Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam, jestem ciekaw, czy nasze routerki posiadają jakieś blokady? Jeżeli tak, to jakie? Bardzo mnie to intryguje, ponieważ chciałbym wiedzieć, czy te osiągi są przy zablokowanym . Z góry dziękuję za pomoc!
Temat przeniesiony // Rafal
Offline
0 blokad. Ja w 2012 mam fabrycznie 72ccm przebite na 49ccm. Jedyną blokada, jeżeli jakaś jest w jakimś roczniku, może być moduł zapłonowy. Niewidoczną blokadą jest też u nas przełożenie 12/52.... Motor szybko startuje ale w sumie to z 70 jedzie max, tylko pytanie kto będzie go ciągle piłował? Więc samo w sobie jest to blokadą.
Ostatnio edytowany przez Zib3l (06-04-2015 10:20:38)
Offline
No tak, nie ma sensu... Szkoda go. Czyli raczej moduł?
Offline
Jak kręci do końca na luzie to nie ma blokad. A tak w ogóle dlaczego uważasz ze ma blokady, za mało jedzie czy jak? Podaj też od razu zębatki na jakich jeździsz
Offline
Nie, nie, nie, jak dla mnie seryjna 50 bez przeróbek ładnie ciągnie, jestem zachwycony (może dlatego, że to pierwszy motocykl). Pytałem tylko, ponieważ zastanawiałem się, czy to już wszystko jak na ten silnik. Nigdy nie przeciągałem go na więcej niż 6k obrotów. Wtedy miałem ok. 40km/h. Mnie to w zupełności wystarczy. Zębatek nie zmieniałem, więc seryjne są chyba 12/52, tak?
Offline
Poza tym jest jeszcze na dotarciu Po prostu nie wiem czy to, co już jest to już bez blokady
Offline
Zobacz na przełożenia, mój kumpel miał 45/13 przez co na 4 biegu tracił prędkość co wydawało by się że jest zblokowany
Offline
Ja miałem fabrycznie zębatki 13/45 i z ręką na sercu mogę powiedzieć że jeździło się super, jak na taką pojemność. Co prawda we dwie osoby już było ciężej, ale i tak dawało radę. Swojego Routera (rocznik 2011) mogłem spokojnie rozbujać do 65-70 km/h ale to już było katowanie silnika, więc prędkość przelotowa to spokojnie można było jechać w granicach 60 km/h. Dłuższe trasy to już było trochę za ciężko, dlatego po 3 latach zmieniłem silnik na 110-tkę. Fabrycznie Router nie posiada żadnych blokad, przynajmniej mój rocznik nie posiadał. Jedynie zwężki w tłumiku moża było uznać za blokadę, ale przy takiej pojemności i mocy to dużo nie dawało zmienienie wydechu czy udrożnienie fabrycznego. W nowszych Routerach gdzie fabrycznie są zębatki 12/52 można to uznać za swego rodzaju blokadę, dlatego dobrze jest je zmienić, chociaż zdawczą na powiedzmy 14 z, co przy tylnej 52 zęby powinno wydłużyć nieco biegi i jeśli nie podniesie zbytnio prędkości maksymalnej to na pewno wpłynie na jazdę z niższymi obrotami, za co na pewno podziękuje nam silnik
Offline
Sprawdziłem i okazało się, że mam 13/45
Offline
Jeśli masz już dotarty silnik, to możesz powiedzieć jak Ci się jeździ? do ilu da radę wyciągnąć? Masz takie same zębatki jak ja miałem fabrycznie więc i może Twój Router przy 13/45 i pojemności 50 ccm będzie podobnie jechał jak mój.
Offline
Ja również miałem zębatki 12/52. Szybko wchodził na obroty, od1do4 biegu trzeba było bardzo szybko przełączać bo innaczej silnik wył jak potępiony. Licznikowi jest ciężko zaufać ale na prostej rejstrowałem prędkości około 90 km/h. Przy zmianie łańcucha (a rozpadł się po 3k km) wymieniłem zdawczą zębatkę na 14t. No i zupełnie inna jazda. Zaczął jechać płynnie, na 8k mam 70km/h. Sprawdzone gps. Niestety stracił na mocy. Przy silnych wiatrach nie chce na czwórce jechać . Po prostu muli. Na podjazdach na strome i długie górki też ttzeba redukować na 3. Ale ogólnie zamiana jest na plus.
Offline
Zgadza się, że żadnych blokad nie ma - ja mam rocznik 2013, ale z rama pod silnikiem i zębatki 13/45. Po dotarciu (a docierałem bardzo cierpliwie) do 70 jedzie, tylko to już katowanie silnika. Tak 60 - 65 spokojnie.
Można uważać fabryczną świecę za blokadę - ja zmieniłem po dotarciu na NGK i lepiej wchodzi na obroty. Przy okazji świecy - nie kupuj tego, co napisali w instrukcji, u mnie był zupełnie inny typ.
Offline
Pret2 napisał:
Ja również miałem zębatki 12/52. Szybko wchodził na obroty, od1do4 biegu trzeba było bardzo szybko przełączać bo innaczej silnik wył jak potępiony. Licznikowi jest ciężko zaufać ale na prostej rejstrowałem prędkości około 90 km/h. Przy zmianie łańcucha (a rozpadł się po 3k km) wymieniłem zdawczą zębatkę na 14t. No i zupełnie inna jazda. Zaczął jechać płynnie, na 8k mam 70km/h. Sprawdzone gps. Niestety stracił na mocy. Przy silnych wiatrach nie chce na czwórce jechać . Po prostu muli. Na podjazdach na strome i długie górki też ttzeba redukować na 3. Ale ogólnie zamiana jest na plus.
90 KM/h przy przełożeniu 12/52? To już przesada, szkoda go tak męczyć. Podejrzewam, że było z 10k obrotów
Offline