Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Aby coś zmieniać musisz odpowiedzieć sobie na ważne pytanie :Czy masz mieszankę optymalną, bogatą, ubogą. Ja akurat miałem zbyt bogatą mieszankę, obniżyłem iglicę, co zubożyło mieszankę i jest lepiej.
Mówiąc po twojemu: Miałem zbyt dużo paliwa. Dałem mu mniej paliwa i jest dobrze.
biker_boys napisał:
Pilo cytujesz "Podniesiona iglica o jedne ząbek (od środkowego rowka)" czyli daje więcej paliwa tak ?
Mój błąd. Już poprawiłem. Miało być obniżona iglica - "mniej paliwa".
Ostatnio edytowany przez Pilo (26-12-2014 18:51:28)
Offline
Pilo napisał:
1) śruba mieszanki wykręcona solidnie - z 5 obrotów. Jest moc na 4 biegu ale szybkie odkręceniu gazu na biegu jałowym powoduje zgaśnięcie lub "buuuuu".
2) śruba od mieszanki skręcona 0 - 1obrotu, przepustnica podniesiona solidnie. Efekt: szybkie wkręcanie się, brak mocy na 4 biegu. Dalej nie testowałem. Sugerowałbym zubożenie mieszanki na iglicy głównej, zmniejszenie rozmiaru dyszy paliwowej.
Kiedyś zanim zdecydowałem się na eksperymenty z gaźnikami podciśnieniowymi próbowałem rozwiązać problem gasnącego silnika przy raptownym otwarciu przepustnicy. Doszedłem podobnie, że silnik się nie dławi jak śrubka regulacji jest wkręcona do oporu ale na jałowych pracuje bardzo niestabilnie (skrajnie bogata mieszanka na granicy zapalności) a przy hamowaniu silnikiem podciśnienie jest dużo większe niż na obrotach jałowych przez co zasysane jest sporo paliwa, które darmo leje się do cylindra. Instrukcja, do której obecnie się stosuję mówi, że śrubką regulacji należy "odszukać" takie położenie żeby silnik utrzymywał żądane obroty a śrubka zderzakowa była jak najbardziej wykręcona. Sonda lambda wskazuje wtedy na mieszankę stechiometryczną. Wtedy podczas hamowania silnikiem mamy najmniejszą utratę paliwa przy stabilnych obrotach biegu jałowego. Obecnie w routerze mam tak ustawiony poziom paliwa, że z jałowych obrotów błyskawicznie wchodzi na maksymalne lecz podczas jazdy występuje chwilowe zubożenie i zdławienie zwłaszcza na zimnym silniku. Zimny silnik odpala bez ssania i dodawania gazu przy tym ustawieniu.
Offline
Ale ja chcę ustawić żeby on ciągną od tych 5 tys.
Offline
Przyglądam się tematowi i chciałem podziękować szczególnie użytkownikowi Pilo, który bardzo rzetelnie opisał co dzieje się w naszych gaźnikach oraz jak reaguje na poszczególne regulacje. Temat podświetlam.
Offline
.......... i po ustawieniu gaźnika przejechaliśmy kilkadziesiąt km odkręcamy świecę i widzimy czarną jak smoła - powinna być ala Cappuccino
jak jest czarna to co robimy w którą stronę kręcimy śrubą od mieszanki ?
Offline
Jak jest czarna ale sucha to masz za bogatą mieszankę więc dodajesz do niej powietrza, bo regulacji ilości benzyny na wolnych obrotach nie ma, a śrubkami wyłącznie ustawia się ilość powietrza na wolnych obrotach (nie podczas jazdy). Wielkością dyszy głównej i wysokością iglicy ustala się dawkę podczas jazdy. Więc jak przejechałeś swoje i masz czarno to masz bogatą mieszankę, podczas jazy oczywiście. Opuść iglice przepustnicy (podnosząc jej zabezpieczenie) chyba, że masz gaźnik podciśnieniowy wtedy całkiem inaczej się to reguluje. Ludzie, który piszą, że śrubkami reguluje się gaźnik są zazwyczaj w błędzie, bo to wyłącznie regulacja wolnych obrotów. Jak masz jak smoła to znaczy, że olej bierze
Ostatnio edytowany przez Zib3l (05-05-2015 13:56:54)
Offline