Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witajcie posiadam silnik bts technology 110 cc i nurtuje mnie jedno pytanie. Otóż czytałem, że do silnika powinienem lać 750 ml oleju. Gdy wleje to 750 i postawię go prosto to szkiełko od sprawdzania oleju ( nisko po prawej stronie sinika) prawie wcale nie jest zalane, po rozgrzaniu silnika również. Ostanio jak dolałem chyba z ~120 ml to do połowy było w oleju. Moje pytanie brzmi czy sugerować się tym szkiełkiem czy nie??
To nie jest awaria! , temat został przeniesiony //Rafal
Offline
Sugeruj się szkiełkiem bo tylko wtedy masz pewność że w silniku jest odpowiedni poziom oleju. W 110 moim zdaniem i tak powinno być minimum połowa szkiełka bo to już nie jest malutkie 50 tylko sporo większy cylinder i tłok które potrzebują więcej oleju.
Offline
Ja zawsze sugeruję się bagnetem. Są dwie szkoły albo sprawdzić na wkręconym albo na nie wkręconym. Posiadając jeszcze orginalny silnik gdzie jest szkiełko. Ustawiałem moto na centralnej stopce i sprawdzałem na wkręconym bagnecie. Ma on takie krzyżyki zawsze zalewałem do górnej kreski czyli tak żeby były wszystkie krzyżyki mokre. W szkiełku było widać olej i że się mieści między kreskami które są obok szkiełka. Teraz mam Lifana i on nie ma szkiełka. Zalewam na maks czyli wszystkie krzyżyki ale na nie wkręconym bagnecie a to dlatego że mam chłodnicę oleju.
Offline
Przy tym silniku tj. 139FMB nie powinno się wkręcać miarki do sprawdzania bo wtedy dość znacznie zaniżamy wskazanie. Tak przynajmniej mówi instrukcja serwisowa. http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=4686
750 ml powinno wejść w przypadku wymiany oleju, jeśli silnik jest zalewany olejem po remoncie wtedy wejdzie go dużo więcej niż podczas wymiany.
Offline
Na centralnej jak mam tylne koło w górze to i u mnie litr wejdzie. Ja sprawdzam kiedy obydwa koła dotykają ziemi na poziomej powierzchni, przytrzymuję motor pionowo i sprawdzam, trochę to niewygodne ale miarodajne. Mam zwykły silnik 139fmb bez chłodnicy. Zależy jaki silnik i jaka konfiguracja, każdy kierując się własnym rozsądkiem uzna ile powinien mieć oleju w swoim silniku.
Offline
A na serii (50ccm) ile powinno być oleju sprawdzając na szkiełku i gdy stoi normalnie na 2 kołach ale nie na stopce bocznej tylko normalnie prosto, pionowo? ile powinno wejść olej gdy spuszcza się stary i wlewa świeży?
Offline
Na 50cc będzie tak samo jak w 72 czy 110. Szkiełko służy raczej do pobieżnego sprawdzenia a właściwe sprawdzenie powinno się wykonać odczytując z niewkręconej miarki. Jak zmieniasz olej na pewno cały nie wyjdzie choćby nie wiadomo jak przychylać routera dlatego powinno wejść 750-800 ml.
Offline
Czyli na bagnecie wszystkie krzyżyki musza być w oleju?
Offline
Okey, dzięki
Offline
No ja też zakupiłem silnik BTS Technology i jest zalany olejem, gotowy do odpalenia. Tyle tylko że u mnie też kiedy patrzę na szkiełko kontrolne i moto jest ustawiony na równej powierzchni to szkiełko nie jest zakryte olejem w całości a nawet w połowie. I teraz nie wiem czy wypuścić ten olej do słoika i sprawdzić ile go jest czy sprawdzić na bagnecie ile pokazuje.
Offline
Ja pilnuję bagnetu. Szkiełko jest raczej takie poglądowe nie wszystkie silniki go mają. Ja na nowym podczas docierania zmieniam olej po 30 km, następnie po 150 km, potem przy 300 km, 500km i na koniec 1000km i potem co 500 km.
Offline
Perez2011, sprawdzaj na bagnecie, tak jak mówią koledzy, oczywiście nie musisz wymieniać oleju tak często jak cesio22 ale kto bogatemu zabroni?
W nowym silniku po dotarciu wymienia się olej po 300 km, oczywiście nie takich 300 km zrobionych w jeden dzień, bo na dotarciu nie można tak katować silnika.
Offline