokrywie magneta i szukamy literki ''T'' obok niej po lewej stronie jest kreska i tą kreskę ustawiamy tak by była ona na środku tego otworu.Przechodzimy do ustawienia zębatki, kropka ma pokrywać się z wcięciem w głowicy.
13.Przykręcamy króciec, z nową uszczelką oraz wydech również z nową uszczelką.
14.Próbujemy odpalić, zalecam kopnąć 5 razy na wyłączonym zapłonie w celu sprawdzenia czy wszystko jest dobrze złożone, następnie włączamy zapłon i próbujemy odpalić, silnik na początku może nie trzymać obrotów i może kopić na niebiesko, ale to normalne ponieważ smarowaliśmy cylinder i tłok olejem.
15.Ustawiamy gaźnik na seryjne ustawienia czyli mieszanka wykręcona na 1.5 obrotu, bieg jałowy na 1.5K RPM
16.Przejeżdżamy 10km w celu rozgrzania silnika i regulujemy gaźnik.Najlepiej robić to w temperaturze otoczenia +15*C
Teraz najczęstsze pytania :
Z- Będzie to osoba zadająca pytania.
J-To będę ja.
Z-Czy do 88ccm jest konieczna zmiana filtra powietrza na stożkowy i dyszy na większą ?
J-Nie, nie ma takiej potrzeby ponieważ silnik znakomicie radzi sobie na oryginalnych podzespołach
Z-Czy jeżeli zmienię gaźnik na większy np. PZ22, to silnik uzyska większą moc ?
J-Tak ponieważ gaźnik ten posiada większą przepustnicę oraz otwór wylotowy.
Z-Co w przypadku gdy zatrze mi się cylinder ?
J-Można kupić na popularnym serwisie aukcyjnym (Allegro) tłok nadwymiarowy 52.65mm i oddać cylinder do szlifu.Można również zakupić nowy cylinder i dać go do tokarza by go stoczył.
Z-Czy potrzebna jest chłodnica oleju ?
J-Nie nie ma takiej potrzeby, ja po przejechaniu kilku kilomerów mogę spokojnie trzymać rękę na cylindrze bez obawy o poparzenie.
Z-Co zrobić by mój silnik pracował jak najdłużej ?
J-Po pierwsze to lać dobrej jakości olej, nie zalecam wlewania oleju pokroju Kujawskiego Regularnie sprawdzać stan poziomu oleju, wymieniać go na czas czyli co 1000km, raz na sezon sprawdzić skład mieszanki i wyczyścić świecę oraz filtr powietrza.Filtr należy później nasączyć olejem do filtrów.
Z grubsza to tyle.
Chętnie również wysłucham waszych opinii na ten temat.
Pozdrawiam Kazek na więcej pytań odpowiem na GG : 8141402
Czyli jednak
Offline
Mam takie pytanie czemu służy na miedziana podkładka i czemu musi być akurat na lewej dolnej szpilce?
Offline
Gość
Bo dolną lewą szpilką idzie olej do głowicy i miedziana podkładka ma zapobiegać uciekaniu oleju z silnika.
A w jaki sposób ma to pomóc przecież tą podkładkę nakłada się na dekielek. Sorry ale jestem ciekawy;d
Offline
Gość
No ma to zapobiegać wyciekaniu oleju z silnika xd
No tak ale tą podkładkę przecież nakładasz na zewnątrz. Ciekawi mnie w jaki sposób to ma zapobiegać jak to podkładasz pod nakrętke którą dokręcasz głowicę.
Offline
Gość
Podkładka miedziana w odróżnieniu od stalowych jest elastyczna i uszczelnia otwór w dekielku, aby olej, który na szpilce jest pod ciśnieniem nie wyleciał na zewnątrz.
U kumpla jak założyłem tak zwykłą stalową, to olej kapał, trzeba włożyć miedzianą.
O widzisz i teraz wszystko jasne;) Dzięki;)
Offline
Gość
Tak, mam tak zrobione u siebie i wszystko działa, kompresja taka, że nogę urywa
"Tłok nadwymiarowy 52.65mm i oddać cylinder do szlifu" W 2T każdy robi szlify, ale w tak jak np. u nas można zrobić szlif? Serio?
Btw. skąd ja ku*wa dostane tłok ponadwymiarowy? xD
Offline
Gość
Na allegro widziałem.Wtedy robisz szlif z luzem montażowym 0.05mm
Gość
Ja mam najzwyklejszy zestaw 110 ścięty do wymiarów 64.75mm Tylko nie skuście się na zestawy od MultiCaru bo to syf.